Skip to content

פעילים למען בעלי חיים נעצרו באשמת התעללות בבעלי חיים

פעילים טבעונים-אקטיביסטים, שמחו נגד תרבות המנגל, נעצרו כשהדגימו במיצג בפארק הירקון מנגל ועליו חתולים ועכברים מתים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילים למען בעלי חיים נעצרו בהאשמה של התעללות בבעלי חיים. זו לא התחלה של בדיחה, ככה נראה יום העצמאות שלנו 2014. 11 הפעילים נעצרו כשהדגימו במיצג מנגל ועליו חתולים ועכברים מתים.

כשבפארק הירקון מאות ישראלים מינגלו,  לא רחוק משם, בין עשרות המנגלים, התקיים "המנגל הטבעוני", האלטרנטיבה הטבעונית ליום העצמאות.

ביום העצמאות נאכלים כ-1,636 פרות, 1,884 כבשים, 548 חזירים ו-685,000 תרנגולות (!). את הנתונים האלה שעוברים בין קירותיהם של טבעוניים בפייסבוק, כל טבעוני יודע וכואב.

(צילום מסך מעמוד הפייסבוק של "268 ישראל")
(צילום מסך מעמוד הפייסבוק של "269 ישראל")

מה הם עושים עם זה? רוב הטבעונים המשיכו לאכול את תחליפי ההמבורגרים, קבבים, נקניקיות שלהם (מסויה/ אורז/ עדשים/ פטריות ואפילו אפונה), וסבלו את העשן והריחות שלאפם לא נעימים, בשקט, בזמן שחלקם, טבעונים-אקטיביסטים, החליטו לנסות לעשות משהו בנידון ולהמחיש את מחאתם. וכך התחיל המאבק על המנגל. 

כבר זמן מה שפוסטרים ושלטי מחאה בהפגנות למיניהן נושאים את הסלוגן – "למה לאכול אחד וללטף אחר?", בדרך כלל בצירוף תמונת פרה/כבש להשוואה מול תמונת כלב/חתול. הטענה היא שכל החיות צריכות לקבל יחס זהה, את החופש שלהם ולא את הסבל והשחיטה במקרה של פרות, כבשים, תרנגולות ועוד. אותו הסלוגן קיבל המחשה מציאותית מול הממנגלים בפארק הירקון, כשהפעילים הוציאו פגרים של חתולים ועכברושים (שמתו בלי קשר לפעילים) ושמו אותם על מנגלים להמחשה מול החוגגים בפארק.

במהרה התפתח ויכוח קולני ואגרסיבי עד שהמשטרה התערבה והאשימה את הפעילים בהתעללות בבעלי חיים.  וכך זה תואר בעמוד הפייסבוק של הקבוצה, Israel 269: "מהרגע שהחל המיצג, נתקלנו באלימות קשה מצד הקהל שעשה על האש – הוקפנו באנשים, מכות הופנו כלפינו, הקהל הרס חלק מהציוד וקללות ביניהן 'נאצים' ו'רוצחים' הוטחו לעברנו. שלוש ניידות משטרה הגיעו לאירוע. כמצופה, העצורים היחידים הם 11 פעילים שלקחו חלק במיצג ולא הסובבים שצלו על האש גופות מבותרות. נכון לשעה 16:00, שמונת הפעילים נמצאים בדרכם לתחנת המשטרה בז'בוטינסקי ברמת גן…".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן