Skip to content

תוקם רשות לאומית להגנה מפני מתקפות סייבר

על הקמת הרשות, שתפעל לצד מטה הסייבר הלאומי, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה הנחה את ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה להוביל את הקמתה של הרשות. ההחלטה התקבלה בהמשך לעבודת מטה מקיפה ויסודית שהצביעה על הצורך בגוף ייעודי שיחבר בין המרחב האזרחי לעולם הביטחוני, ירכז את טובי המומחים ויוביל את כלל פעילות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות לאומית להגנה אופרטיבית בסייבר תוקם בישראל ותפעל לצד מטה הסייבר הלאומי שהוקם לפני כשלוש שנים. כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה הנחה את ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה להוביל את הקמתה של הרשות.

החליט על הקמת רשות הסייבר. בנימין נתניהו (צילום: נירה ידין)
החליט על הקמת רשות הסייבר. בנימין נתניהו (צילום: נירה ידין)

החלטת ראש הממשלה נתניהו התקבלה בהמשך לעבודת מטה מקיפה ויסודית בנושא הסדרת ההיערכות הלאומית להגנה אופרטיבית במרחב הסייבר. העבודה הצביעה על הצורך בגוף ייעודי שיחבר בין המרחב האזרחי לעולם הביטחוני, ירכז את טובי המומחים ויוביל את כלל פעילות ההגנה בישראל בהסתכלות ארוכת טווח של האיומים הגוברים והמתפתחים בסייבר.

ראש הממשלה נתניהו הנחה את ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, להביא את המהלך לאישור הקבינט בתוך 60 יום, ולהוביל את הקמת הרשות בתכנית רב-שנתית וזאת בשותפות הגופים הרלוונטיים. נתניהו הביע את הערכתו לכלל הגופים העוסקים בנושא והדגיש כי שילוב היכולות והמאמצים הוא הכרחי להצלחה המשותפת של מהלך אסטרטגי זה.

"קיבלתי החלטה לפתח רשות לאומית לנושא הסייבר שתסדיר וגם תדאג להגנת כלל מדינת ישראל בנושא הסייבר. כלומר, לא רק ההגנה על המתקנים החשובים וגופי הביטחון, אלא כיצד להגן על אזרחי ישראל מפני התקיפות הללו" , אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "זוהי רשות חדשה, זה בעצם להקים 'חיל אוויר' נגד איומים חדשים ולא להסתמך רק על כך שהדבר הזה יתבצע מתוך גופים קיימים. אנחנו בעולם חדש, אנחנו מתארגנים עם כוחות חדשים. יש לזה משמעות גדולה מאוד להגנתה של מדינת ישראל בעתיד".

ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, אמר: "התמודדות עם איום הסייבר ברמה הלאומית ולעשורים קדימה – מהווה אתגר אסטרטגי שכל מדינות העולם נדרשות אליו. מדובר בהחלטה היסטורית. הקמת רשות לאומית להגנה בסייבר, במקביל למאמץ בניין כוח של טכנולוגיות מתקדמות וייחודיות, תבצר את מעמדה של מדינת ישראל כמובילה בתחום ותביא תרומה משמעותית להגנת המשק ולעידוד הצמיחה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן