Skip to content

בתום דיון לילי הורה נתניהו על תגבור כוחות והריסת בתי מחבלים

בעקבות גל הפיגועים, כינס שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מסיבת עיתונאים דחופה באו"ם ובה הפנה אצבע מאשימה לקהילה הבין-לאומית: "דין ההתעלמות מהטרור נגד אזרחי ישראל כדין תמיכה בטרור", אמר. "ההסכמה בשתיקה של הקהילה הבין-לאומית מלבה את אש האלימות וההסתה של הרשות הפלסטינית. הקהילה הבין-לאומית ממשיכה במסורת השתיקה גם לנוכח ההצהרות האיראניות הקוראות להשמדת מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש לנקוט שורת צעדים נגד פעילי הטרור ובהם תגבור כוחות הביטחון בשטח, וקידום הריסת בתי המחבלים. נתניהו כינס אמש דיון ביטחוני בלשכתו בירושלים. בין המשתתפים בדיון היו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב״כ, המפכ״ל והיועץ המשפטי לממשלה.

בדיון הביטחוני הלילי אמש: תגבור כוחות והריסת בתי מחבלים (צילום: חיים צח/לע"מ)
בדיון הביטחוני הלילי אמש: תגבור כוחות והריסת בתי מחבלים (צילום: חיים צח/לע"מ)

אמש גינו ארצות הברית והאיחוד האירופי את הפיגועים בגוש עציון ובתל-אביב. הסטייט דיפרטמנט הביע צער על אובדן חיי אדם ותבע מישראל ומהפלסטינים לעשות כל מאמץ להרגיע את הרוחות. "אנחנו מגנים את הדקירה היום בגדה ואת אובדן החיים. קריטי שכולם ינסו להגן על אזרחים ולהוריד את הטונים", אמרה דוברת המשרד ג'ן סאקי. הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגרני, הביעה דאגה עמוקה מהמצב והזהירה כי הוא עלול להחמיר בהיעדר אופק מדיני.

בעקבות גל הפיגועים, כינס שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מסיבת עיתונאים דחופה באו"ם ובה הפנה אצבע מאשימה לקהילה הבין-לאומית: "דין ההתעלמות מהטרור נגד אזרחי ישראל כדין תמיכה בטרור", אמר. "ההסכמה בשתיקה של הקהילה הבין-לאומית מלבה את אש האלימות וההסתה של הרשות הפלסטינית. הקהילה הבין-לאומית ממשיכה במסורת השתיקה גם לנוכח ההצהרות האיראניות הקוראות להשמדת מדינת ישראל."

פרושאור האשים: "התקיפות המכוונות הן תוצאות ההסתה של ההנהגה הפלסטינית שעוברת כחוט השני במוסדות החינוך, במסגדים ובמדיה הפלסטינית ואשר הקהילה הבין-לאומית מאפשרת מדי יום ביומו". לעמיתיו האירופאים, הציע פרושאור בעוקצנות: "תמשיכו לתמוך בהחלטות חד-צדדיות, תכירו במדינה פלסטינית וכפי שאתם רואים, אין ספק שזו הדרך לפתרון הסכסוך".

רון פרושאור: "ההסכמה בשתיקה של הקהילה הבין-לאומית מלבה את אש האלימות" (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"O)
רון פרושאור: "ההסכמה בשתיקה של הקהילה הבין-לאומית מלבה את אש האלימות" (צילום: באדיבות משלחת ישראל באו"O)

את דבריו סיכם השגריר פרושאור: "מעל בימת האו"ם אני רוצה להבהיר דבר אחד: ישראל תילחם בטרור, אנו נילחם בהסתה ונמשיך להגן על אזרחי מדינת ישראל. אנו קוראים לאומות המאוחדות להתאחד נגד הטרור ונגד האלימות – רק זו הדרך להשגת שלום אמיתי".

השר אורי אריאל הגיב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "מחבלים צריך לחסל נקודה. אבו מאזן ושאר חברי ממשלת הטרור שלו, מסיתים את הציבור הערבי לרצח יהודים חפים מפשע וכוחות הביטחון עסוקים בלהכיל את הזעם. אני דורש מראש הממשלה לשחרר את ידיהם הכבולות של כוחות הביטחון על מנת שירוצצו את ראש הנחש".

ח"כ דני דנון (ליכוד): "מספיק לדבר, כעת צריך להפעיל תכניות מגירה אשר אוסרות כניסת פלסטינים לשטחי המדינה, הרחקת שוהים בלתי חוקיים לעזה, עצירת תנאי ה- VIP לאבו-מאזן וחברי ממשלתו וכן הפסקת מידית של העברות הכספים לרשות הפלסטינית".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד), חברת וועדת חוץ וביטחון: "ישראל נמצאת בעיצומו של גל טרור המשליט סדר חדש ברחובות ויצירת אווירה מתלהמת ומסיתה ששותפים לה מספר שרים וחברי כנסת מהימין. אני קוראת לראש ממשלת ישראל לפעול למען הסדר מדיני, להוביל תהליך אחראי על עתידנו, ולא ללכת למקומות קיצוניים על מנת לצבור עוד קולות בפריימריז. ראש הממשלה חייב לתפוס את המושכות ולחזור לדרך המשא ומתן. אי אפשר להתחמק מהליך מדיני ברור. המציאות מכתיבה לנו התדרדרות אל סף תהום וייאוש ביחסים בין היהודים לערבים תושבי המדינה ובין הישראלים לפלסטיניים. אנחנו חייבים להמשיך  ולעמוד כצוק איתן ולהוכיח שמעשי הנבלה לא ישתלמו. המצב הזה רע וקשה לשני הצדדים, ההנהגה הפלסטינית חייבת לפעול להרגעת הרוחות מצדם והפסקת השיח המסית. אני פונה גם לחברי הכנסת מהחברה הערבית לפעול להרגעת הרוחות ולייצר אווירה אחרת. המשא ומתן, ההסדר המדיני, השיח, התהליך, ההסכמים בין הצדדים, הם הדרך היחידה, הם המצפן והבטחה לעתיד טוב, לשגשוג ולפריחה כלכלית, חברתית. הם בלבד יובילו לרגיעה ולביטחון אישי ולאומי שכה דרוש לשני הצדדים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן