Skip to content

נתניהו: "זמן הפריצה של איראן לחומר בקיע – פחות משנה"

"אני מעריך עד מאוד את הברית עם ארה"ב", אמר ראש הממשלה נתניהו, בטקס הרמת הכוסית עם פתיחת הכנסת ה-20. "היא תישאר איתנה חרף חילוקי הדעות כי היא מבוססת על ידידות עמוקה וערכים משותפים, אלא שגם במשפחה הקרובה ביותר לא תמיד מסכימים על הכל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מזהיר כי ההסכם המתגבש בלוזאן, בין המעצמות לבין איראן, מצמצם את זמן הפריצה של איראן להשגת נשק גרעיני, ל"פחות משנה וייתכן שלהרבה פחות מכך". את הדברים האלה אמר הערב ראש הממשלה, בטכס הרמת הכוסית עם פתיחת הכנסת ה-20.

נתניהו: "מסע הכיבוש והטרור של איראן" (צילום: דוברות הכנסת)
נתניהו: "מסע הכיבוש והטרור של איראן" (צילום: דוברות הכנסת)

"האיום הגדול ביותר על ביטחוננו ועל עתידנו היה ונשאר ניסיונה של איראן להתחמש בנשק גרעיני", אמר נתניהו. "ההסכם המתגבש בלוזאן סולל את הדרך לתוצאה זו. ככל הנראה, הוא ישאיר בידי איראן מתקנים תת-קרקעיים, את הכור הגרעיני באראק, צנטריפוגות מתקדמות – כל אותם דברים שרק לפני כמה חודשים נאמר לנו, בצדק, שהם אינם חיוניים לתוכנית גרעין שמיועדת לצורכי שלום. זמן הפריצה של איראן להשגת חומר בקיע לפצצות גרעין לא יארך שנים כפי שנאמר בתחילת הדרך, להערכתנו הצטמצם לפחות משנה, ייתכן שלהרבה פחות מכך – וכל זה, לפני שלוקחים בחשבון את הטילים הבליסטיים שאיראן ממשיכה לייצר, את הפיתוח של צנטריפוגות מתקדמות שלא נעצר, את סירובה העיקש של איראן לחשוף בפני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את פעילותה לפיתוח נשק גרעיני ואני מוסיף – את מסע הכיבוש והטרור של איראן, שהוא גלוי".

חדש בכנסת: השגריר לשעבר מייקל אורן והוריו (צילום: דוברות הכנסת)
חדש בכנסת: השגריר לשעבר מייקל אורן והוריו (צילום: דוברות הכנסת)

על יחסי ישראל עם ארה"ב, אמר ראש הממשלה: "משימתנו העליונה להבטיח את ביטחונה של ישראל. אני מעריך עד מאוד את הברית עם ארה"ב. היא תישאר איתנה חרף חילוקי הדעות כי היא מבוססת על ידידות עמוקה וערכים משותפים, אלא שגם במשפחה הקרובה ביותר לא תמיד מסכימים על הכל".

נתניהו הדגיש כי מדינות רבות במזרח התיכון מבינות את האיום האיראני ורואות עם ישראל, עין בעין, את האיומים. "הדבר הזה מייצר גם הזדמנות מסוימת לקידום הטוב", אמר ראש הממשלה. "אני מקווה שהשותפות הזאת בין מדינות ערביות לבינינו יסייע לנו בקידום השלום עם הפלסטינים. ידה של ישראל מושטת לשלום לכל שכנינו הרוצים בשלום".

חדש בכנסת: ח"כ חיים ילין ו"ידידו" הקסאם (צילום: דוברות הכנסת)
חדש בכנסת: ח"כ חיים ילין ו"ידידו" הקסאם (צילום: דוברות הכנסת)

נתניהו הדגיש כי דלתו תהיה פתוחה בפני נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת. : "אני עומד כאן היום כראש ממשלה של כל אזרחי ישראל, אלו שבחרו בי ואלו שלו. דלתי פתוחה ותהיה פתוחה בפני כל נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת. אקים ממשלה שתפעל למען כל אזרחי ישראל. משימתנו הראשונה לאחות את הקרעים ולהתאחד סביב המשימות החשובות לכל אזרחי המדינה".

ראש הממשלה התייחס בנאומו גם לעניינים חברתיים-כלכליים ואמר: "אני מחויב לטפל בהורדת יוקר המחיה, בדגש על הפחתת מחירי הדיור. הבחירות מאחורינו ואני אומר לכם זאת. אני אומר לכם שיחד נפעל, עם שותפיי בממשלה שתקום, כדי להביא תוצאות של ממש בתחומים הללו. אני אומר 'תוצאות של ממש' כי בסוף צריכים להיבחן, אני חושב שבסוף נבחנים בתוצאות".

חברת כנסת חדשה - נאווה בוקר (צילום: דוברות הכנסת)
חברת כנסת חדשה - נאווה בוקר (צילום: דוברות הכנסת)

את ישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה20 פתח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בנאום מעל דוכן הכנסת: "כעת, משתמו ההתכתשויות, הגיע הזמן לשוב אל השחקנים הראשיים, אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל", אמר הנשיא. "לא אתם, היושבים כאן, המפסידים או המנצחים, אלא הם. הם, שבשליחותם אנו פועלים, כמשרתי הציבור- ולא, כנבחרים מורמים מעם. יושבים כאן היום לא מעט חברי כנסת חדשים. דעו לכם, הבית הזה הוא בית זכוכית. ואולם, קירות הבית הזה שקופים, לא רק בשל עיני העם הנשואות לכאן – אלא כדי שעיניכם, יהיו נשואות אל העם. אל הציבור שאתם נציגיו, אל העם- שאתם עכשיו משרתיו. אל תשאירו את כאבי העם הזה ודרישותיו, מחוץ לכותלי המשכן. את כאבם של חסרי הדיור וחסרי הישע, את מצוקתם של העובדים העניים, את דרישותיהם של העובדים הלא מתגמלים, את חששם המתמשך של תושבי עוטף עזה. הביאו אותם אתכם לישיבות הסיעה, לחדרי הועדות, למליאה הזאת. אל תשכחו לרגע, מי שלח אתכם לכאן; אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר שיש בדמוקרטיה- והאמון הזה, נתון עכשיו בידי כל אחת ואחד מכם".

נשיא יו"ר ופטיש. "קירות הבית הזה שקופים" (צילום: דוברות הכנסת)
נשיא יו"ר ופטיש. "קירות הבית הזה שקופים" (צילום: דוברות הכנסת)

זקן חברי הכנסת, ח"כ עמיר פרץ, פתח את הישיבה החגיגית. הוא פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אתה ראש הממשלה של כולנו וזוהי חובתך לרפא את הפצעים בתוך החברה הישראלית. כמו כן מחובתך להתייצב למערכה המדינית הקשה, המורכבת ,המצפה לנו, בעצם ימים אלה. עליך לגייס את כל כישרונותיך, כדי שהעולם המערבי כולו ובראשן ארה"ב יעמדו לצידנו באותה נחישות ועוצמה בה עמדו לצידנו כל השנים, ומול הציר  הפונדמנטליסטי, ציר איראן- לוזאן –תימן , נדרש לבנות את ציר ריאד-עמאן -רמאללה-קהיר. מול כל אלה , תצטרך להתייצב לא כמנהיג הליכוד, לא כמנהיג הקואליציה, אלא כמנהיג המדינה וכמשרת העם".

ח"כ פרץ לראש הממשלה: "חובתך לרפא את הפצעים" (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ פרץ לראש הממשלה: "חובתך לרפא את הפצעים" (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ עמיר פרץ, שנבחר לכנסת לראשונה לפני 27 שנים, אמר עוד כי כפי שהדמוקרטיה הישראלית אינה מסיתה, אינה מגנה ואינה מתנגדת לקיבוצניקים, למתנחלים שנוהרים לקלפיות כדי להצביע בהמוניהם – היא גם אינה מגנה, אלא מכבדת,  אזרחים ערבים שנוהרים לקלפיות חדורי אמונה ואידאולוגיה להצביע בהמוניהם. "אלה וגם אלה בניה האהובים ,הרצויים והמוערכים של הדמוקרטיה הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן