Skip to content

המחאות במגזר הערבי: נהג יהודי הוכה ורכבו נשרף בטייבה

משטרת ישראל תמשיך היום בהיערכות גבוהה וצופה הסלמה נוספת בקרב הציבור הערבי. אמש נשרף רכב בכניסה לטייבה ונהגו היהודי חולץ מידיי הפורעים בידי תושבים שהזעיקו משטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האירוע בטייבה: מספר צעירים ערבים רעולי פנים, תקפו הלילה (ראשון) נהג יהודי בן 41 מאזור השרון, הוציאוהו מרכבו והעלו את הרכב באש. צעירים אחרים מנעו מהפורעים לפגוע בנהג, הזעיקו משטרה ומסרו את הנהג לידיה. הנהג נפגע קלות וטופל במקום על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום והרכב עצמו נשרף כליל.

האירוע האלים אירע ב-23:00 כשהנהג יצא מטיבה מהכניסה לעיר בכביש 444. מספר פורעי חסמו את דרכו, משכו אותו מכלי הרכב וניסו לתקוף אותו. הם הציתו את הרכב באמצעות בקבוקי תבעירה. הנהג סיפר לפרמדיקים שהגיעו אליו כי הוא עובד ומכיר אנשים מטייבה וכי הוא בקשר טוב איתם. "לא ציפיתי שיקרה לי דבר כזה", הוא אמר והוסיף: "אני לא מתעניין בפוליטיקה ואני גם לא מבין איך זיהו שאני יהודי כשחסמו אותי. זה היה מאוד מפחיד וחשבתי שהסוף שלי קרוב. אני מקווה שמקרה כזה לא יחזור על עצמו עם אף אחד". כוח משטרה שהגיע למקום פתח בסריקות אחר חשודים אך טרם נעצר איש. הפורעים העלו מסרטון ליוטיוב ובו פונה אחד מהם למצלמת הטלפון הסלולרי ואומר כי המעשה בוצע על רקע הירצחו של השהיד מכפר כנא. "דמו הוא דמנו", אמר הפורע כשחבריו צועקים: אללה הוא אכבר".

"דמו של אחינו השהיד מכפר כנא הוא דמנו" (צילום מסרטון שהעלו הפורעים ביוטיוב)
"דמו של אחינו השהיד מכפר כנא הוא דמנו" (צילום מסרטון שהעלו הפורעים ביוטיוב)

 

המכונית בוערת בסמוך לגשר (צילום מסך)
המכונית בוערת בסמוך לגשר (צילום מסך)

 

הנהג מקבל טיפול (צילום עומר רביע - אתר בוקרא)
הנהג מקבל טיפול (צילום עומר רביע - אתר בוקרא)

 

רכב הותקף באבנים - אבן ניפצה שמשות וחדרה לרכב (צילום: ביטחון מוא"ז שומרון)
רכב הותקף באבנים - אבן ניפצה שמשות וחדרה לרכב (צילום: ביטחון מוא"ז שומרון)

באירוע אחר שהתרחש אמש ביהודה ושומרון נזרק בקבוק תבערה לעבר מכוניתה של רותי שפירא, אם לחמישה, שעשתה דרכה הביתה, בין מעלה שומרון לאל-מתן. הרכב נפגע ושמשותיו נופצו. האישה חולצה ללא פגע.

ממשטרת ישראל נמסר כי לאור ההתפרעויות שנמשכות, הכוננות הגבוהה במשטרה תימשך בימים הקרובים במתכונת של פע"ם ג' (פעילות מבצעית). מדובר ברמה אחת מתחת לרמת הכוננות הגבוהה ביותר. במשטרה חוששים שהמהומות בצפון ובירושלים יתפשטו היום לאזורים נוספים ובעוצמה רבה יותר, בדומה להערכה מאמש. במסגרת זו, המשטרה מתגברת כוחות בצירים ראשיים ובערים מעורבות והשוטרים עובדים במשמרות של 12 שעות. במהלך היום קיים סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה הערכות מצב. במשטרה מקווים שבימים הקרובים יפחת מפלס האלימות, אך חוששים כי תקרית אחת שתיגמר בצורה לא טובה בין המפגינים לכוחות במשטרה עלולה להבעיר את השטח. מפקדי הכוחות התבקשו לשמור על איפוק וריחוק מקהל מפגינים ולראשי רשויות ומנהיגים ערבים נמסרו מסרים מרגיעים. מכובדי העדה הערבית התבקשו לפעול מצידם להרגעת הרוחות.

גורמי משטרה אמרו כי מודיעין המשטרה מזהה התגברות בניסיונות החמאס להתערב בנעשה ולפעול להלהטת הרוחות. במהומות בכפר כנא זוהו ונעצרו פעילים מהשטחים שהגיעו לאזור ההפגנות. לדברי הגורמים פעילי החמאס מהשטחים עסוקים בקריאות תמיכה, עידוד ושלהוב הצעירים לצאת להפגנות אלימות במטרה לייצר אלימות מתמשכת בישראל תוך פגיעה במשטרה ויכולותיה תוך נפגעים בקרב המפגינים והשוטרים.

כלל האירועים מאמש בשעות הערב ועד הבוקר

23:06 טייבה: נהג הוצא מרכבו והרכב הוצת נהג שהגיע לאזור גשר טייבה נעצר על ידי מקומיים, הוצא מרכבו והרכב הוצת. הנהג נלקח על ידי מקומי והובא לידי כוח משטרתי שהיה באזור. נפתחה חקירה.
22:52 חפץ חשוד נתפס באזור צומת פרדיס במהלך פעילות משטרתית באזור צומת פרדיס נתפס חפץ חשוד. החפץ הועבר לבדיקה על ידי חבלנים.
22:40 חפצים החשודים כמטעני חבלה נמצאו בבת ים – 4 נעצרו בפעילות של שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז נתפסו חפצים החשודים כמטעני חבלה ברחוב הרב קוק בבת ים. חבלן נמצא במקום והאזור נסגר לתנועה. ארבעה חשודים נעצרו ונלקחו לחקירה.
22:35 צעיר נעצר בחשד שיידה אבן לעבר הרכב הקלה בי-ם צעיר (16) נעצר לאחר מרדף בחשד שיידה אבן לעבר הרכבת הקלה בשועפאט. הוא נלקח לחקירה.
22:10 כפר קסאם: 2 נפצעו קל-בינוני מירי – נפתחה חקירה שני תושבי כפר קסאם נפצעו קל-בינוני מירי שזמן שישבו בבית קפה סמוך לכפר. הם פונו לבית החולים. פתחה חקירה.
21:09 עשרות צעירים התפרעו בטורעאן – 3 נעצרו עשרות צעירים הפרו את הסדר ויידו אבנים לעבר הכביש בכניסה לטורעאן. שלושה נעצרו, נלקחו לחקירה והמתפרעים פוזרו.
20:59 כביש 444 נסגר בעקבות הפרות סדר כביש 444 נסגר בעקבות הפרות סדר. כוחות משטרת מרחב שרון במקום. התנועה מופנית לדרכים חלופיות.
20:45 רעולי פנים יידו בקבוקי תבערה לעבר כוחות ביטחון מספר רעולי פנים יידו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים וחיילי משמר הגבול בשכונת א-טור שבירושלים. המתפרעים פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.
20:40 פצוע קל מפגיעת אבן בבית חנינה – אדם נפצע קל לאחר שהושלכה לעבר רכבו אבן בשכונת בית חנינה שבי-ם. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול. נפתחה חקירה למציאת החשוד במעשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן