Skip to content

שלום דומרני יישב בכלא 15 חודשים במסגרת עסקת טיעון

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע שלח את העבריין מהדרום להמשך שהייה של עוד שמונה חודשים מאחורי הסורגים. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, ולפיו הודה דומרני באיומים על הרב איפרגן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש משפחת הפשע, שלום דומרני, ייכלא ל-15 חודשי מאסר בגין עבירת איומים על הרב יעקב איפרגן, כך גזר היום (ראשון) שופט בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, נסר אבו טהה. קודם לגזר הדין, לפני כעשרה ימים, אישר בית המשפט הסדר טיעון בין דומרני לפרקליטות המדינה לפיו ירצה דומרני עוד שמונה חודשי מאסר בנוסף לשבעה חודשים מאז מעצרו.

המו"מ בין עורך הדין משה שרמן, פרקליטו של דומרני, לבין הפרקליטות, ארך זמן רב, אך בסופו של דבר הוגש ההסדר לבית המשפט. לאחר מתן גזר הדין אמר פרקליטו, עורך הדין רועי אטיאס שהופיע בשמו ובשם עורך הדין שרמן, כי מרשו פשוט טעה כשביקש להשכין שלום בין הצדדים הניצים. "טעותו היחידה של מרשי", אמר אטיאס, "שהתנדב לעשות שלום בין הרבנים. לומר שהוא סחט באיומים זה עוול הזוי והסיבה היחידה שהסכמנו לעונש נבעה מכך שזיכוי מוחלט היה מחייב מעצר ארוך יותר בגין המשך ההליכים".

דומרני ועו"ד שרמן (צילום מסך)
דומרני ועו"ד שרמן (צילום מסך)

דומרני הסכים להסדר טיעון כי ממילא הוא במעצר זה שבעה חודשים, והחודשים הבאים כבר נלקחו בחשבון. בפרקליטות לא אהבו את הדברים ומסרו כי "בניגוד להצהרות שהושמעו בעבר מצדו של שלום דומרני ואנשיו, באשר לכך שכל רצונו היה להשכין שלום בין חצרות הרבנים בנתיבות ושתוכח חפותו המוחלטת בתיק זה, הודה דומרני בכתב אישום מתוקן, הורשע ולמעשה אישר את עיקר המעשים שיוחסו לו, שכפי שטענו המשטרה והפרקליטות היו משום מעשי איומים".

לגבי המו"מ וההסדר הוסיפו בפרקליטות, כי "ההודאה, ההרשעה והעונש ניתנו כאמור במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור ממושך, שנערך בהמלצת בית המשפט, בין היתר בשל מורכבותו של התיק מבחינה ראייתית וכן בגלל שמדובר באירוע ממוקד וקצר. מדובר בהישג משמעותי של המשטרה והפרקליטות, במסגרתו שוב הורשע שלום דומרני בעבירות איומים (כפי שהורשע בעבר) והושת עליו עונש מאסר לא מבוטל".

בכתב האישום שהוגש בחודש נובמבר שחלף, הואשם העבריין בפרשת סחיטה באיומים של הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", לאחר שהוא הודיע על תמיכתו בראש האופוזיציה בנתיבות במרוץ לראשות המועצה. במהלך הבחירות נחלקו רבני העיר לשתי מחנות. זה התומך באייל מסיקה, ראש האופוזיציה, כשמולם מחנה הרב יורם אברג'ל התומך בראש הראשות המכהן, יחיאל זוהר. בגזר דינו מציין השופט כי הפילוג יצר מתחים קשים בקרב מחנות המועמדים. עוד נכתב כי סמוך למועד הבחירות פנה עוזרו של הרב אברג'יל לדומרני בבקשה "שיגיע עם אנשיו ביום הבחירות לנתיבות ולהטיל  אימתם על תומכיו של מסיקה, לרבות להעביר מסרים מאיימים לאנשי מחנהו של הרב איפראגן  ובפרט לרב איפרגן". ואכן, ב-22 באוקטובר 2013 הגיעו דומרני ואנשיו לביתו של הרב ודומרני פנה אל הרב ואמר כי ידועה לו פעילותו של הרב נגד הרב אברג'יל וכי הדבר פוגע ברב.

"מפאת האימה שהטיל על הרב איפרגן, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו", נכתב בכתב האישום, ועוד: "נוסף על כך, בשל האימה התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה לא ייבחר".

"הודאת הנאשמים בהזדמנות הראשונה מעידה על נטילת אחריות", פסק השופט והוסיף כי בכך נגרם "חיסכון משמעותי בזמן שיפוט יקר, שכן פרשת התביעה כוללת 47 עדים כאשר המרכזיים ביניהם לא ששו להעיד".

המשטרה: להעמיד לדין את עורך הדין שרמן בשל איום

גם פרקליטו של דומרני, עורך הדין משה שרמן, ניזוק מפרשה זו. לפני כעשרה ימים המליצה המשטרה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד פרקליט הצמרת בגין איומים על תובעת במהלך משפטו של דומרני. מחלקת התביעות במחוז צפון של המשטרה החליטה להגיש את כתב האישום בגין גרסתה של התובעת לפיה פנה אליה שרמן במהלך אחד הדיונים ואמר לה: "החומר יועבר לדומרני והוא כבר יטפל בסיפור". התובעת העבירה את הדברים לפרקליט מחוז דרום, עורך הדין שלמה לנדברגר,  וזה העביר את הדברים למפקד המחוז. בשל רגישות הנושא התלונה הועברה לטיפול ימ"ר נגב, שרמן זומן לחקירה וגם השופט זומן באורח יוצא דופן לחקירה בנושא. שרמן מצדו טען כי "מדובר בהלצה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן