Skip to content

תרבות מגויסת

על רקע קולות נפץ ואזעקות ירדו זמרים ויוצרים רבים ליישובי הדרום, למחנות צה"ל ולבתי החולים כדי להביא אור ושמחה לאזרחים ולחיילים. זה המעט שאמנים, שלא נלחמים בשדה הקרב, יכולים לעשות בימים אלה. יובל אראל על אמנות מגוייסת, במובן הטוב של המילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אהבה. שי גבסו וחיילים. צילום: יח"צ

כשהתותחים רועמים, המוזות וכו', אולם מסתבר שרוח ההתנדבות של אמני ישראל חזקה מכך. גם מפעל הפיס רתם שורה של אמנים למען תושבי הדרום – וכוח החלוץ של אמני ישראל שנרתמו והתנדבו להופיע, היה  דויד ברוזה, שיצא יחד עם צוותו לניצנים ולנתיב העשרה כבר בתחילת המלחמה.

אחריו יצאו מבחר זמרים ויוצרים לסבבי הופעות ביחידות צה"ל, בקיבוצים ובמושבים, במקלטים הציבוריים, במרחבים המוגנים וגם בבתי החולים שבהם מאושפזים החיילים הפצועים. בין האמנים – שלומי שבת, מוקי, אמיר דדון, איה כורם, אהוד בנאי, קובי אפללו, נתן גושן, רוני דלומי, רותם כהן, מירי מסיקה, גיא ויהל, אתי אנקרי, מיקי גבריאלוב, הראל מויאל, אתי ביטון, פאר טסי, ליאור נרקיס, "הפרויקט של רביבו", מאור אדרי, ירון אילן וחברים, מני מלכה, אבי נוסבאום, ירמי קפלן, "בית הבובות" ועוד שורה ארוכה של אמנים.

חיוכים. "אתניקס" וחיילים. צילום: יח"צ

אמנים ומוזיקאים נוספים החליטו להתנדב מבלי להיקרא לדגל באמצעות מפעל הפיס. ביניהם גם שיר לוי, שבילה עם תושבי הדרום וחיילי צה"ל על רקע האזעקות: "היה לי מאוד חשוב לרדת ולהגיע לשטח אל התושבים המופגזים ואל הילדים הצעירים, שזקוקים לתמיכה ולחיבוק חם. פגשתי אנשים נפלאים, חזקים ונחושים. הופעתי במספר מקלטים באשקלון ובאופקים. גם אני גר באזור הדרום באחד המושבים ויודע כמה מלחיץ ולא פשוט להעביר את היום בין אזעקה לאזעקה".

סי היימן לקחה את עצמה והדרימה לסבב הופעות בחדרי הביטחון ובפני כוחות הביטחון בדרום. דודו טסה הדרים לבאר שבע ולקיבוץ ברור חייל והופיע שם מול הילדים והחיילים. רגב הוד יצא לאשקלון, לאופקים וליחידות צה"ל.

יהיה טוב. קובי אפללו וילדים במקלט. צילום: יח"צ

חברי "הפרוייקט של רביבו" כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "יצאנו לחזק את תושבי הדרום, הופענו בשדרות ובנתיבות מול קהל מדהים. באנו במטרה לחזק ויצאנו מאוד מחוזקים. עם ישראל חי!" חברי "הדג נחש" הרימו את הקהל בקיבוץ מפלסים, רמי קלינשטיין העניק מופע פרטי לתושבי נחל עוז ששודר במקביל בגל"צ, וגם פבלו רוזנברג הופיע בקיבוץ, שרק אתמול הגנו עליו בגבורה חיילים, אשר בלמו את כניסת המחבלים לשטחו, ושילמו על כך מחיר כבד.

שי גבסו אמר לחיילים שבפניהם הופיע בדרום: "צבא מזוהה עם כוח ועם העדר אהבה, אבל מה שיש פה היום, עכשיו, זה אוסף של אנשים שמתחברים לנתינה ולאהבה, ורוצים שיהיה טוב. באתי לשיר עם חיילים והשאר קסם".

חיבוק חם. אלישע בנאי באחד הקיבוצים בדרום. צילום: יח"צ

גם יובל בנאי ושלומי ברכה, ההארד קור של "משינה", לא יכלו לשבת מנגד בעוד התותחים רועמים. אחרי שבנו של יובל, אלישע, עשה בשבועות האחרונים סבב בין ישובי הדרום, יצאו יובל ושלומי להופעות מול פלוגות המילואים. חברי "אתניקס" הוסיפו חיוכים ואור של שמחה בפני החיילים, שהופיעו בפניהם. גם עברי לידר אסף את הצוות המלווה ועשה את דרכו לריכוזי הכוחות בדרום הארץ, על מנת להביא רגעים של שירים וצלילים לחיילי צה"ל.

לאחר שהופיע במחנות הצבא בדרום, מצויד בגיטרה ובשיריו הפופולאריים, הופיע אמש אביב גפן עם התזמורת הפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב, והקדיש את השיר "עורי עור" לחיילים בחזית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן