Skip to content

מוגאבה שב ומפציץ: "לבנים, לכו הביתה לאנגליה!"

הנשיא הגזען של זימבאבווה הודיע כבר בעבר ש"הלבן היחיד שניתן לתת בו אמון הוא לבן מת" ושהוא מעריץ את אדולף היטלר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיש שמכנה את עצמו "היטלר של זמננו" ושצוטט פעם כמי שאומר שהוא גדול מישו, חזר להתבטאויותיו הגעזניות. נשיא זימבאבווה, רוברט מוגאבה, הידוע בלשונו שולחת הרסן, הודיע לתושבי ארצו הלבנים שעליהם "ללכת הביתה, לאנגליה", ואף התחייב שלאחר שאלה יעזבו ואדמותיהם יחולקו מחדש בין תושבי המדינה השחורים, לא תהיה להם אפשרות לשוב לזימבאבווה. מוגאבה אמר את הדברים במהלך טקס למינוי ראש שבט במחוז זווימבה.

"המערב מעדיף מנהיג חלש שיתיר ללבנים לשוב הנה", הצהיר, "הם חושבים שאם יפחידו אותנו, נתקפל ונאפשר ללבנים לחזור הנה. זא לא יקרה לעולם. האם הלבנים אינם יודעים מהיכן הגיעו לכאן אבות אבותיהם? הבריטים שנמצאים כאן חייבים לשוב לאנגליה". לאחר מכן הוסיף: "מה הבעייה? יש לנו מטוסים שיכולים לקחת אותם הביתה במהירות רבה יותר משל אותן הספינות שבה היגרו לכאן אבותיהם".

מוגאבה, שסופג כבר שנים גינויים מכל רחבי תבל על הפרות זכויות האדם בארצו ועל הזיופים בבחירות שבהן זכה לאחרונה, ידוע בעוינותו הרבה ללבנים ולמנהיגי המערב. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, היה האחרון לספוג ממנו את מנת הזלזול הקבועה: מוגאבה טען שאובמה "חושש ממנו".

מול קהל תומכים הכריז מוגאבה: "התמיכה שלכם היא זו שמאפשרת לי לטעת פחד בליבם של אנשים כמו אובמה. הם מזמינים את כל המנהיגים האחרים למפגשים אבל אומרים שמוגאבה אינו יכול להשתתף, ואני תוהה מדוע התמזל מזלי". מוגאבה, שהתכוון בכך לבידודו הבינלאומי הגובר, אמר: "בעבר, כשהגענו למפגשים הללו, מנהיגי המערב היו נעלמים מהמקום כששמעו שאני בסביבה". הוא הודיע כי אובמה חושש מפניו וכי מנהיגי המערב האחרים ניסו להרתיע את זימבאבווה כך שתיאלץ להתיר ללבנים שעזבו אותה, לשוב.

אשתקד, ניצל מוגאבה את זכות הנאום שלו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כדי להשתלח בסנקציות שהוטולו על ארצו בהשראת ארה"ב ובריטניה ושאותן כינה "בלתי חוקיות ומטונפות". "בושה, בושה, בושה לבריטניה ולבנות בריתה", אמר.

אבל ציטוטים אלה של מוגאבה אפילו אינם מתקרבים לשיאים הרטוריים ההזויים שלו. כשציין בפברואר את יום הולדתו ה-90, נשא נאום ובו הודיע לתושבי זימבאבווה כי עליהם להתרחק מהומוסקסואליות. "אלוהים ברא את הנשים ואת הגברים כך שיוכלו להביא יחד ילדים", קבע לעיני 45,000 צופים, "איננו מקבלים הומוסקסואליות כאן". פנינים אחרים שלו כללו את האמירה: "אני עדיין היטלר של זמננו. להיטלר הייתה רק מטרה אחת: צדק לעמו, ריבונות לעמו, הכרה בעצמאות בני עמו ובזכותם של משאבי הטבע שלהם. אם זהו היטלר, אז אני רוצה להיות היטלר כפול עשר". על הלבנים אמר: "הלבן היחיד שבו ניתן לתת אמון הוא לבן מת". ועל ישו: "אני כבר מתתי פעמים רבות – וכך גברתי על ישו, שמת וקם לתחייה רק פעם אחת".

1 Comment

  1. ניר
    9 בספטמבר 2014 @ 18:36

    הוא צודק אבל כך אפשר גם להחזיר את השחורים בחזרה מאירופה לאפריקה הוא טיפש אבל כך גם חשבו על היטלר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן