Skip to content

צומת אלון שבות בשומרון: צעירה נרצחה בפיגוע דקירה

פלסטיני תושב חברון הגיע בנסיעה ברכב מסחרי מסוג טרנזיט. לאחר ניסיון דריסה כושל יצא מרכבו ודקר שלושה בני אדם שהמתינו לטרמפ, שנים נפצעו והצעירה מתה מפצעיה במקום. המחבל נוטרל ונפצע קשה. הימין מתכנן הפגנה על אוזלת יד המשטרה. נתניהו מכנס ישיבת חרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות ספורות אחרי אירוע הדקירה בתל אביב, נרצחה דליה למקוס, צעירה בת 26, תושבת תקוע, בפיגוע דקירה ושניים נוספים, צעיר בן 26 וגבר בן 50, נפצעו באורח בינוני מחוץ ישוב אלון שבות לא רחוק מצומת גוש עציון, בכביש 60 בסמוך לטרמפיאדה ממנה נחטפו שלושת בחורי הישיבה שנרצחו, איל יפרח, גילעד שער ונפתלי פרנקל.

 (צילום באדיבות המשפחה)
(צילום באדיבות המשפחה)

המחבל עצמו נורה בידי איש הביטחון בש"ג של אלון שבות והוחש כשהוא במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם. שני הפצועים פונו במקביל להדסה עין כרם ולבית החולים שערי צדק. כול מאמצי ההחייאה של הצעירה כשלו ומותה נקבע בידי הפרמדיקים והרופא במקום.

המחבל לאחר שנוטרל (צילום: שמוליק פיקסמן)
המחבל לאחר שנוטרל (צילום: שמוליק פיקסמן)

 

תחנת הטרמפיאדה אחרי הפיגוע (צילום: שמוליק פיקסמן)
תחנת הטרמפיאדה אחרי הפיגוע (צילום: שמוליק פיקסמן)

 

מתנדבי זק"א באיזור הפיגוע (צילום: הארשי פרלמוטר)
מתנדבי זק"א באיזור הפיגוע (צילום: הארשי פרלמוטר)

ע"פ הדיווח, התקבלה במד"א מרחב ירושלים קריאה ב-16:40 ובה נמסר על נערה שנפצעה קשה ועל שני פצועים נוספים. בחקירה ראשונית עולה כי המחבל, ככול הנראה תושב חברון. הגיע ברכבו לטרמפיאדה וניסה לדרוס את אנשים. כשזה לא עלה בידו והוא התנגש בבטונדה המגנה על הטרמפיאדה, יצא מרכבו עם סכין שלופה ודקר את השלושה שעמדו בסמוך לטרמפיאדה. סוכנות הידיעות הפלסטנית "סאפא" דיווחה לפני שעה קלה כי הצעיר הפלסטיני שביצע את הפיגוע הוא מאהר חמדי אל-השלמון מחברון. הצעיר פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב קל-בינוני וסובל מפצעי דקירה בבטן ובלסת. בן ה- 50 פונה לבית החולים לשערי צדק במצב קל אחרי שנדקר בפניו. המחבל שנורה בחזהו מאושפז במצב קשה בעין כרם.
יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה הגיב בחומרה לאירוע ואמר כי "הטרור שנובע מההסתה של אבו-מאזן מנסה להפוך את כל הארץ לחזית. מבחינת ראשי הרשות הפלסטינית דין ירושלים כדין תל-אביב כדין גוש עציון. הוויתורים הישראליים, שחרור המחבלים הסיטונאי, ההתעלמות מההסתה ומהאדרת המחבלים וההססנות בטיפול בטרור בירושלים, הם הדלק שמניע את את הטרור להרים שוב את ראשו". רואה אומר כי הפיתרון ל"מענה לטרור הוא נחישות. כעת נדרש לצאת למבצע למיגור הטרור ולמעצרים נרחבים, יחד עם חידוש תנופת ההתיישבות והבניה בירושלים ביהודה ושומרון". בעקבות האירועים מתכנן ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס ישיבת חרום בנוכחות ראשי מערכת הביטחון על מנת להחליט על המשך הפעולות ומניעת הטרור.
בכנס לביטחון לאומי שנערך היום בתל אביב, התייחס מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, לפיגוע בתל אבי ואמר ש"מדובר באירוע חמור, של דקירה, של חייל שהיה במקום, כרגע הוא בבית החולים, אנו מכאן נאחל לו החלמה. המחבל, תושב השטחים עצור בידנו ונפתחה חקירה. אנו בודקים אם יש לו שותפים נוספים ואם באמת יש צורך לבצע פעולות באזור. האירוע הזה כמו שאני רואה אותו הוא שייך לרצף , לאווירה, להסתה שאנחנו חווים בתקופה האחרונה. זה התחיל איפה שהוא בשובו אחים, צוק איתן , אבל לצערי זה לא נפסק בתום המבצע , ואנו רואים כאן גל של הסתה שבחלקו הוא קשור להר הבית". אמר המפכ"ל, והוסיף: "אני אומר כאן באופן שלא משתמע לשתי פנים אנחנו נשמור על הסטאטוס קוו בהר הבית, אנו עושים את זה , עשינו את זה בשנים האחרונות ונמשיך לעשות את זה. אנו צריכים לעשות הכול מצד אחד לטפל במסיתים בצד מעצרים, בכל מה שקשור בעניין של מי שעוסק בטרור, ומצד שני לראות איך מחזירים את הביטחון לירושלים וליתר חלקיה". דנינו התייחס לטענות בדבר תחושת חוסר הביטחון בקרב הציבור ואמר: "אפשר להבין תחושה שרואים רצף של אירועים, בסופו של דבר התפקיד שלנו הוא לראות איך אנו מחזירים את הביטחון, תפקידנו מצד אחד להיות במקומות שבהן אנו צופים אירועים ולהיות שם בכוח מספיק כדי לתת פתרון הולם. הבעיה היא באירועים מהסוג הזה שהמפגע הבודד , אתה אף פעם אתה לא יודע מאיפה הוא יכול לצאת. כלי הנשק יכול להיות סכין , נהג, ופתאום להחליט שהוא עושה פיגוע. זה קשה מאוד לתת מענה מראש. החכמה הגדולה היא לייצר הרתעה כזו שתמנע מאחרים לחשוב על רעיונות דומים". כמו רבים מראשי הביטחון ואנשי ציבור, העדיף המפכ"ל שלא לקרא למצב הנתון אינתיפאדה. "כשמדברים על כותרות של אינתיפאדה… לא צריך להתעסק עם הכותרות, לא משנה מה זה, משנה איך מטפלים בזה ואיך מפסיקים את זה. זו בעצם המשימה שלנו – לראות איך אנו לא נותנים לזה להתפשט. עושים את כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון, בזה אנו מתרכזים, אני מעריך מאוד בזהירות שאם נצליח מצד אחד להמשיך בנחישות שבה אנו פועלים היום , ומצד שני נצליח להתגבר על ההסתה הבלתי נשלטת של גורמים מכל הכיוונים – נצליח להחזיר את השקט", אמר דנינו. לגבי אירועי כפר כנא – הזעם במגזר הערבי על הריגת המתפרע בידי היס"מ, הוא אמר כי ביקש "מראש מח"ש לבצע מאמץ גדול לסיים החקירה בהקדם. הסרט הוא מאוד מאוד מטעה. מציע לכולם להמתין עם העניין הזה לחקירה של מח"ש. בכל מה שקשור לערביי ישראל, משטרת ישראל עשתה הרבה מאוד צעדים שיחד עם גורמים נוספים להביא לחיבור ולאמון הרבה יותר גדול עם שירותי משטרה הרבה יותר טובים והצלחנו להתקדם הרבה מאוד בשנים האחרונות".

דנינו בכנס לביטחון לאומי: "כשהמפגע הבודד , אתה אף פעם אתה לא יודע מאיפה הוא יכול לצאת" (צילום דוברות המשטרה)
דנינו בכנס לביטחון לאומי: "כשהמפגע הבודד , אתה אף פעם אתה לא יודע מאיפה הוא יכול לצאת" (צילום דוברות המשטרה)

גזר דין – 19 שנות מאסר לדוקר יהודי על רקע לאומני

בסמיכות מצמררת לניסיון הפיגוע דקירה שארע היום בתל אביב, ופיגוע הרצח בכביש 60, גזר היום בית המשפט המחוזי בבאר שבע 19 שנות מאסר על עבדאללה סמחאן, שוהה בלתי חוקי, תושב מחנה הפליטים דהרייה שברשות הפלסטינית, שב-19 בנובמבר 2012 דקר אזרח ישראלי בבאר שבע בניסיון לרצחו לפני כשנתיים. בית המשפט הטיל על סמחאן לשלם 20 אלף שקלים כפיצוי לאזרח המותקף. מגזר הדין עולה סמחאן יצא לפני שנתיים לבאר שבע כשברשותו סכין מטבח אותה הסתיר בגרבו. סמוך לבית החולים סורוקה בעיר הוא הבחין באזרח יהודי עסק באותה עת באימוני ריצה. הוא ווידא כי הרץ הוא יהודי ואז קרא לעברו: "שנייה אחי", מ.א.צ שהתאמן עצר למשמע הקריאה ואז התקרב אליו סמחאן ודקר אותו במותנו השמאלית, שלף את הסכין וניסה לדקור שוב, אחא שהפצוע ברח בריצה לעבר בית החולים סורוקה. סמחאן נמלט באמצעות רכב שעצר בשוק הבדואי לשבט הבדואי אבו – קוידר ובדרך השליך את הסכין המגואלת בדם.
כשעה לאחר הדקירה הוא טלפן ממכשיר הטלפון הסלולרי שלו לרדיו "אלריף" המשודר בדהרייה ובאזור ומסר כי הפיגוע נעשה בידי חברי גדודי חללי אל-אקצה וכי הארגון נוטל אחריות לפיגוע.
בשלב מאוחר יותר הוא נלכד והיום נגזר דינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן