Skip to content

אחרי חתימת נתניהו על מתווה הגז נפתח הפרק של המאבק המשפטי

הראשונה להגיש עתירה לבג"צ היום הייתה סיעת מרצ. סיעת מרצ ביקשה למנוע את הפעלת המתווה, ולהוציא צו שימנע את השימוש בו עד להכרעה הסופית של בג"צ. גם סיעת "המחנה הציוני" וגורמים אחרים צפויים לעתור לבג"צ בנושא זה. נתניהו תקף את מתנגדי המתווה: "אנחנו שינינו את מדינת ישראל כי הלכנו בניגוד לקו הפופוליסטי ועשינו כאן רפורמות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תם ולא נשלם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חתם היום על מתווה הגז, ובכך תם פרק המאבק בכנסת על מתווה המריבה. אולם בכך לא הסתיימה הסאגה ועתה צפוי המאבק לעבור לפסים משפטיים.

"מתנה מהקב"ה". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"מתנה מהקב"ה". נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הראשונה להגיש עתירה לבג"צ היום הייתה סיעת מרצ. סיעת מרצ ביקשה למנוע את הפעלת המתווה, ולהוציא צו שימנע את השימוש בו עד להכרעה הסופית של בג"צ. בעתירה מבקרים אנשי מרצ את האופן שבו נחתם ואושר המתווה, וטוענים כי לא היה מקום לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים בנימוקים בטחוניים. בהמשך צפויה גם סיעת המחנה הציוני להגיש עתירה נוספת לבג"צ. גם סיעת "המחנה הציוני" וגורמים אחרים צפויים לעתור לבג"צ בנושא זה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום, בטכס שבו חתם על המתווהכי "הגז הזה ניתן לנו כמתנה מהקדוש ברוך" וכי מאגרי גז הענקיים "הופכים אותנו בפוטנציה אם לא למעצמת אנרגיה, בוודאי לכוח בינלאומי חשוב באנרגיה עם יכולות גדולות מאוד".

נתניהו טען עוד: "המתווה הוא חיוני לביטחון שלנו כי אנחנו לא רוצים להישאר עם תחנת כוח אחת שיורים עליה, ואנחנו לא רוצים להישאר עם שדה אחד ואסדה אחת שיורים עליה – אנחנו רוצים ריבוי אסדות. אין שום סיכוי לפתח את שדות הגז הגדולים – את 'לוויתן', את האסדות הנוספות שאנחנו רוצים בלי מתווה הגז – זה הסיכוי היחיד, ולכן מבחינת ביטחון אנחנו מקדמים את המתווה.

"הדבר הזה חשוב לכלכלה שלנו משום שזה נותן לנו מקור אנרגיה זול יחסית למקורות אחרים וגם נותן לנו כמובן את היכולת לפתח הכנסות גדולות מאוד למדינת ישראל שאנחנו יכולים לתת לרווחה, לצרכים החברתיים שלנו", אמר עוד נתניהו. לטענתו, מדינות רבות מתעניינות בגז הישראלי. "לא רק יוון וקפריסין שאת ראשיהן אני הולך לפגוש בעוד שבועות אחדים בקפריסין, אלא גם מדינות אחרות – ירדן, כמובן הרשות הפלסטינית מעוניינת בזה. אבל מי שעוד מעוניין בזה, ואנחנו דנים איתם בנושא זה, וזה טורקיה ומצרים, אלה שתי מדינות חשובות, וכמובן מדינות אירופה שמעוניינות גם כן לקבל את הגז".

נתניהו תקף את מתנגדי המתווה וכינה אותם "פופוליסטים". "אנחנו שינינו את מדינת ישראל כי הלכנו בניגוד לקו הפופוליסטי ועשינו כאן רפורמות שמאפשרות תחרות, מאפשרות צמיחה, מאפשרות כלכלה חופשית, מאפשרות מקורות אנרגיה, מאפשרות תשתיות שמחברות את הנגב והגליל למרכז, פורצות דרכים – זה מה שאנחנו עושים, אנחנו מקדמים את מדינת ישראל. אני חושב שזה גם חשוב לאוויר הנקי שיש כאן.  אני רוצה כמובן את הגנת הסביבה – הגז נותן לנו מקור יחסית נקי, הוא נותן לנו מקומות עבודה, הוא נותן לנו הוזלת עלויות ויוקר המחיה, והוא ייתן לנו מיליארדי שקלים לצרכים החברתיים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן