Skip to content

נתניהו: "איראן ממשיכה בפעילות טרור רצחנית, חובקת עולם"

"תמוה שגם אחרי שבסוף השבוע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבע שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תוכנית הגרעין שלה, נמשכות איתה שיחות הגרעין כרגיל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מביע תמיהה על הימשכות השיחות של המעצמות עם איראן, גם אחרי שבסוף השבוע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבע שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תוכנית הגרעין שלה. נתניהו אמר זאת הבוקר בפתיחת ישיבת הממשלה.

כרזת תערוכת הקריקטורות האיראנית של הכחשת השואה, שהאו"ם נדרש לגנותה
כרזת תערוכת הקריקטורות האיראנית של הכחשת השואה, שהאו"ם נדרש לגנותה

בדבריו הדגיש נתניהו את ניסיונה של איראן להגביר את אחיזתה בגבולות ישראל תוך שהיא פועלת להתחמש בנשק גרעיני. "לצד הכוונה ישירה מצד איראן של פעולות חיזבאללה בצפון והחמאס בדרום, איראן מנסה לפתח חזית שלישית גם מרמת הגולן באמצעות אלפי לוחמים של חיזבאללה שנמצאים בדרום סוריה – שאיראן היא המפקדת הישירה שלהם", אמר נתניהו. "העובדה שאיראן ממשיכה בפעילות טרור רצחנית חובקת גבולות, חובקת אזור וחובקת עולם, לצערנו לא מפריעה לקהילה הבינלאומית להמשיך ולשוחח עם איראן על הסכם גרעין שיאפשר לאיראן לבנות יכולות תעשייתיות לפיתוח נשק גרעיני.

"תמוה שגם אחרי שבסוף השבוע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבע שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תוכנית הגרעין שלה, נמשכות איתה שיחות הגרעין כרגיל", אמר נתניהו. "לא רק שהן נמשכות, יש מאמץ מוגבר להגיע להסכם גרעין בימים ובשבועות הקרובים. ולכן, החודש הקרוב הוא חודש קריטי לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות, כיוון שבמהלכו עלול להיחתם הסכם מסגרת שיאפשר לאיראן לפתח את היכולות הגרעיניות שיאיימו על קיומנו. ההסכם המתגבש בין איראן והמעצמות הוא מסוכן לישראל – ולכן אצא בשבוע הבא לארה"ב במטרה להסביר בקונגרס האמריקני, שייתכן שהוא יהיה גוף שישפיע על גורל ההסכם, מדוע ההסכם הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזור, מסוכן לעולם כולו".

בתוך כך, בעקבות תחרות קריקטורות איראנית בנושא 'הכחשת שואה', דורש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, ממזכ"ל האו"ם וממדינות העולם לגנות את הרשויות האיראניות ואת התערוכה.

עפ"י מארגני התערוכה, היא אמורה להיפתח בחודש אפריל הקרוב בתגובה לטבח ב"שארלי הבדו", לאחר פרסום הקריקטורות על הנביא מוחמד. המארגנים רואים בתחרות תשובה לקריאה של המערב לשמור על חופש הביטוי. המנצחים בתחרות יזכו בפרסים, והיצירה הנבחרת תוצג במוזיאון האמנות הפלסטיני בטהראן.

התערוכה הקודמת, שעסקה בהכחשת השואה, התקיימה בשנת 2006, באיראן והציגה את השואה באופן סאטירי.

 שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה למזכ"ל האו"ם, לנשיא העצרת הכללית ולמשלחות  בארגון, אשר חתמו על ההצהרה המשותפת נגד אנטישמיות בעצרת שהתכנסה בחודש ינואר האחרון, ודרש מהם לגנות את התחרות.

בפנייתו, פרושאור הזכיר את הדברים שהמזכ"ל עצמו נשא לאחרונה בעצרת שהוקדשה לאנטישמיות:  "הרצח השיטתי של מיליוני יהודים באירופה בשואה, הציג את האנטישמיות בצורתה המפלצתית ביותר. אם ארגון האומות המאוחדות רוצה להיות נאמן לעקרונות היסוד שלו ולערכים בהם הוא מאמין, חובתו להתבטא בקול רם וברור נגד האנטישמיות'. עליך להיות נאמן לדברים שנשאת אך לפני חודש ימים".

פרושאור הדגיש כי התחרות מעניקה לגיטימציה להכחשת שואה ומעודדת מכחישי שואה בכל העולם להמשיך בהסתה. היא מגחיכה את אחד האירועים החשוכים בהיסטוריה האנושית, ומזלזלת במותם של מיליוני יהודים שנרצחו. זוועות השואה עדיין טריות בזכרון הקולקטיבי. תערוכת הקריקטורות הזו עומדת בניגוד להחלטה המהותית שהעולם קבל- להנציח את השואה ולהפיק ממנה לקחים".

1 Comment

  1. גורן
    23 בפברואר 2015 @ 9:29

    את העולם הגרעין האירני לא מענין העולם אדיש ל טבח שמבצע אסאד בעמו ולטבח שמבצעים דאע"ש אבל העולם והאו"ם נרעש כשישראל מגינה על עצמה מהתקפות טרור מעזה העולם לא ענין אותוחיסול היהודים במלחמת העולם השניה עד שהטרור הרצחני של היטלר נגע בתחת של אירופה כך קורה היום צבעיות אמרנו האו"ם ארגון דמה ארגון חלש זה העולם וכך הוא נוהג מאות שניים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן