Skip to content

פיגוע דריסה בשומרון: שני חיילי צה"ל פצועים קשה וחייל שלישי קל. הנהג נורה ונלכד

3 חיילים נפגעו על כביש 60 ליד צומת הכפר סינג'יל בין עפרה ושילה. רכב בעל לוחיות זיהוי ישראליות ירד לשולי הדרך ודרס את השלושה. שני חיילים נפצעו קשה והובהלו לבית חולים כשאחד מהם פצוע קריטית. המחבל נורה, רכבו התהפך והוא חולץ במצב אנוש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נפצעו בצהריים (חמישי) בפיגוע דריסה בכביש 60 בסמוך לכפא סינג'יל המצוי בין התנחלויות עופרה ושילה. שניים מהפצועים, נפצעו קשה והועברו באמצעות מסוק לבית החולים הדסה עין כרם כשהצעיר מביניהם בן 20 הוטס כשהוא מורדם ומונשם. פצוע שלישי שנפצע קל יותר פונה לבית החולים בלינסון שבפתח תקווה. הנהג הפוגע נורה בידי כוח צה"ל והתהפך עם רכבו. וחולץ בצב קשה. מחקירה ראשונית עלה כי הרכב הגיע מכיוון צפון לדרום לעבר צומת סינג'יל. הנהג ירד במהירות לשול הכביש לעבר קבוצת אנשים שהיו במקום. לוחמים כוח שהגיע לאחרונה לגזרת איו"ש בימים האחרונים כחלק מתגבור האוגדה לאחר הפיגוע בכפר דומא, הגיבו מייד ופתחו לעבר הנהג באש והוא התהפך עם רכבו. כוחות מד"א ומשטרה הוזעקו למקום, ובנוסף הוקפצו לזירת הפיגוע כוחות גדולים מחטמ"ר בנימין ובראשם מפקד אוגדת איו"ש החדש, תת אלוף ליאור כרמלי, שנכנס רק אתמול לתפקידו החדש. כרמלי ניפגש בשטח עם אל"מ ישראל שומר וביחד תחקרו את האירוע. האוגדונר ציין כי "מממצאי התחקיר הראשוני שנערך בשטח, עולה כי הכוח הצבאי שהוצב במקום בתגבור צירים, הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל".

תא"ל ליאור כרמלי (מימין) ומח"ט בנימין, אל"ם ישראל שומר (במרכז), הגיעו לשטח (צילום: דובר צה"ל)
תא"ל ליאור כרמלי (מימין) ומח"ט בנימין, אל"ם ישראל שומר (במרכז), הגיעו לשטח (צילום: דובר צה"ל)

ד"ר אשר סלמון, סגן מנהל הדסה עין כרם, עדכן כי "קיבלנו שני פצועים, שניהם פצועים קשה. אחד הגיע מוסק, השני הגיע רכוב. אנחנו מעריכים את מצבם בחדר הטראומה שלנו ומנסים להבין את היקף הפציעות, חומרתן ודחיפותן". עוד נמסר מהדסה כי בשעה זו מנותחים שני החיילים כשמצבם קשה והם מורדמים ומונשמים.

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית

ממד"א נמסר שבשעה 15:11 התקבלה הודעה על שלושה הולכי רגל שנפגעו מכלי רכב בכביש 60 בגבול בנימין ושומרון: "חובשים ופרמדיקים, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, מעניקים במקום טיפול רפואי לשלושה פצועים, בהם שניים במצב קשה, עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית, ופצוע אחד במצב קל".

פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע וטיפלו בנפגעים סיפרו ש "כשהגענו, ראינו רכב הפוך על הגג ובסמוך אליו היו בשולי הכביש ועל הכביש שלושה צעירים כבני 20. סביבם היו הרבה אנשים וכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בהם. שניים מהפצועים היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעת ראש ופגיעה רב-מערכתית והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים".
מבית החולים שערי צדק נמסר כי המחבל הפוגע מאושפז ומטופל כשהוא במצב קשה ממספר פצעי ירי בגופו.

הפינוי מהשטח (צילום: תצפית)

הפצועים מגיעים להדסה עין כרם (צילום: משה מזרחי)

3 Comments

  1. גורן
    7 באוגוסט 2015 @ 13:22

    אליק שלום
    היה מקרה מזעזע של אונס של "אזרחים זרים מאריתראה," לפתע הם לא פליטים אבל זה לא הנושא לא מצאתי התייחסות שלך למקרה או שאני טועה לכן העליתי את הפוסט
    פרקליטות מחוז המרכז הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חמישה צעירים, אזרחים זרים מאריתראה, בגין חטיפה ואונס קבוצתי של צעירה שפגשו בסמוך למועדון בראשון לציון. החמישה נאשמים בעבירות קשירת קשר לפשע, חטיפה לשם כליאה ולשם ביצוע עבירת מין בצוותא, כליאת שווא, אינוס בנסיבות מחמירות בצוותא ומעשים מגונים בנסיבות אינוס בצוותא.

    על פי כתב האישום שהוגש נגד החמישה, קידנה טדסה, בן 23, אמנאל טקיה, 27, טקאלי גברו, בן 22, אטקלה אבטרמרים, בן 28, ואפרים קידנה, בן 22, לפני כחודש וחצי בילתה הצעירה במועדון בשלב זה, על פי כתב האישום, קשרו הנאשמים קשר לחטוף את הצעירה והובילו אותה בניגוד לרצונה לחדר שבו מתגוררים שניים מהם, בעודה מנסה להתנגד אך סובלת מערפול חושים. "המעשים בוצעו על אף שהמשיבים ושותפם הבחינו שהמתלוננת שיכורה ושמצבה הכללי ירוד, בסוברם כי מדובר ב'טרף קל', כל זאת תוך תכנון מוקדם, כאשר חלקם 'מכינים' את החדר וממתינים להגעתה", נכתב בכתב האישום. עם הגעתם לדירה, כך נטען בכתב האישום, כלאו הנאשמים את הצעירה באחד החדרים, השכיבו אותה על המיטה, ובמשך כשעה ו-40 דקות אנסו אותה בזה אחר זה.

  2. גידי
    6 באוגוסט 2015 @ 20:21

    אני בטוח שהשמאל יגנה את הפיגוע ,בדיוק בלהט והיצירתיות כפי שגינו את שרפת התינוק….סתם בדיחה.

    • עמית מנדלזון
      6 באוגוסט 2015 @ 20:28

      אתה איש קטן גידי, פיגועים הם חלק מחיי היום יום של ישראל כל אחד נתקל בהם שמאלני או ימני הם חלק ממלחמה ואיך תגנה את זה? "אני מגנה בתוקף את הנבל שניסה לרצוח אותי?" יאללה תחפש גינוי קריאטיבי. אבל רצח של תינוק הוא לא חלק מהמלחמה. כשתינוק נשרף חי על ידי יהודים זה סיפור אחר לגמרי, ולמרות שכולנו קרבנות פוטנציאלים לפיגועים ורקטות לא כולנו לפחות לא הצד השמאלי רואים שריפת תינוק סתם כך כמשהו לגיטימי. אין כאן בכלל השוואה. וזה מציג את כולנו הישראלים באור ברברי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן