Skip to content

בוטל השריון ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת

בעתירה שהוגשה לבית הדין בשבוע שעבר טען ח"כ משה פייגלין כי נתניהו למעשה הפסיד בהצבעה, על שתי הצעות ההחלטה שהגיש - משום שהן לא קיבלו רוב של שני שלישים מהמצביעים, למרות שהתקנון מחייב זאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכה לראש הממשלה, בנימין נתניהו. בית הדין העליון של תנועת הליכוד ביטל הבוקר את החלטת מרכז הליכוד וקבע כי השריונים שביקש ראש הממשלה לבצע ברשימת מועמדי הליכוד בכנסת – לא יתבצעו. עוד קבע בית הדין, בראשות עו"ד (וח"כ לשעבר) מיכאל קליינר, כי הבחירות לראשות התנועה והבחירות להרכבת הרשימה לא יערכו באותו מועד.

בנימין נתניהו. ספג מכה מבית הדין של הליכוד (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
בנימין נתניהו. ספג מכה מבית הדין של הליכוד (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

פסק הדין של בית הדין ניתן לאחר שח״כ משה פייגלין עתר לבית הדין של הליכוד, למחרת החלטת מרכז המפלגה. בפסק הדין נאמר כי הבחירות לראשות התנועה יתקיימו ב-31 בדצמבר, אך הן יופרדו ממועד הבחירות לרשימת הליכוד לכנסת מועד הבחירות לרשימת המועמדים לכנסת ייקבע על ידי ועדת חוקה של הליכוד.

בעתירה טען ח"כ משה פייגלין כי נתניהו למעשה הפסיד בהצבעה, על שתי הצעות ההחלטה שהגיש משום שהן לא קיבלו רוב של שני שלישים מהמצביעים, למרות שהתקנון מחייב זאת.

בבחירות בשבוע שעבר הצביעו 2,413 חברי מרכז. 1,567 מהם תמכו בהצעת נתניהו ו–835 התנגדו. 11 מבין המצביעים נמנעו.

מדוברת הליכוד נמסר בתגובה: "פסק הדין של בית הדין בליכוד, בעניין ההחלטות שהתקבלו במרכז, ניתן בהרכב של 3 שופטים שנחלקו בדעותיהם. לכן, לאור הסוגיות המורכבות שנדונו בפסק הדין, היועץ המשפטי של הליכוד, אבי הלוי, הגיש בקשה לדיון נוסף בהרכב של 5 שופטים. ואכן, בית הדין של הליכוד יתכנס מחר לדיון מחודש בנושא בהרכב של 5 שופטים".

היועץ המשפטי של הליכוד, עו״ד אבי הלוי, אמר בתגובה כי ההחלטה של בית הדין של הליכוד, לפיה אין לקיים את הבחירות ליושב ראש הליכוד ואת הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת באותו מועד, אלא במועדים שונים, אינה סבירה – ולכן קיים סיכוי גדול שהיא תשתנה בדיון הנוסף, שיתקיים מחר בבית הדין של הליכוד בהרכב של חמישה שופטים.

לדבריו, ההחלטה פוגעת בזכות לבחור של עשרות אלפי חברי ליכוד. אם  הבחירות יתקיימו בנפרד בהפרש של כמה ימים, סביר להניח שאחוז ההצבעה יהיה קטן יותר; מערכת בחירות פנימית אחת בליכוד שמתקיימת ביום אחד עולה כ 5 מיליון שקלים – ולכן, המשמעות של קיום הבחירות במועדים נפרדים היא הוצאה מיותרת של כ 5 מיליון שקלים נוספים.

עוד טוען עו"ד הלוי כי גם בעבר התקיימו בליכוד בחירות לתפקידים שונים באותו מועד. כך למשל, יו״ר המרכז, יו״ר הלשכה יו״ר המזכירות, חבר השופטים של בית הדין ובעלי תפקידים אחרים נבחרו באותו מועד. "יו״ר הליכוד הוא הראשון ברשימת הליכוד לכנסת ואין היגיון בנסיבות שנוצרו, שבהן הבחירות לכנסת הוקדמו, לבחור את הבאים אחרי הראשון ברשימה כמה ימים לאחר מכן״.

אשר להחלטה לבטל את ההוראה המעניקה ליו״ר הליכוד זכות לשבץ מועמדים במקומות 11 ו 23 אומר עו״ד הלוי:״ההחלטה התקבלה על ידי רוב של כמעט שני שליש חברי המרכז שתמכו בהענקת הזכות ליו״ר הליכוד. להבדיל ממפלגות אחרות, שבהן יו״ר המפלגה משבץ את כל מועמדי הרשימה של המפלגה שלו, הרי שההחלטה של מרכז הליכוד להעניק ליו״ר הליכוד זכות לשבץ שני מועמדים הינה  מידתית וסבירה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן