Skip to content

המלכה שרית הראשונה

שרית חדד עושה סערה קטנה בביצה ומפתיעה את הסצנה הימתיכונית עם אלבום מספר 22. חדד גם חוגגת יומולדת 36 ומכריזה - "לא, אני לא בהריון. כשאהיה, תדעו". יובל אראל היה במופע השקת האלבום במועדון רדינג 3 בנמל תל-אביב, ולא אהב את כל מה ששמע וראה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חפלה, חפלה, חפלה, מילת הקוד לאירועים חגיגיים בסצנה הימתיכונית, ובמיוחד כאשר מי שכבר מזמן מוגדרת ונחשבת כמלכת הז'אנר מחליטה להפתיע את הסצנה ולהציג את אלבומה החדש, 22 במספר, העונה לשם הכל כך פשוט "שרית חדד 22". זה קרה אמש (שלישי) באירוע כאילו שושואיסטי, אליו הוזמנו חברים רבים מסצנת המוזיקה הימתיכונית, זמרים, יוצרים, מלחינים ותמלילנים, אנשי תקשורת ועוד.

נוסחה מנצחת. חדד. צילום: יובל אראל

שלישי בערב, רוחות מטורפות נושבות מהים לעבר נמל תל אביב, הליכה מול הרוח מביאה את הקהל שנבחר והוזמן בסוד לאירוע, אל פתחו של מועדון רדינג 3. עותקי האלבום מוענקים בכניסה למוזמנים בעטיפה חגיגית, ממש יום הולדת, מעבר לבר הכניסה עליו מסודרות בשורות שורות כוסות שמפניה או סתם יין נתזים ממתינים דוכני קייטרינג עשירים – טורטיות בעוף, המבורגרים וצ'יפס, שווארמה ושלל סלטים, בר האלכוהול פתוח ללא הגבלה, חגיגה אמיתית.

אט אט האובייקטים מגיחים פנימה, האחים רביבו, נסים גרמה ותלתליו, אמיר פיי גוטמן, דודו אהרון, פאר טסי, ליאור נרקיס, שמעון בוסקילה, רמי קליינשטיין, צביקה פיק, עידן יניב ועוד, לצד אנשי תקשורת כירון אילן ודידי הררי. בדקות האחרונות לפני המופע המתוכנן, נכנס אייל גולן, שהופך ברגע לנשוא ההבזקים והראיונות בשקל תשעים. כל החבורה התקשורתית הולכת אחריו עד מקום מושבו, איש חשוב מאוד. אני? לא שולף אפילו חצי עדשה, עד שלא תואר הבמה והנגנים יתפסו את מקומם. מציץ בינתיים באלבום, 16 שירים, בין הכותבים והמלחינים – הנרי, דיקלה, יוסי גיספן, יהודה פוליקר, פאר טסי, מורן דוד, סהר חגי, טל שגב, אופיר כהן.

אחרי שעה וחצי, כאשר התקשורת על מדורי הרכילות לסוגיה מקבלת את ליטרת הבשר שלה, מתחילה ההתרחשות שלשמה באתי. הנגנים יחד עם שרית חדד עולים ותופסים את מקומם על הבמה, אחרי כמה מילות פתיחה מתחילה שרית לשיר את "חצאים", השיר השמיני באלבום החדש, אותו כתב והלחין בחור בשם הנרי, אומרים עליו שהוא אחד המוזיקאים החזקים בסצנה, עובדה שלא הפריעה לו לפתוח את הערב שעה וחצי קודם לכן בסט תקלוט נוסח מועדוני לילה מזרחיים במקצבי דאנס טראנס מצופים במאש אפ ממיטב להיטיה של שרית חדד. אחרי חצי שעה תחבתי אטמים לאוזניים, באתי למופע לא לדיסקוטק.

השיר הבא ששרית מבצעת עונה לשם "חיכיתי לו" אף הוא מבית היוצר של הנרי, אין ספק, הוא שוחה היטב בסצנה, מקצבים ועיבודים נכונים נותנים לקולה של שרית לשבת טוב עם המילים, הנוסחאות נכונות, יש כאן להיטים, הקהל של שרית יקח את השירים הללו בשמחה רבה. עוד השיר מסתיים ושרית לוקחת אתנחתא כדי לספר לקהל שהיא כבר בת 36, חגגה יום הולדת לא מזמן, פינקה את עצמה במתנה – מערכת תופים מקצועית, ידוע שהיא חובבת תיפוף, לא רק בדרבוקה, אלא בכלל, ראיתי זאת במופע שהתארחתי בו בתחילת הקיץ.

השיר הבא יוצר טוויסט שונה במקצת, הוא יותר "ערבי" בסגנונו, בצבעים שלו – "לילה לילה". את המילים כתבה הזמרת דיקלה, שתגיע למועדון הזה עוד יומיים לחגוג את השקת אלבומה. גם את הלחן כתבה דיקלה, יחד עם יפתח שחף. השיר מתאים ככפפה למנעדי קולה של שרית, יפה לה לדיקלה על הנדיבות הזו, גם היא הייתה יכולה לבצע אותו. מאוחר יותר, בבית, כשאני עובר על פרטי האלבום, אני מגלה שדיקלה כתבה והלחינה שיר נוסף – "ברגע אחד".

הקהל מוכיח לי שאכן יש כאן חפלה, לא, לא רקדו ליד הבמה, שם ישבו סביב שולחנות, אך בחלקו האחורי של האולם התגודדו מפורסתמים כאלו ואחרים וקשקשו כעדת תרנגולות הודו, רבאק, תנו כבוד לעמיתה שלכם, זה מופע, לא מועדון לילה עם פלטת מטוגנים ווודקה רד בול. בינתיים על הבמה שרית מבצעת טוויסט נוסף בהגשה, הפעם ביצוע לשיר שלא מהאלבום, "מרוץ לחיים", שיר הנושא מאלבומה ה-18 שהושק בשנת 2009. האם שרית רוצה להעביר לנו מסר מסוים? מעבר לעובדה שהשיר נכתב והולחן בידי הנרי, ההוא מהתקלוט, שרית מכריזה, אפרופו יום הולדתה ה-36 – "לא, אני לא בהריון, כשאהיה תדעו". שעון החול מתקתק כאן במועדון? או שזה סתם משחק סימבולי ויותר מחווה להנרי.

עוד שני שירים מהאלבום החדש – "מימי", לא טעיתם, גם שיר זה מגיע מבית היוצר של הנרי, מילים ולחן. את השיר האחרון, "אינתא דאיימן" כתבו והלחינו מורן דוד וחגי סהר, המחבר עברית וערבית. שרית מסיימת בתודות למשפחתה ולקהל. יותר מאוחר, כשאני דוחף את התקליטור למערכת ברכב, בדרך הביתה, אני מזהה את ההשפעות, תכלס, הנרי הוא די דומיננטי כאן, דאנד, דיסקו, חפלה, פופ, הכל באריזה אחת של חפלה מזרחית, לעתים רומנטית לעתים מרקידה, המרשם הבדוק של שרית חדד לעוד אלבום שיעפיל לראש מצעדי המכירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן