Skip to content

המשטרה חקרה את מארגנת אירוע הזיכרון להומלס שקפא למוות

שולה קשת, מארגנת אירוע הזיכרון למחוסר בית שקפא למוות בגינת לוינסקי, סמוך לתחנת משטרה, נחקרה באזהרה והתבקשה למסור טביעות אצבעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שולה קשת, מארגנת אירוע הזיכרון למחוסר בית שקפא למוות בגינת לוינסקי, סמוך לתחנת משטרה, נחקרה באזהרה והתבקשה למסור טביעות אצבעות

מאת אביב סלע

לפני מספר ימים הוזמנה שולה קשת, ממארגנות אירוע הזיכרון ליוהנס יונתן ברקו שקפא למוות לפני חודש בגינת לוינסקי, לחקירה בתחנת משטרה. וכשהגיעה הבוקר לתחנת המשטרה בגינת לוינסקי, מרחק לא רב ממקום מותו של מחוסר הדיור, הופתעה לגלות כי היא נחקרת באזהרה על ארגון האירוע. בסוף החקירה השוטרים אף דרשו ממנה שתתלווה אליהם לתחנת המשטרה בסלמה, לשם מתן טביעות אצבעות ולשם צילומה.

קשת היא תושבת שכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, פמיניסטית מזרחית, מייסדת ויו"ר ארגון "אחותי"  והייתה הדמות המובילה בארגון עצרת המחאה. לטענת המשטרה, לאחר שהוכרז על תום האירוע, שקיבל אישור משטרתי כנדרש, צעדו כ-20 פעילים ופליטים סביב גן לוינסקי בתהלוכת מחאה וקריאת קריאות במגפון. ההאשמה היא "הפרת הוראה חוקית". לטענת קשת, היא גם זו שהכריזה על סיום העצרת, ומה שבחרו פעילים לעשות אחר כך אינו באחריותה.

יוהנס יונתן ברקו היה חלק מקבוצת הפעילים של מאהל לוינסקי, שהוקם בגינה שמול התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כחלק ממחאת האוהלים. יוהנס עלה לישראל מאתיופיה והיה שנים דייר רחוב. במהלך קיומו של המאהל נהג לישון בו וכשפורק חזר לישון ברחובות.

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מזמינה לחקירה מפגינים הקשורים למחאת האוהלים ומבקשת מהם טביעות אצבעות ואמצעי זיהוי אחרים. לפני כחודש המשטרה זימנה פעיל אחר, הראל מיידני, שהשתתף בפינוי מאהל התקווה לפני כחודש וחצי. לאחר שנחקר בחשד שהעליב עובד ציבור והפריע לו. השוטרים דרשו ממנו לתת להם דגימת די.אנ.איי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן