Skip to content

בלי מרכזי קניות הומים, חופים לוהטים ואיצטדיוני כדורגל. טיולים העוסקים בתרבות ואמנות חווים רנסנס והביקוש רק גובר. וגם אתר חדש ייעודי למוזיקה קלאסית בחו"ל. מה הם כוללים וכמה זה עולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בניין הרייכסטאג בברלין. סמינר מטייל. (צילום: dzt)
בניין הרייכסטאג בברלין. סמינר מטייל. (צילום: dzt)

מי הם האנשים שמעדיפים טיול מאורגן עם דגש על תרבות ואמנות, במקום לפשפש לבד באינטרנט ולהרכיב טיול מגניב וחסכוני? מרחיקים עד יפן ומקדישים זמן להרצאה על מוזיאון יפני? מסתבר שיש לא מעט אלפים כאלה, שלצד הטיולים העצמאיים מפנקים את עצמם מדי פעם בטיול מאורגן מובנה ומעמיק בנושאים שונים.

חברת "קשרי תרבות תבל", פועלת במתכונתה הנוכחית כחברת טיולי בוטיק מ-2008 ועוסקת אך ורק בסיורים תרבותיים וסמינרים מטיילים, שהם טיולים עם שני מדריכים לפחות – אחד המוביל הגיאוגרפי ולידו מרצה מהאקדמיה הנותן ערך מוסף – ומלווה ארגוני. כן מקיימת החברה טיול עומק אחד בשנה ליעד מסוים כמו קובה ואינדונזיה, וסופי שבוע תרבותיים ובסך הכל כ-30 טיולים בשנה.

החברה מציעה טיולי תרבות ואמנות החל מ-7 ימים ועד 23 ימים ליעדים רחוקים כמו ניו זילנד, אך גם סופי שבוע תרבותיים באירופה מחמישי עד ראשון בלילה. "מכיון שאת המוזיאונים פותחים ב-10.00 בבוקר, אנחנו מכינים את המטיילים באמצעות הרצאה על מה שיראו", מספר הבעלים והמנכ"ל אודי בן זאב, "בצהרים חוזרים לנוח או להסתובב, כדי שבערב אפשר יהיה לצאת ולא 'לנקר' באופרה או בקונצרט. בהפסקה נפגשים בפואייה והמוזיקולוג מספק דגשים שונים על מה שהיה ומה שיהיה". טיולים כאלה מוצעים בערים עם בתי אופרה כמו וינה, ברלין, לייפציג, דרזדן ובודפשט. מחיר ממוצע של טיול סוף שבוע נע בסביבות ה-1.000 אירו, ללא כניסה למופעים.

בולט במיוחד בחברה הוא טיול העומק לברלין. ברלין הפכה באחרונה לאחד היעדים הלוהטים של הישראלים: הגדלת  מספר הטיסות, כולל טיסות לואו קוסט, הגביר את תיאבון התייר הישראלי לבירה הגרמנית. אולם לדברי בן זאב יש הבדל עצום בין טיול סתמי לברלין לבין הסמינר המטייל שהם מציעים, והמלווה על ידי חמישה מדריכים מומחים. הסיור כולל כניסות לאתרים לא מוכרים ובעלי חשיבות הסטורית ורחוק כרחוק מזרח ממערב מנסיעת צ'רטר.

יעדים בתכנון בחברה הם פולין – שהיא כל כך הרבה יותר מאשר רק תיירות זכרון לשואה – והונגריה. 

יפן. חוויה לרגש ולשכל כאחד. (צילום: אודי בן זאב)
יפן. חוויה לרגש ולשכל כאחד. (צילום: אודי בן זאב)

"ההרצאות שוות ערך לטיול"

אמנון עובדיה, הממציא והמייסד של תוכנת התרגום בבילון, הוא אדם שמצוי בכל נפלאות האינטרנט והאפליקציות ולכאורה לא זקוק לטיול מאורגן. ואכן, לדבריו, 40 שנה טייל בחו"ל רק עם מכונית בזוג או שני זוגות וחרש את העולם. באחרונה, כשעלתה המחשבה על טיול ביפן, נענה להמלצת חברים לטייל בארץ השמש העולה בטיול מאורגן. הבחירה נפלה על "קשרי תרבות תבל" והוא חזר מלא שבחים: "הטיול פנה לא רק לרגש של החוויה אלא גם לשכל ולידע. היו הרבה הרצאות מאלפות, בין היתר עם מדריכה מקומית שהרצתה במוזיאון לאמנות יפנית. גם בנסיעה ארוכה ברכבת או באוטובוס, תמיד היה המדריך מנצל את הזמן להעשרת המידע ולטעמי, ההרצאות היו שוות ערך לטיול".

עובדיה אומר שבשבועיים וחצי זכה להכיר את יפן בצורה שלא היה יכול לעשות לבדו, כולל פריחת הדובדבן ושירת הסקורה המתבקשת. "גם המרקם האנושי של הקבוצה היה של אנשים שמתעניינים ומסוגלים לשמוע הרצאה בשקט. הכל היה מתוקתק, ועזרו גם מכשירי השמע האישיים שבעזרתם אפשר להתרחק מהקבוצה גם חמישים מטרים ועדיין שומעים את המדריך". עובדיה אומר שהפרויקט הבא יהיה מרוקו, גם כן מדינה שעדיף לטייל בה בטיול מאורגן.

לדברי עובדיה, גם לטיול העצמאי יש יתרונות, כמו אלמנט הספונטניות, שבטיול מאורגן נעלם, כי הכל ידוע ומתוכנן מראש. "לטיול עצמאי יש את הקסם שלו, כמו אי הידיעה איפה תישן בלילה וכשאתה מגיע לחדר עם אח מבוערת, ורוצה להישאר עוד יום – אתה נשאר. עם זאת, הטיול המאורגן מאפשר לך להכיר ולהבין את המהות של המדינה".

אולם לה פניצ'ה בוונציה - אולם האופרה של ונציה. (צילום: מרב ברק)
אולם לה פניצ'ה בוונציה - אולם האופרה של ונציה. (צילום: מרב ברק)

עומק איטלקי

יאיר די קאסטרו הוא מנכ"ל חברת התיירות סולו איטליה. לדבריו, היות שהם מתמחים בארץ המגף, שהיא מדינה מובילה באמנות, בארכיאולוגיה ובתרבות, "באופן טבעי אנחנו גם מציעים מבחר של טיולי עומק כמו בעקבות מיכלאנג'לו, טיולי צילום בטוסקנה, טיולי גורמה וכמובן – טיולי אופרה רבים. הלקוחות שלנו הם אנשים שמחפשים את הטיול המאורגן ואת העומק. אלה לא ועדי עובדים. איטליה היא יעד קרוב וכה מגוון, שאפשר לחזור אליו בכל כמה שנים: פעם שבוע בטוסקנה ופעם בדרום איטליה, פעם טיול עקבות הרנסנס ופעם סתם סופ"ש בטורינו או שבוע באזור אגם גארדה. היא לא כמו קובה או סין אליהן נוסעים פעם אחת ומסמנים וי".

לדברי די קאסטרו, לכל תחום מצטרף מומחה לנושא שמעשיר את הטיול. גודל הקבוצות נע בין 15-30 איש ויש גם פניות מקבוצות של אנשים או מספר זוגות, שמבקשים לנסוע בטיול פרטי ללא נוסעים נוספים.

קונצרטים דוט קום

חידוש מעניין מוצע באחרונה לחובבי מופעי מוזיקה בחו"ל: אתר אינטרנט בעברית שמתמחה בהופעות של מוזיקה קלאסית בלבד. האתר מאפשר רכישת כרטיסים למגוון אירועים קלאסיים ובהם קונצרטים, אופרות, בלט, מוזיקה קאמרית, ואף כרטיסים הכוללים סיור בארמונות ציוריים או שייט בנהר בשילוב קונצרט וארוחת ערב גורמה. האירועים מתקיימים במקומות מהמתויירים בעולם, החל מאולמות קונצרטים מפורסמים, בתי אופרה מפוארים, ארמונות ציוריים ועוד שלל מקומות מרהיבים, בעיקר באירופה.

היוזמה להקמת האתר classeventic.com הגיעה ממספר חובבי מוזיקה קלאסית, אשר רצו לאגד תחת אתר אחד אירועים קלאסיים המתרחשים בחו"ל. האתר עובד בשיתוף פעולה עם אחד הספקים הגדולים בעולם לאירועים קלאסיים בחו"ל, ומתווך בין הלקוח הישראלי לבין אתר הספק.

קלאסאיבנטיק אינו גובה עמלה מהלקוח בישראל. הלקוח מבצע את הרכישה דרך הספק בחו"ל, כאשר מחיר הכרטיס המופיע באתר כבר כולל את עמלתו. זו משתנה מאירוע לאירוע וגובה העמלה מצויין במפורש באתר טרם ההזמנה.

הנה כמה טיולי תרבות מומלצים.

אולם אירופה במשרד האוצר ששימש כמטה הלופטוואפה. (צילום: אודי בן זאב)
אולם אירופה במשרד האוצר ששימש כמטה הלופטוואפה. (צילום: אודי בן זאב)

סמינר מטייל בברלין ובדרזדן שבגרמניה

הסמינר המטייל של "קשרי תרבות תבל" מתייחס להווה של ברלין העיר, הנמצא בתנופת התחדשות, לצד היותה בירתה בעבר של האימפריה הנאצית. הטיול כולל, בין היתר, סיור מודרך בתוך בניין הרייכסטאג ובאולם המליאה, ביקור ייחודי בבניין ששימש מטה האוויריה של הרמן גרינג, מפקד הלופטוואפה, וביקור ייחודי לא פחות בארכיון משרד החוץ הגרמני, שבו מצוי העותק היחיד מוועידת ואנזה, שבה הוחלט על ה"פתרון הסופי" ברמת אנשי הביצוע.

הדרכה מקצועית: נירית בן יוסף – תושבת העיר, מומחית לתרבות, להסטוריה ברלינאית ולעברה היהודי; נורית גוטהילף – לשעבר נספחת התרבות בשגרירות ישראל בגרמניה ונציגת משרד החינוך בדרזדן; פרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה ופרופ' משה צימרמן מהאוניברסיטה העברית, כל אחד מומחה בתחומו לגרמניה, וכן מיכל רון – דוקטורנטית.

מתי: 20-29 ביולי

מחיר: 1.945 אירו לאדם

מה כלול: המחיר כולל: טיסות בלופטהנזה, מלונות ברמה של 5 כוכבים במרכזי הערים, ארוחות אוטובוסים, דמי כניסה לאתרים.

http://www.k-tarbut.co.il/

 פסטיבל של אופרה באיטליה

תוכנית מיוחדת של סולו איטליה, שסבה סביב שלושה פסטיבלי אופרה באיטליה וצפייה באופרות משובחות: "לה בוהם" בפסטיבל במרחצאות קרקלה ברומא בניצוחו של דניאל רוסטיוני, "טוסקה" בפסטיבל מצ'רטה המתקיים תחת כיפת השמיים ו"אאידה"בארנה בוורונה, שוב בניצוחו של רוסטיוני. בין לבין, טיולים ושכיות אמנות, תרבות וקולינריה במדינת הוותיקן, רומא, אורבינו, בולוניה, ורונה, קרמונה ועוד.

הדרכה מקצועית: מרב ברק, דוקטורנטית בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב, מרצה ומנחת קונצרטים.

מתי: 5-12 באוגוסט

מחיר: 1.495 אירו לאדם בחדר זוגי.

מה כלול: טיסות ישראייר לרומא ומוורונה, 7 לילות במלונות 4 כוכבים, ארוחות, אוטובוס, הרצאות הכנה, סיורים מודרכים. המחיר אינו כולל כניסה לאופרות. החברה מצרפת ללקוחות את מפות האולמות והם בוחרים את הכרטיסים לפי פרמטרים של מקום ישיבה, שורה, קומה וכו'. לפי הבחירה, מתבצעת הזמנת המקומות לפני היציאה לטיול.

www.soloitalia.co.il

טיול מוזיקלי לארץ האלפים

בטיול זה של "בריזה אמנות הטיול",  לנים בעיר לוצרן שבשוויץ, בקרבת אולמי הפסטיבל המפורסם, כאשר בכל יום  נערך טיול מודרך בין אתריה של ארץ האלפים, ובכל ערב יוצאים לקונצרט אחר, במסגרת אירועי הפסטיבל. בין האמנים המשתתפים בקונצרטים: הכנרת מידורי, המנצחים ואלרי גרגייב וברנרד הייטינק, הפסנתרנים מריי פרהיה וגם דניל טריפונוב, זוכה פרס תחרות רובינשטיין ב-2013.

הדרכה מקצועית: עומר שומרוני – מבקר המוסיקה של "גלובס" ו"קול ישראל", מרצה למוסיקה באוניברסיטת ת"א, באוניברסיטה הפתוחה, ובבית ספר לשירת מקהלה; יותם רגב – מדריך טיולים וותיק מהמכון לחקר מורשת בן- גוריון בשדה בוקר ומומחה לשווייץ

מתי: 26 באוגוסט – 1 בספטמבר

מחיר: כ -3,335 אירו לאדם בחדר זוגי

מה כלול: טיסות לציריך, 6 לילות במלון ברמת 4 כוכבים כולל ארוחות בוקר, ושתי ארוחות נוספות, אוטובוס תיירים ממוזג, סיורים, שייט וכניסה לאתרים המפורטים בתכנית הטיול, כניסה לקונצרטים, הדרכה מקצועית, מיסים והיטלים.

http://www.breeza.co.il/special_interest_tours/music_tours/tours/427

מוסיקה בבודפשט. מתוך האתר הרשמי
מוזיקה בבודפשט. מתוך האתר הרשמי

בודפשט עם הסימפונית של ארמון הדנובה

באתר קלאסאיבנטיק מוצגות חבילות מיוחדות הכוללות שייט על הדנובה בשילוב קונצרט וארוחת ערב אותנטית אשר מחירם נוח במיוחד. לתזמורת זו יש היסטוריה רבת שנים של ביצוע מיטב היצירות של מוצרט, בראמס, בטהובן, ליסט, צ'יקובסקי ועוד שלל מלחינים מהשורה הראשונה. ייחודו של הקונצרט בכך שהתזמורת משלבת בנגינתה את הצימבלום – כלי הקשה אותנטי הונגרי. הקונצרט נערך בארמון הדנובה המפורסם בשעה 20.00 ובסיומו יוצאים לשייט וארוחת ערב הונגרית אותנטית אשר נערכת על סיפון האונייה. בדרך זו אפשר לחגוג ערב מיוחד בעיר בודפשט. ישנה אפשרות להזמין קונצרט בלבד, ללא שייט וארוחת ערב.

מתי:האירוע מתקיים בכל שבוע ביום שבת.

מחיר:המחירים נעים בין 58 ל-64 אירו לאדם, בהתאם לקטגורית הישיבה באולם. מחיר הקונצרט (ללא שייט וארוחת ערב) הינה בין 26 ל-32 אירו לאדם, בהתאם לקטגורית הישיבה באולם.

http://classeventic.com/budapest2.php

ג'אז, בלוז ורוקנ'רול

ממוסיקת הנשמה של העבדים במדינות הדרום, דרך התפתחותם של הג'אז, הבלוז ומוסיקת הקאנטרי ועד לרוקנ'רול של המלך אלביס פרסלי – חברת כרמל שירותי תיירות מציעה טיול בן 16 יום לארה"ב מצפון לדרום – מניו אורלינס לשיקגו, כולל מיסיסיפי והדרום העמוק.

המטיילים יבקרו ויבלו במרכזי הז'אנרים השונים של המוסיקה – ביקור בגרייסלנד, אחוזתו של אלביס פרסלי בממפיס, במוזיאון החדש והטרנדי ביותר מסוגו בנשוויל המוקדש לזמר ג'וני קאש, במועדון הג'אז "פרזרביישן הול" בניו אורלינס, במוזיאון "הדלתא בלוז" שבקלרקסדייל, במופע קאנטרי ענק ב"grand ole oprey" ובמרכזי המוסיקה, המוזיאונים ואולפני ההקלטה המהווים תמצית ההיסטוריה של המוסיקה האמריקאית – Studio B של RCA, אולפני צ'ס רקורדס שם נערכו ההקלטות הראשונות של האבנים המתגלגלות ואחרים. בנוסף לא יפסחו המטיילים על נופים ואטרקציות, ייחשפו לאורח חייהם של העבדים השחורים והאדונים הלבנים, יצפו בבתי אחוזה דרומיים, יבקרו במזקקת בירה ועוד. הטיול רצוף בבילויי ערב ולילה במועדוני ג'אז ובלוז, בבארים ובחוויות סוחפות ומרקידות.

הדרכה מקצועית: שבתאי דניאל המתמחה בטיולי מוסיקה

מתי: 8-23.10.2014 (סוכות )

מחיר: החל מ-4.600 דולר לאדם בחדר זוגי

מה כלול: טיסות, מלונות על בסיס לינה וארוחת בוקר וכניסות לאתרים 

 http://www.carmel-legend.com/united-states-music#!i6190.

 

הכתבה פורסמה לראשונה באתר www.monitour.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן