Skip to content

"סן אנדראס": סרט אסונות אידיוטי

גם האפקטים המיוחדים לא מצילים את הסרט הכושל מהתרסקות קטלנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

סרט האסונות האידיוטי "סן אנדראס" מספר על אישה שסומכת על ארוסה שיחזיר את בתה למכללה, אלא שהוא עוזב את הצעירה לכודה בחניון של גורד שחקים בסן פרנסיסקו, המתחיל להתפורר לאחר רעידת אדמה הרסנית. למזלה של האם (קרלה גוג'ינו, "הפמליה"), בעלה לשעבר הוא טייס מסוקי חיפוש והצלה (דווין "דה רוק" ג'ונסון -"רווח וכאב", "מלשין"). לא רק שהוא מציל את האם מגג של מגדל עצום העומד לקרוס במרכז לוס אנג'לס, אלא שהשניים עושים את דרכם להציל את הבת בסן פרנסיסקו באמצעות מסוק, משאית גנובה, מטוס קטן ש"הושאל" וסירת מרוץ "ללא בעלים ידועים", במעשי גבורה בלתי סבירים בעליל.

רגשות אשמה. באדיבות "גלובוס מקס"

אם מתעלמים מכל היגיון פשוט ושוכחים את חוקי הפיזיקה הבסיסיים, "סן אנדראס" העשיר בקלישאות הוליוודיות, לא נושא באותה עוצמה של סרטי האסונות הטובים של פעם – "הרפתקה בפוסידון" (1972), "רעידת אדמה" (1974) או  "המגדל הלוהט" (1974), שבו הופיע פול ניומן כאדריכל המגדל.  בסרט הזה – ובתפקיד זהה, מופיע באופן מביך למדי יואן גרופורד ("ארבעת המופלאים").

בכל הסרטים האלה הייתה לפחות העמדת פנים לאפיון התמונות, אולם ב"סאן אנדראס" האופי מורכב פחות או יותר משיחה אינטימית בודדת בין ג'ונסון לגוג'ינו, בעוד הצופה לומד כי בת נוספת שלהם מתה מטביעה. אפשר לסכם חצי סצנה קצרה זו כ"ספינת האהבה" של סרטי האסונות.

הבת ששרדה (אלכסנדרה דדריו, "בלש אמיתי") ברת מזל מספיק להיפגש עם בחור צעיר (הוגו ג'ונסטון-ברט), הנושא במבטא בריטי חמוד, ואחיו הצעיר העוד יותר חמוד (ארט פרקינסון, "דרקולה: ההתחלה"), דקות לאחר שאביה החורג (לעתיד) בורח בבהלה ומותיר אותה לנפשה. למרות שהיא רק בת 19, היא מדהימה את הבנים הצעירים בעובדה שהיא יודעת להשתמש בטלפון חוגה !!!

אפילו השחקן פול ג'יאמאטי ("דרכים צדדיות") זוכה למושא רומנטי – כסיסמולוג אלמן שמצליח להציל חיים, לכאורה, לאחר ששידר בטלוויזיה כי יש לפנות את סן פרנסיסקו. הרי התסריטאים אלן לוב וקרלטון קיוב החליטו ששבר סן אנדראס, באורך 1,300 קילומטרים, ייקרע לחלוטין, מסכר הובר בנבאדה ועד קצה קליפורניה. אגב, מושא לבו של ג'יאמאטי היא כתבת יפה (ארצי' פנג'אבי, "האישה הטובה"), שמוזמנת לתפוס מחסה מתחת לשולחן משרדי בזמן שכל העיר סביבה מושמדת כליל.

על הצד החיובי מאוד, ראוי לשבח את האפקטים המיוחדים שנעשו בתקציב יחסית נמוך להפקות הוליוודיות גדולות (רק 100 מיליון דולר), אם כי הבמאי בראד פייטון ("כלבים נגד חתולים 2: נקמתה של קיטי"), פורס אותם בדרכים מצחיקות. בשלב מסוים ג'ונסון משיט סירת מרוץ מהירה מעבר לגל צונאמי עצום, ולאחר מכן שט במהירות, בדיוק כמו בגונדולה בוונציה, ברחובות העיר המוצפת בפסולת ובמבנים שקרסו.

אפשר לסכם כי "סן אנדראס" הוא ממתק קולנועי שתרגישו אשמה לא קטנה לאחר שתצפו בו (בדיוק כמו שחשים אשמה לאחר שמחסלים לבד קופסה של גלידה איכותית). הנאה מובטחת, אך כך גם טיפשות, כתיבה רפה ודיאלוגים שירעידו את הקרקע תחת רגליכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן