Skip to content

נתניהו: "אגיע לכל מקום שאוזמן, כדי להשמיע את עמדת ישראל"

"כראש ממשלת ישראל, אני מחויב לעשות כל מאמץ כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיכוון כלפי מדינת ישראל", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בביקורת מרומזת: "ארצות הברית היא ידידת אמת ובת ברית שאין חשובים מיחסינו עמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 וכדי להגן על עתידה וקיומה". כך אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו השמיע את הדברים האלה בפתח ישיבת הממשלה.

"בשבועות הקרובים עלולות המעצמות להגיע להסכם מסגרת עם איראן, הסכם שעלול להשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, דבר שיסכן בראש ובראשונה את קיומה של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "זוהי אותה איראן שהשתלטה על לבנון ועל סוריה, ועכשיו משתלטת על תימן ועיראק. זו אותה איראן שמכינה נגדנו חזית אקטיבית גם מרמת הגולן וגם מדרום לבנון. אסור שאותה איראן תתקדם לנשק אטומי.

"מחויב למנוע מאיראן נשק גרעיני". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)
"מחויב למנוע מאיראן נשק גרעיני". נתניהו (צילום ארכיון: נירה ידין)

"כראש ממשלת ישראל, אני מחויב לעשות כל מאמץ כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיכוון כלפי מדינת ישראל", אמר נתניהו. "המאמץ הזה הוא חובק עולם, ואגיע לכל מקום שאליו אוזמן כדי להשמיע את עמדתה של מדינת ישראל וכדי להגן על עתידה וקיומה".

בינתיים נוסף בישראל קול ביקורתי נוסף, על נסיעתו של נתניהו לנאום בקונגרס. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שיצא לפנות בוקר לביקור מיוחד בניו יורק, מתח ביקורת מרומזת. "ארצות הברית היא ידידת אמת ובת ברית שאין חשובים מיחסינו עמה", אמר הנשיא. ריבלין נוסע כדי לנאום במושב מיוחד של מליאת האו"ם, לרגל יום השואה הבינלאומי.

גם בתוך ארצות הברית, בחלק מאמצעי התקשורת של הימין השמרני, נמתחה ביקורת על נסיעת נתניהו. כריס וואלס, מגיש בכיר ב"פוקס ניוז" – תומכת מובהקת של נתניהו ומדיניותו – הצדיק אמש את מרטין אינדיק, שמתח ביקורת פומבית על החלטת נתניהו להופיע בקונגרס. "זהו סיכון גדול עבור נתניהו להסתכסך בצורה כזו עם אובמה, שהולך להיות בתפקיד עוד שנה וחצי", אמר וואלס בשיחה שניהל עם המגיש הבכיר שפארד סמית. סמית עצמו היה הרבה יותר בוטה. הוא האשים את נתניהו ושותפיו "כאילו הם חושבים שאזרחי ארה"ב הם חבורה של מטומטמים". שפארד לא הסתפק בכך וכינה את מעשהו של נתניהו : "אקט מכוון, מעורר סלידה ושערורייתי נגד אובמה – שנראה כמו אסטרטגיה פוליטית מסוכנת מאוד".
שפארד אמר עוד: "את מה שנתניהו חושב, הוא יכול להגיד. אבל להגיע לפה, להתעלם מהנשיא, להיכנס בעורמה, להגיע להופיע בפני הקונגרס, עם היריבים של הנשיא, כדי לבקר את המדיניות של הנשיא – זה דבר אחר. זאת כבר פשוט שאלה של דיפלומטיה ופרוטוקול".

גם בעיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל" נמתחה ביקורת קשה על נתניהו. בעלת הטור פגי נונאן כתבה שהזמנתו של נתניהו לקונגרס נעשתה תוך "הפרה של הכללים הדמוקרטיים, המסורת והציפיות". נונאן כתבה עוד: "בארצות הברית יש נשיא נבחר שמשרת ארבע שנים ובפרק הזמן הזה הוא מבצע את הדיפלומטיה ואחראי ליחסי החוץ".

אתמול התייחס לכך יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, וסיפר כי שוחח עם בכירים אמריקאים. "הם מזועזעים" אמר. "ההתנהלות סביב הנאום בקונגרס מנוגדת לכללי הפרוטוקול ולכללי הנימוס. צריך לזכור, הבית הלבן הוא המוסד איתו אנחנו מקיימים את הקשר היום יומי, נשיא ארה"ב על פי החוק האמריקאי הוא המפקד העליון של הצבא, הנושאים הביטחוניים צבאיים מתנהלים ביום יום מול הבית הלבן, הבית הלבן הוא זה שלמעשה מנהל את המו"מ מול האיראנים. היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב הם חשובים לביטחונה של מדינת  ישראל. זה נזק שייקח זמן לשקם".

לפיד הדגיש: "נתניהו מכיר את היחסים עם האמריקאים, הוא מכיר את הפרוטוקול הוא מכיר את היחסים בזירה הבינלאומית, אם הוא החליט לשבור את כל זה בשביל לנאום בקונגרס שבועיים לפני בחירות  זה יכול להיות רק מסיבה אחת: מפני שהוא חושב שזה יעזור לו בבחירות בישראל גם במחיר של נזק ליחסים האסטרטגיים עם ארה"ב".

גם יו"ר "התנועה", ח"כ ציפי לבני, לא חסככה ביקורת מנתניהו. "חיילי צה"ל נגררים להאג על פשעי מלחמה שהם לא ביצעו, החומה שמונעת זאת היא ארה"ב שעוזרת לישראל לבלום את המתקפה הזאת. לכן היחסים שלנו עם ארה"ב הם חיוניים לביטחון שלנו. נתניהו פוגע ביחסים האלה עם בת הברית האסטרטגית שלנו, שמטילה וטו על כל ההחלטות במועצת הביטחון נגד מדינת ישראל. ראש ממשלה אחראי, שחושב קודם על טובת אזרחי המדינה והמדינה, לא היה עושה זאת. ראש ממשלה אחראי היה יודע לעבוד עם נשיא ארה"ב, כל נשיא, ולשמור על האינטרסים הכי חשובים שלנו".

1 Comment

  1. הגר
    25 בינואר 2015 @ 14:58

    מזעזע מה שעשה ביבי כי הוא חושב שזה מה שייתן לו את מירב הקולות בבחירות הקרובות,תחסוך מאיתנו ביבי לא עוד. יאיר לעומת זאת מבין את ההשלכות ומגנה את כל מה שעשית כי הוא מבין עד כמה צעדים אלו חמורים הוא מוכיח את עצמו כפוליטיקאי שאכפת לו מעתיד העם וזה כבר לא פעם ראשונה או שנייה, הנקודות במשחק הזה בנתיים הם לטובתו. איכזבת והפסדת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן