Skip to content

השביתה הסתיימה – המשק חוזר לעבודה

חמישה ימים לאחר שהחלה, הסתיימה השביתה הכללית במשק. ההסתדרות התפשרה על שקט תעשייתי לשלוש שנים. במרכז השלטון המקומי לא אוהבים את ההסכם ומתריעים שהרשויות לא תוכלנה לעמוד בנטל. אין מנצחים ואין מפסידים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה ימים לאחר שהחלה, הסתיימה השביתה הכללית במשק. במרכז השלטון המקומי לא אוהבים את ההסכם ומתריעים שהרשויות לא יוכלו לעמוד בנטל. ההסתדרות התפשרה על שקט תעשייתי לשלוש שנים. אין מנצחים ואין מפסידים

מאת אליק מאור

ההסתדרות הודיעה על סיום השביתה הכללית במשק. עיקרי ההסכם שנחתם בדקות אלו עם האוצר ישפר את שכר עובדי הקבלן לשכר מינימום של 4500 שקל  ואת תנאיהם הסוציאליים, כולל קרן פנסיה וקרן השתלמות. ההסתדרות התפשרה על שקט תעשייתי לשלוש שנים. חלק מכלל עובדי האבטחה, השמירה והניקיון יקלטו כמועסקים ישירים במקומות עבודתם, ברם רובם הגדול יוותר במעמד עובדי קבלן.

מההסכם עולה שתוקם וועדה פריטטית שתבחן את סוגית הקליטה במקומות העבודה של עובדי הקבלן (כתף אל כתף), ושיפור תנאיהם. כך מסר אבי אדרי יו"ר אגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. בנוסף, יוגברו מפקחי עבודה שיבדקו את הטמעת והפעלת ההסכם עם  האוצר במקומות העבודה בארץ.

כעת צפויה לאוצר בעיה לא פשוטה מול מרכז השלטון המקומי, שהתנגד נחרצות להסכם. יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט, התבטא ביום שישי האחרון וטען שהרשויות לא יוכלו לקלוט לתוכן את עובדי הקבלן. הוא תבע מהאוצר להעלות מייד את מענקי האיזון לרשויות ולאשרר להן להעלות את הארנונה. אחרת, אמר, לא תוכלנה הרשויות לעמוד בנטל.

אדרי הגיב לדברים אלו ואמר "עם כל הכבוד לבוחבוט, ההסכם נחתם מול המדינה. מול האוצר ויהיה על הרשויות לכבדו ומייד". מדובר בעיקר על עובדי קבלן שעובדים במוסדות ומחלקות שונות בשלטון המקומי, כמו עובדים סוציאליים, פקידות, גביה, מחלקות גינון ותחזוקה ועוד. כל אלו הופרטו על ידי הרשויות והועברו לידי חברות כוח אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן