Skip to content

יעלון: "אין מצב שישראל מרגלת אחרי אמריקנים"

שר הביטחון הכחיש הבוקר נמרצות כי ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות, שיחות המתנהלות בדלתיים סגורות. "ביררתי האם מישהו בקהיליית המודיעין קיבל תלונה כי אם היה דבר כזה היינו אמורים לקבל תלונה. לא קיבלנו שום תלונה, אבל למישהו כנראה יש עניין לסכסך או להכניס עוד רוח רעה למערכת היחסים שמבחינתנו היא מערכת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מכחיש כי ישראל ריגלה במשך יותר משנה אחר שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות, שיחות המתנהלות בדלתיים סגורות. גם במשרד ראש הממשלה דוחים לחלוטין את הדיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", על הריגול אחר השיחות עם איראן.

עפ"י הפרסום בעיתון וול סטריט ג'ורנל, ישראל ריגלה אחר הנעשה בשיחות הללו כדי לקבל מידע שיסייע לה לגבש טיעונים נגד עסקת הגרעין. גורמים בממשל אמרו לעיתון כי ישראל שיתפה במידע שאספה חברי קונגרס כדי לשכנעם שלא לתמוך בעסקה המתגבשת. עפ"י הפרסום, הבית הלבן גילה את דבר הריגול כשסוכניות מודיעין אמריקניות ירטו תקשורת בין גורמים ישראלים שפרטיה היו יכולים להגיע רק מגישה לשיחות הסודיות.

"יש מי שמנסה לסכסך בינינו לבין ארה"ב". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
"יש מי שמנסה לסכסך בינינו לבין ארה"ב". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

העיתון ציטט בכיר בבית הלבן שהדגיש את חומרת הריגול של ישראל, שהשתמשה בסודות אמריקנים כדי להעבירם לגורמי קונגרס שיתקפו את הבית הלבן.

"אני יכול להגיד לכם, כמי שמכיר את קהילת המודיעין כבר 20 שנה מאוד מקרוב, מאז היותי ראש אמ"ן ב-1995, שאין מצב, לא היה מצב, אין דבר כזה שישראל מרגלת אחרי אמריקנים", אמר הבוקר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בטכס הרמת כוסית לקראת חג הפסח. "חל על זה איסור חמור מצד כל ההנהגות המדיניות של השנים שאני מכיר, כבר שני עשורים, ודאי הנוכחית, ושום ארגון מודיעין ישראלי לא מרגל אחרי אמריקנים.

"צר לי שזה יצא כך", אמר שר הביטחון. "ביררתי האם מישהו בקהיליית המודיעין קיבל תלונה כי אם היה דבר כזה היינו אמורים לקבל תלונה. לא קיבלנו שום תלונה, אבל למישהו כנראה יש עניין לסכסך או להכניס עוד רוח רעה למערכת היחסים שמבחינתנו היא מערכת היחסים אסטרטגית. מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כפי שגם נשיא ארה"ב אמר לאחרונה, גם כפי שראש ממשלתנו אמר את זה בקונגרס, מערכת היחסים הביטחוניים, המודיעיניים, האסטרטגים, היא עמוקה. היא מבוססת על ערכים משותפים, על אינטרסים משותפים, לטובת ארה"ב ולטובת מדינת ישראל ואין בה שום פגיעה, היא נמשכת ויש הקפדה שהיא תימשך ויש התחייבות שהיא תימשך, כולל מהנשיא בימים האחרונים.

"לצערי מישהו מנסה להכניס רוח רעה", המשיך השר יעלון ואמר. "זה לא אומר שאין מחלוקות, לעיתים יש מחלוקות, לעיתים אנחנו רואים את הדברים באופן שונה ויש ערוצים ללבן את המחלוקות, חבל שנכנסות רוחות רעות לתוך הערוצים הללו ואני מקווה שנעבור את זה כמה שיותר מהר ונחזור לאותה מערכת יחסים שרובה היא דיסקרטית, היא חשאית ואני מקווה שהיא תימשך כך ובשום פנים ואופן לא תיפגע".

ובתוך כך, במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, חזר הנשיא אובמה והדגיש כי הוא מאמין לדברים שאמר נתניהו לפני הבחירות – ולא להסברים שנתן אחריהן. "אמרתי בעבר ואחזור על זה, ראש הממשלה נתניהו אמר בימים שהובילו לבחירות כי לא תקום מדינה פלסטינית אם הוא ייבחר, ואני מאמין שלכך הוא התכוון", אמר אובמה. "הרבה מצביעים בישראל הבינו את הדברים בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים. אח"כ הוא אמר שלא אמר שלעולם לא תקום אלא שיש תנאים מסוימים לכך".

אובמה הדגיש: "גם לו קיבלתי את התיקון של נתניהו, עדיין אין חזון או אפשרות למסגרת עבודה שתוביל להקמת מדינה פלסטינית, גם אם כל תנאי הביטחון הנדרשים יקוימו".

1 Comment

  1. sofar202
    25 במרץ 2015 @ 11:35

    מישהו אכן מנסה לסכסך, ועודד גרנות ענה על זה אתמול בערוץ הראשון.
    מישהו הזה, בפמליית אובמה או בצד האמריקאי, רוצה שיאמרו לו : "Good Dog".
    אני לא מצדיק את ההתנהגות של נתניהו, אבל האמריקאים ירדו לרמתו. ארה"ב ע"י ריגול נגד ישראל, גלתה שישראל מרגלת אחריה…ממש נשמע כמו הבדיחה הבאה:
    לפני מלחמת העולם השניה, דיפלומט אמריקאי שהיה מוצב בטוקיו, כתב מכתב למשרד החוץ בדאר דיפלומטי.
    וכתב כי היפנים פותחים את הדאר הדיפלומטי, ואי אפשר לסמוך על הסודיות של הדיווחים ולכן הערכתו את המצב ביפן, הוא יפרט לכשיגיע לארה"ב.
    לאחר כמה ימים, זומן הדיפלומט למשרד החוץ היפני, וננזף על כי הוא משמיץ את יפן…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן