Skip to content

הוט מובייל תשלם להסתדרות מיליון שקל

כך קבע היום בית הדין האזורי לעבודה. בפסק דין תקדימי, קבע בית הדין האזורי לעבודה, כי הוט מובייל היא יחידת מיקוח נפרדת ועל החברה לשלם להסתדרותאת גובה הפיצוי המרבי, בגלל ניסיונותיה לפגוע בהתארגנות העובדים. יו"ר ההסתדרות: "זהו יום חג לעבודה המאורגנת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן

בית הדין האזורי לעבודה בת"א קבע היום, כי חברת הוט מובייל הפרה את הוראות חוק הסכמים קיבוציים באמצעות שורה של פעולות שנועדו לפגוע בחירות ההתארגנות של עובדיה. כמו כן, קבע בית הדין כי הוט מובייל היא "יחידת מיקוח" נפרדת לעניין חוק הסכמים קיבוציים וחייב אותה לשלם להסתדרות מיליון שקל.

פגיעה במימוש זכות ההתארגנות

השופטת נטע רות כתבה בהחלטתה, כי "נוכח תנאי התחרות הקשה בהם פועלת הוט מובייל ואופי השוק, פגיעה בזכות ההתארגנות של עובדיה עלולה לפגוע באופן עקיף במימוש זכות ההתארגנות של עובדים ביחידות מיקוח אחרות בקבוצת הוט ובזכות ההתארגנות של עובדים בחברות סלולר מתחרות".

לגבי גובה הפיצוי המרבי ציינה השופטת רות ציינה, את החשיבות הסמלית ואת ההשפעה על התודעה הציבורית.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך היום על החלטת בית הדין ואמר: "זהו יום חג להתארגנות העובדים ויש בכך מסר ברור לחשיבות החברתית של התאגדות עובדים בישראל. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצדו של כל עובד מתארגן אשר מבקש לממש את זכויותיו".

לחייב מו"מ עם ההסתדרות

ההחלטה היום, מגיעה ארבעה חודשים לאחר פניית ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. נזכיר כי ההסתדרות ביקשה להכיר בהוט מובייל כיחידת מיקוח עצמאית ולחייב את הנהלת החברה לפתוח במשא ומתן עם ההסתדרות. בנוסף, ההסתדרות דרשה לחייב את הוט מובייל בתשלום פיצויים בגין ההפרות החמורות שביצעה כנגד חופש ההתארגנות של עובדיה.

בכל ההליכים הקשורים לעניין, ההסתדרות הכללית ייוצגה על ידי עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית לאג"מ.

בהליך משפטי מקביל שהתקיים בבית הדין הארצי לעבודה, נשיא בית הדין, כבוד השופט יגאל פליטמן, הוציא מהלך חודש אוגוסט צו מניעה זמני שאסר על ההסתדרות הלאומית לפנות לעובדי הוט מערכות והוט מובייל ולהציג את עצמה כארגון העובדים היציג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן