Skip to content

צה"ל וכוחות הביטחון החלו בפינוי מאחז מעלה רחבעם

הבוקר הגיעו כוחות צה"ל ומג"ב ונערכו לפינוי. בקשה לצו מניעה בבבית המשפט העליון גרמה לדחיית הפינוי, אלא שאז דחה בית המשפט את הבקשה והפינוי החל. בוועדי המתיישבים בשומרון ובנימין הגיבו לפינוי: "הריסות הבתים ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים מעלים חשד כי שר הביטחון אובססיבי להרס ההתיישבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל וכוחות הביטחון החלו לפנות את המאחז הבלתי חוקי, מעלה רחבעם שבגוש עציון. המאחז הראשון מתוך שלושה שיפונו במהלך השבוע. הבוקר (רביעי) הגיעו כוחות צה"ל ומג"ב לפאתי המאחז כדי לפנות שבעה מבנים לא חוקיים שהוקמו במקום כשמתוכם ארבעה המאוכלסים. עשרות פעילי ימין הציבו חסימות על צירי התנועה למקום, כולל גדרות תייל ומצבורי אבנים. בהמשך הגישו המתנחלים בקשה לצו מניעה לבית המשפט העליון ובצה"ל החליטו להמתין להחלטת בית המשפט.שני מתנחלים נעצרו בחשד שהפריעו לכוחות הביטחון, אחד שעלה על גג מבנה וסירב להתפנות.

סוכנות "תצפית" דיווחה כי בג"ץ הוציא צו מניעה, לאחר שהתושבים הציגו לבית המשפט תיעוד שלפיו רכשו את הקרקעות. דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, מסר לתצפית: "לשמחתנו בשלב זה קיבלו הכוחות הנחייה המגובה בצו להפסיק כל מהלך של פינוי, זאת לאור העובדה שהתושבים טוענים ומציגים ראיות לרכישה של הקרקע. כל הריסת בתים היא ביטוי לחולשה ולרפיון באחיזתנו בארץ ישראל. אך אנו לא נירתע ולא נשקוט, ונמשיך לבנות להתרחב ולהכות שורשים בגוש עציון ובכל מקום". 

תחילת הפינוי (צילום שריה דיאמנט סוכנות-תצפית)
תחילת הפינוי (צילום שריה דיאמנט סוכנות-תצפית)
הפינוי ( צילום: שריה דיאמנט סוכנות תצפית)
הפינוי ( צילום: שריה דיאמנט סוכנות תצפית)
דחפורים וטרקטורים ממתנים בפאתי המאחז (צילום: סוכנות תצפית)
דחפורים וטרקטורים ממתנים בפאתי המאחז (צילום: סוכנות תצפית)
שיירת הפינוי ממתינה להחלטת העליון (צילום: סוכנות תצפית)
שיירת הפינוי ממתינה להחלטת העליון (צילום: סוכנות תצפית)
רגע לפני הפינוי (צילום: סוכנות תצפית)
רגע לפני הפינוי (צילום: סוכנות תצפית)
נעים לפינוי (צילום: סוכנות תצפית)
נעים לפינוי (צילום: סוכנות תצפית)

אלא שלקראת הצהריים  הסתבר כי לא הוגשה בקשה לצו מניעה. ממשרד המשפטים נמסר כי חרושת השמועות בדבר צו מניעה היא בגדר חרושת שמועות בלבד והדבר לא היה ולא נברא. בעקבות כך הורה משרד הביטחון להמשיך בפינוי וההמתנה להחלטת בית המשפט בעקבות העתירה לצו מניעה נדחתה.

מאות שוטרים, שוטרי מג"ב חיילי צה"ל ונציגי המנהל האזרחי נמצאים במקום ועד כה מתנהל הפינוי ללא עימות קשה ומעצרים. צה"ל מתכוון לפנות עוד השבוע שני מאחזים נוספים והם גבעת אסף ורמת גלעד. שלושה מאחזים אחרים, מצפה יצהר, נגוהות מערב וגבעת הרואה, הגיעו לפתרונות הסדרה ופינוים נמנע.

בוועדי המתיישבים בשומרון ובנימין הגיבו לפינוי: "הריסות הבתים ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים מעלים חשד כי שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אובססיבי להרס ההתיישבות. יעלון, שמתכוון להתמודד לתפקיד מנהיג המחנה הלאומי, מבצע הלכה למעשה את המדיניות של השמאל הקיצוני". דובר רחבעם אמר כי "קיימת קונצפרציה שקרית והזויה, לפיה התיישבות משמעה גנבת קרקעות. מה שמצער אף יותר שקונצפציה זו מהווה עבור אנשים מסוימים צידוק מוסרי לרמוס ולהרוס רכוש יהודי תוך פגיעה בהתיישבות".



error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן