בתחום תחרותי ורווי כל כך כמו תחום ההסעדה, חשוב לעסקים להיות ייחודיים על מנת לבלוט. בעידן "הלם ההווה" ("Present Shock"), כפי שמתאר אותו חוקר התרבות ד"ר דאגלס ראשקוף בספרו בשם זה, אנו רוצים את התשובות והמידע כאן ועכשיו, בכל רגע נתון, עם ההקשרים וההסברים, ואין לנו סבלנות למה שאינו עכשיו. חוסר הסבלנות הזה, שניתן היה לראותו במלוא העוצמה בסיקור העיתונאי של היעלמות המטוס המלזי לפני כשלושה שבועות, מתבטא גם ביציאה לאכול בחוץ.
הרי, בינינו, אנשים לא חייבים לצאת למסעדה כדי לאכול. הם יכולים לבשל בבית, להביא אוכל לעבודה, להזמין טייק-אווי או לארגן ארוחה ממצרכים שקנו בסופרמרקט. לא הרעב מוציא אנשים מבתיהם ומביא אותם למסעדות, אלא הרצון למשהו אחר: להירגע, להתנסות, לבלות, להתפנק, או להתחבר עם אנשים אחרים. ביציאה למסעדה, לפי המחקרים הפסיכולוגיים העדכניים, אנו מספקים שלושה צרכים חשובים: צורך לחיבור חברתי, צורך לגירוי אינטלקטואלי וצורך לביטוי עצמי. עיצוב אפקטיבי של מסעדה הוא כזה הלוקח בחשבון צרכים פסיכולוגיים אלה. החיבור הרגשי של הלקוחות למסעדה תורם לרצון לאכול בה ולהתנהגות הצרכנית שלהם כשהם מגיעים אליה. לקוחות שהזמינו מקומות במסעדה שמבטיחה חווית אכילה תוססת, מלאת חיים, מסעירה ומרגשת, יצפו להגיע למקום מעוצב שונה לחלוטין מאשר לקוחות שהזמינו מקומות במסעדה בעלת אווירה כפרית, נעימה ורומנטית. ההלימה בין תיאור המסעדה, העיצוב, האווירה והתפריט הכרחית. לקוחות עידן "הלם ההווה" הם חסרי סבלנות וחסרי התמדה: אם הרושם הראשוני מהמסעדה לא תואם את הציפיות שפיתחו, הם יפתחו גישה שלילית למקום ואולי אפילו יעזבו למקום הבא. בדיוק כמו שיעשו אם יקראו כתבה שתפסיק לעניין אותם.
אחרי שהבאנו בחשבון את רוח המסעדה והאווירה, כדאי לנסות ולשלב את הטרנדים העיצוביים החדשים שמביאים עימם מדי שנה זווית ראיה חדשה ומרעננת, ומאפשרים ליצור חווית לקוח מעניינת יותר. במיוחד ללקוחות "הלם ההווה" חסרי הסבלנות ותאבי המידע, שמחפשים כל הזמן את "הדבר הבא". רוב הטרנדים לשנת 2014 מהווים המשך לאלו של שנת 2013, בשינויים קלים. כך, השילובים המעניינים של ריהוט אקלקטי, בסגנון mix and match ממשיך להיות פופולרי גם השנה. מסעדות ובתי קפה ימשיכו לגוון בריהוט, במטרה ליצור שילובים מעניינים שתופסים את העין. טרנד שני הוא שימוש בצבעים עזים, בעיקר צבעי היסוד צהוב וכחול, בשילוב עם צבעים נייטרליים. טרנד שלישי הוא שילוב חומרים כמו עץ ועור, מתכת ועץ מבליט את המאפיינים הייחודיים של כל חומר ויוצר חלל או פריט ריהוט ייחודי. שילוב נחושת בעיצוב הולך והופך פופולרי יותר ויותר בשנה זו. גם המראה התעשייתי, שהיה פופולרי בשנת 2013, ממשיך גם אל תוך 2014, אם כי באופן פחות גס, מחוספס וחשוף.
* * *