Skip to content

מומיקס מרחפים בחזרה לישראל

בשבוע הבא תופיע הלהקה בארץ עם "אלכימיה", מופע מלא קסם, שחוקר את סוד החיים והבריאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היופי המרהיב והדמיון העשיר שבו מתאפיינים מופעי המחול של להקת "מומיקס" מושכים  אליהם כבמגנט קהלים רבים. שלמות התנועה של הרקדנים, שלעתים נדמה שהם יותר מרחפים מאשר נמצאים על הקרקע, בצירוף ההומור והמקוריות הרעננה של הלהקה, הביאו להצלחתה המסחררת בחמש יבשות. השילוב בין מחול מדהים בפשטות רעיונותיו לבין מולטימדיה, גרם לכך  שרבים ממופעיה שולבו בקולנוע. לאחרונה יצרה סינתיה פנדלטון, רעייתו של הכוריאוגרף והמייסד, מוזס פנדלטון, כוריאוגרפיה למופע הפתיחה לאולימפיאדת סוצ'י.

"מומיקס" חוזרת לישראל עם "אלכימיה" (מה-27 במאי במשכן לאמנויות הבמה בת"א, וכן בירושלים ובחיפה). במופע חוקר מוזס את סוד הבריאה. כמו אלכימאי קדמון הוא מנסה למזג בין יסודות המים, האש, האדמה והאוויר – כדי לברוא יש מאין את הזהב. הוא מצרף להם את האור והחושך – ומגיע למסתורין של  עולם החלום והתת-מודע.

בימי קדם ניסו האלכימאים ליצור זהב ממתכות. כך בורא פנדלטון ביצירתו החדשה  אשליה של מטילי זהב. הוא נמשך לתופעת השינוי בטבע ולחיבור בין תופעות אנושיות לעולם הטבע. האלכימיה הקדומה עסקה במציאת סוד החיים – הסוד שימנע מאדם להזדקן ולמות – וגם פנדלטון מנסה להגיע לסוד שורש החיים. הוא מגיע לקסם השינוי, אבל לא רק השתנות וצמיחה חיצונית, אלא  גם  שינוי פנימי.

ב"אלכימיה" הכול מתחיל מתחת לפני הקרקע, בעולם שמתחת למים, מתוכו יוצרים הרקדנים את האש, נאבקים בכוח המשיכה לאדמה ומצליחים להמריא אל-על לחלל האוויר. כך הם יוצרים חיבור בין השמים לארץ. באמצעים פשוטים – אבובי זכוכית מוארכים, רפרוף שמלות אש אדומות ופעלולי מולטימדיה מלאי קסם, משיג פנדלטון את האפקט הוויזואלי של ההשתנות והבריאה של "יש מאין".

בתשובה לשאלה – מה אתה רוצה שיישאר לקהל הצופים? עונה פנדלטון: "עבורי תמיד חשוב להותיר את חותם הבלתי צפוי. אין במופע הזה ממש סיפור, אלא רצון לעורר בקהל הצופים תחושת חלום וקשר לתת-מודע באמצעות תיאטרון-מחול המציג השתנות וצמיחה ופעלולי תאורה וריחוף של הרקדנים. גם כיום יש עיסוק רב באלכימיה – במרוץ אחר סוד שורש הקיום האנושי".

בין אם יגיע פנדלטון במופע זה למציאת "אבן החכמים" ובין אם לאו – השילוב בין שלמות אקרובטית, תנועה מרחפת ופעלולי וידיאו ותאורה, מבטיח קסם של מופע שאסור להחמיץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן