Skip to content

תלונה: השר שלום נחשד כי הטריד לכאורה מינית עובדת משרדו

היועץ המשפטי לממשלה הורה לבדוק תלונה של עובדת לשעבר במשרדו של השר סילבן שלום, על כך שלפני כ-15 שנה הוא ביצע בה לכאורה עבירות מין. השר שלום הגיב כי מדובר בניסיון חיסול פוליטי. משטרת ישראל העבירה את החקירה ליחידת להב 433
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בודק תלונה שהגיעה אליו לפיה השר סילבן שלום ביצע לכאורה עבירות מין בעובדת משרדו לפני 15 שנה. כך פרסמה אמש כתבת "קול ישראל" עדי מאירי.

על פי הפרסום מדובר בתלונה שהתקבלה לפני כשבוע ובמשרד המשפטים אישרו את הדברים. עוד נודע כי בימים האחרונים קיים וינשטיין ישיבת התייעצות, שבה השתתפו פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לעניינים פליליים רז נזרי ובכירים נוספים בפרקליטות ובמשטרה. בישיבה דנו בהמשך הבדיקה של הפרשה. השר שלום הגיב בתקשורת לתלונה ואמר: "אין לי מושג במה מדובר. אני לא מכיר את המקרה ולא את האישה". לדבריו, "זהו ניסיון לחיסול פוליטי".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בנוגע לפרסומים בעניין המידע הנוגע לשר, נבקש להבהיר כי בשלב זה בהנחיית היועמ״ש לממשלה מתקיימת בדיקה. בהנחיית ראש אח״מ הבדיקה מבוצעת בלהב 433. בשלב זה לא יימסרו פרטים נוספים. עוד נבהיר כי כל פרסום אחר שאינו מטעם חטיבת דובר המשטרה, בנוגע לשם השר ולפרטי הבדיקה, הוא על דעת המפרסמים ובאחריותם הבלעדית ואין בכוונתנו לאשר או להכחיש כל פרסום שאינו רשמי מטעמנו."

בודק. וינשטיין (צילום: יקי צימרמן)
בודק. וינשטיין (צילום: יקי צימרמן)

בגלי צה"ל דווח כי לטענת המתלוננת, תושבת המרכז שהייתה בעבר פקידת השר, היא קיימה איתו מגע מיני לפני כ-15 שנה. עוד נטען, כי היא נשלחה לשתי בדיקות פוליגרף. בבדיקה הראשונה שבה לא נשאלה על מגע מיני – היא נמצאה דוברת אמת. לעומת זאת, בבדיקה השנייה, שבה נשאלה על עבירות מין, התשובות לא היו חד-משמעיות עם נטייה לשקר.

עו"ד רות דוד-בלום, לשעבר פרקליטת מחוז תל-אביב, התייחסה בשידור בגלי צה"ל לנושא ההתיישנות והבהירה: "החוק הפלילי קובע התיישנות על כל עבירת מין שבוצעה לפני יותר מעשר שנים. אחרי כל-כך הרבה זמן כל מה שנותר הוא לשמוע את גרסתה של המתלוננת".  בלום הוסיפה: "אני לא בטוחה בכלל שצריך לחקור את השר".

עוד נודע, כי בחורה נוספת שוקלת אף היא להגיש תלונה נגד השר שלום בחשד להטרדה מינית. אם אכן תוגש תלונה נוספת היא תיבדק על ידי המשטרה. יצוין כי בלשכת היועמ"ש, בפרקליטות ובמשטרה, מייחסים חשיבות רבה לבדיקה מהירה ומדויקת של התלונה. ההחלטה אם לפתוח בחקירה משטרתית או אם לגנוז את התלונה אמורה להתקבל בימים הקרובים. יודגש כי בשלב זה לא ברור אם יש בתלונה הזו ממש, אך בגלל מעמדו של השר ולנוכח לקחי פרשת קצב, החליט היועץ המשפטי כי אין מנוס ויש לבצע בדיקה מעמיקה של התלונה.

עו"ד פנינת ינאי, שהייתה לדבריה עוזרתו האישית של השר שלום בתקופה המדוברת, העלתה סטאטוס זועם בפייסבוק ובו כתבה:

מחר בבקר, כשתיאספו כולכם ב"כיכר העיר" ותשמעו שוב את "שעטות פרסות הסוסים", שיגיעו עד אליכם וינסו להציג לכם עוד "מרכולת מבית מדרשם של רוכלי כזב ופסולת".. תחכו רגע לפני ש"תקנו", תשתכנעו ואולי גם תשפטו…

כי גם אתם תבינו מיד שלא רק ש"הסחורה עבשה ומאובקת", כך שגם על פי החוק, נחשבת ל"כבושה" ומשכך בעייתית מאד, אלא שברגע שתגלו במי הוטחה, אני בטוחה שתבקשו גם אתם לתהות על קנקנה..לפחות לתהות..

אתם מכירים אותו מהתקשורת כאדם יישר דרך, שלא דבק בו שום רבב, איש עשייה ומשפחה למופת, שצבר הישגים חשובים ביותר עבור החברה בישראל בעשייה יומיומית ולאורך שנים.

אבל אני, אני מכירה אותו אישית! לי היתה הזכות לעבוד איתו כסטודנטית למשפטים בכנסת, ולמעשה הייתי העוזרת שלו בדיוק בשנים המדוברות הללו… ראיתי מולי כל בקר איש צנוע ומיוחד במינו.

אדם ישר ומוסרי ביותר, שהנסיון לקשור אותו לסיפור שכזה נראה לי כמו הדבר הכי בלתי סביר בעליל שיש. אדם מוכשר ביותר, שניתב את כל יכולותיו ואת כל כולו לעשייה ציבורית רבת הישגים, ושום דבר מהסוג הזה לא היה ברקע, אפילו לא ברמז..

תמיד אומרים "זה היה שם תמיד" – "דברים כאלה לאורך שנים לא יכולים שלא להיות גלויים".. אז זהו שלא! זה מעולם לא היה שם, בדיוק ההיפך הוא הנכון..

ההתקהלות בכיכר העיר מחר תהיה ממש מיותרת, ה"שיפוט המהיר" יהיה בגדר בזבוז זמן, וההליכה שבי אחרי עוד עלילה שתסתיים בקול ענות חלושה, ובמקסימום בעוד אדם פגוע, תהיה ריקה מתוכן..

אז חכו רגע לפני ש"תקנו".. והפעם רק תביטו בהם, תביטו להם בעיניים ותגידו להם די!

די עם ה"טקסים הפאגניים" האלה של "העלאת קורבנות אדם" על בסיס שבועי לקול תרועות רמות.

די עם ההתאכזרות הזו לשמו הטוב של אדם.

די עם הפיכת נשים לסוג של ייצור "חסר יכולת" ובעלות "זכרון שחוק" והכל תוך הכנסתם בכורח לאותה אכסנייה מכובדת וחשובה מאין כמותה- של מתלוננות אמיתיות, אלה שפגעו בהן באמת.

די לשפיכת הדם הזאת.

וכשתסיימו להגיד להם די, אז פשוט תלכו משם.. כי אם לא יהיו יותר "אנשים מריעים" בכיכר, הסוסים כבר לא יבואו יותר, גם לא העוול…"


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן