Skip to content

השב"כ מגיב: קבוצת פעילי טרור ופרקליטיהם מפיצים שקרים וכזבים

לשב"כ נמאס ממסע השיסוי נגדו ותוקף: "פעילי הימין הקיצוני ופרקליטיהם מפיצים שקרים וכזבים", ועוד:"חבורה של פעילי ימין קיצוני שמבקשת לחתור נגד המדינה". סרטון החתונה איננו האישו, טוענים רבני הימין בהתנחלוית, מעשים נפשעים של השב"כ צריכים להיחקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

35 רבנים ואישי ציבור פרסמו היום (חמישי) גילוי דעת הקורא להקים וועדת חקירה לבדיקת התנהלות השב"כ, לדבריהם "נוכח הדיווחים על עינויי הנערים בשב"כ).
"בעקבות העדויות על מעשיהם החמורים של חוקרי השב"כ בנערים העצורים, אנו דורשים להפסיק מיד את חקירתם של הנערים במחלקה היהודית בשב"כ, למנות ועדת חקירה אשר תחקור את התנהלות השב"כ בפרשה, ובמידה שנעברו עבירות על ידי החוקרים – להעמידם לדין", כתבו הרבנים בעצומה שאורגנה בידי תנועת דרך חיים. לפי פסיקת בג"ץ, שימוש ב"אמצעים מיוחדים" בחקירות "אפשרי רק במקרים חריגים של "פצצה מתקתקת" – דהיינו כאשר "פלוני נעצר על ידי השב"כ. הוא מחזיק בידיו מידע אודות מיקומה של פצצה שהוטמנה ותתפוצץ בקרוב. ללא מידע זה לא ניתן בשום דרך לנטרל את הפצצה. אין גם כל דרך אחרת להשיג את המידע. אם יושג המידע, תנוטרל הפצצה. אם לא תנוטרל, ייפגעו וייהרגו רבים", טוענים הרבנים שחושבים שזה לא המקרה ומדגישים כי על פי החוק "בכל מקרה אחר החוק אינו מתיר שימוש באמצעים כאלה, אפילו נגד אויבי ישראל". הרב יוסף פלאי מיוזמי העצומה התייחס לקריאות אנשי ביטחון לשעבר ואישי ציבור זו העת לתמוך בשב"כ ולגבות אותו בקר הציבור ואמר: "אני שומע את הקריאות לתת אמון בשב"כ, אך לא ניתן לתת אמון שכזה לאור הטענות החמורות שאנו שומעים. העינויים שנעשים ככל הנראה גם בשעות אלו לא רק שהם בלתי מוסריים ובלתי יהודיים, אלא גם נעשים ללא כל הצדקה חוקית, כמו שהסברנו בקריאה". בנוגע לסרטון חתונת השנאה שפורסם אתמול בערוץ 10 אומר הרב פלאי שהסרטון איננו האישו ולא ראוי לתשומת לב מיוחדת. "אנחנו דורשים לא להסיט את תשומת הלב הציבורית מהנושא החמור של עינוי הנערים שעדיין זועק", אמר הרב. בסרטון החתונה שנחשף אמש רקדו פעילי נוער הגבעות בחתונת זוג מחבריהם, הניפו סכינים, כלי נשק וסכין הנעוץ בתמונתו של התינוק בן השנה וחצי, עלי דוואבשה שנספה בשריפה בכפר דומא ביולי השנה. השר אורי אריאל חבר בכיר בממשלה התגייס למסע השיסוי ואמר השבוע כי "צריך לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ ויה שעה אחת קודם".

רשימת הרבנים תומכי פעילי הימין

רשימת הרבנים מכסה למעשה את מרבית רבני ציבור המתנחלים ופעילי הימין הקיצוני, בהם הרב דב ליאור, ראש הישיבה ביצהר שנפתחה לאחרונה אחרי שנסגרה לתקופה רוכה בשל החשד כי ממנמה יצאו מפגעים לכפר הפלסטיני הסמוך ולמטעי הזיתים הפלסטינים הסמוכים להתנחלות ומשמש גם כרב העיר בקרית ארבע ובחברון, הרב אברהם יצחק הלוי כלאב, אב"ד ירושלים, הרב ד"ר אליהו זייני, ראש ישיבת אור וישועה, חיפה, הרב יוסף טולדנו רב גבעת זאב, הרב שמחה שטטנר, נשיא ישיבת נחלת ישראל, הרב יואל קטן, ראש מכון שלמה אומן, שעלבים, הרב חיים כץ מבית אל, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן, הרב גדעון פרל, רב הישוב אלון שבות, הרב שמואל טל, ראש מוסדות תורת החיים, הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, הרב חברון לוי מבת ים, הרב גדעון בנימין, הרב יצחק הלוי, רב מקרני שומרון, הרב דוד לוי, רב התנחלות אבני חפץ, הרב דוד דודקביץ, רב התנחלות יצהר,
הרב משה אליעזר רבינוביץ, רב התנחלות בית חגי, הרב יאיר פרנק, מהתנחלות עמונה, הרב אהרן כהן, מהתנחלות יקיר, הרב אברהם יעקב שרייבר, רב כפר דרום, הרב עזריה אריאל, רב בית הכנסת משכן שמואל, בהתנחלות הר חומה, הרב יהושע מרדכי שמידט, ראש הישיבה ורב התנחלות שבי שומרון, הרב נתנאל יוסיפון, רב הגרעין התורני בנתניה, הרב אוריאל אליהו, בית שמש, הרב משה צוריאל, הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, הרב גדי בן זמרה, ראש אולפנת לבונה, הרב עמיחי כנרתי, מהתנחלות איתמר, הרב אפרים ארנברג, הרב נעם שפירא, הרב דוד בן נתן, הרב הלל בן שלמה, הרב שי דאום, רב צבאי במיל והרב מאיר גולדמינץ מהתנחלות חוות גלעד.לקריאתם הצטרפו גם בני קצובר ומנחם פליקס, שניהם מאלון מורה.

פעילי הימין הקיצוני מציגים: ככה מענים את חברינו בחדרי חקירות השב"כ (צילום: חוננו)
פעילי הימין הקיצוני מציגים: ככה מענים את חברינו בחדרי חקירות השב"כ (צילום: חוננו)
כרזה כנגד השב"כ (צילום חוננו)
כרזה כנגד השב"כ (צילום חוננו)

תגובות נזעמות לסרטון השנאה

האגדה לזכויות אדם, אותה תוקפים בדרך כלל פעילי הימין פרסמה תגובה בה נכתב בין השאר כי "הדיווח של סניגורי החשודים במעשה הטרור בכפר דומא על חקירתם בשב"כ מעלה חשד כבד לשימוש בשיטות חקירה לא חוקיות, כגון שימוש בכוח פיזי ומניעת שינה לשעות ארוכות". המעשה הוא בניגוד לחוק אומרים באגודה ומציינים כי "אדם לא יענה אדם".
אלו "גידולי הטרור היהודי שצמחו בערוגות החברה הישראלית נזרעו על ידי רבנים קיצונים שהסיתו, התירו את דמם של ערבים חפים מפשע וקידשו את 'הנקמה כחום של צדק'. רבני הימין הקיצוני עומדים בחזית הגזענות היהודית הברברית והחולנית", הגיב היום גדי גבריהו יו"ר תג מאיר שהוקם בתגובה לפעולות הטרור של תג מחיר. "רשויות האכיפה במדינת ישראל מטפלות בדגי הרקק, פרקליטות המדינה עוצמת עיניים ומכשירה ספרים, חוברות ומאמרים המעודדים פגיעה בלא יהודים חפים מפשע וגם בחיילי צה"ל. אין פלא שתמונות של המון משולהב ומתלהם הרוקד עם רובים צה"ליים ובקבוקי תבערה בחתונות הפכו למחזה לא נדיר במחוזות הימין הקיצוני ששורותיו הולכות ומתרחבות", אמר גבריהו והוסיף: "הטרור היהודי אינו מוסרי, נוגד את ערכי המסורת היהודית ובעיקר מסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל".

סרטון חתונת השנאה נחשף בחדשות 10
אתמול הגיעו פעילי נוער הגבעות לרחבת תיאטרון הבימה בתל אביב והציבו "מיטת עינויים", עליה ערכו מיצג של נערים שנאזקו אליה והוכו בידי חבריהם שגילמו את אנשי השב"כ. צבי סוכות, תושב יצהר שארגן את המיצג אמר: "כמות גדולה של בחורים נעצרה בחודש האחרון ומענים אותם בצורה סדיסטית בה לא עונו יהודים מאז קום המדינה. אין כאן טיפת הגזמה אלא להפך, המיצג הזה הוא פחות ממה שהנערים עוברים", לברעו "ההתנהלות הזו של השב"כ של עינוי יהודים הינה הרסנית, וקשה לעמוד את השלכותיה על החברה בישראל". מציג זה הצטרף להפגנות שנערכו בירושלים וצמתים אחרים הארץ כנגד השב"כ ויצירת דה לגיטימציה למעצר חבריהם בחדש לביצוע הרצח בכפר דומא.

סרטון מיטת העינויים של פעילי הימין הקיצוני

משטרת ישראל תפסה את סרטון החתונה וחומר אחר בחשד להסתה ושימוש בכלי נשק שלא כחוק

הבקר תפסה משטרת ש"י את סרטון החתונה המזעזע, סרטונים וחומר רב אחר לאחר שהוחלט על פתיחת חקירה בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון חתונת פעילי הימין שרץ ברשת. כאמור, הסרטון הוא חלק מזערי מחומר החקירה המצוי בידי המשטרה. הפרקליטות אישרה ליחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות שלא פורטו.
בממשלה ובכנסת לא יכלו להתעלם מהסרטון והגיבו בהתטם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר: "התמונות המזעזעות של נערים הרוקדים בשמחה עם תמונתו של התינוק שנרצח בדומא, מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל. איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב"כ חזק למען ביטחון כולנו".
יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין: ״מי שמכיר את סוג הטיפוסים הקיצוניים והמסוכנים הפועלים בשוליים הרחבים מדי של המחנה, לא אמור להיות מאוד מופתע מגילויי השטנה המחליאים שנחשפו ב"סרטון החתונה" של הימין הקיצוני. בכל זאת יש לומר חד-משמעית: הלך הרוח הזה, הפרוע והמסוכן, ראוי להוקעה ולטיפול שורש ויפה שעה אחת קודם. הוא מקעקע את המוסר היהודי והאנושי ואף עלול להמיט אסון על מפעל ההתיישבות עצמו״.
ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, תקף אף הוא בחריפות את הנערים שתועדו ואמר: "מטורפים עלובי נפש, שכחתם מה זה להיות יהודים. צריך לסגור אותם מאחורי סורג ובריח במהירות האפשרית".
יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון, אמרה: "החתונה הזאת, הנערים המפלצתיים האלה, הם רק הסימפטום. המחלה היא הממשלה המסיתה, הגזענית וחסרת האחריות שמעודדת בכסף ובמעשים את החתונה הבאה, את בקבוק התבערה הבא, את התינוק הפלשתיני הבא שיישרף".

השב"כ: סיפורי הזוועות שקיים לחלוטין ונועדו להסיט את קשב הציבור מהאמת על ארגון טרור המבקש להפיל את השלטון

בשב"כ הגיבו היום בחריפות ודחו את מסע השיסוי: "בימים האחרונים ממשיך להתנהל מסע הכפשה שיקרי נגד שירות הביטחון הכללי ועובדיו" אומרים בארגון, על רקע זה אנו מבקש להבהיר: "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית. חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו.

תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה הינה חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים. לאור זאת ובתאום עם המערכת המשפטית נחקרת ההתארגנות על-פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים. במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו.

השב"כ: שימוש במיטת סדום ופגיעה באברים אינטימיים הם מכלול של שקר וכזב

"במסגרת דיונים משפטיים , כמו גם בכלי תקשורת שונים, הועלו טענות לפיהן, במסגרת החקירה הוטרדו הנחקרים מינית, פגעו באיבריהם האינטימיים, נעשה שימוש ב"מיטת סדום", בבעיטות, ביריקות ,בחשמול גופם וכי אחד הנחקרים אף ניסה לפגוע בעצמו", הגיבו היום בשב"כ. "שירות הביטחון הכללי מבהיר כי טענות אלה הינן שקריות ומשוללות כל קשר למציאות!", כך נטען בחריפות ועוד:
"מטרת הפרחת שקרים אלה לחלל האוויר הינה להשחיר פניו של שירות הביטחון הכללי ובכך לנסות לפגוע ביכולתו לבצע את תפקידו – ע"י שיבוש החקירה ופגיעה בתדמית השירות ועובדיו".

פעילות הימין הקיצוני ופרקליטיו נועדה להסיט את הקשב הציבורי והמשפטי ממעשי הטרור החמורים

"פעילי הימין הקיצוני ועורכי דינם מנסים להסיט את הקשב הציבורי והמשפטי ממעשי הטרור החמורים אשר בוצעו ע"י ההתארגנות האמורה ולהפנותה נגד הלגיטימיות שבניהול החקירה לחשיפת מבצעיהם". אומרים בשב"כ ומוסיפים: "לא למותר להדגיש כי החקירה המדוברת מתנהלת תחת פיקוח משפטי ושיפוטי הדוק של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטים נוספים המלווים את החקירה מקרוב וכן של בתי המשפט, על ערכאותיהם השונות, בלמעלה מ-100 דיונים מסוגים שונים שנערכו בעניינם של עצורי ההתארגנות".

פעילי הימין הקיצוני מבקשים לחתור ולהפיל את השלטון בישראל כי אין לו זכות קיום

בשב"כ אומרים בגלוי כי "שירות הביטחון הכללי יוסיף לפעול מתוקף האחריות שהוטלה עליו בחוק על-מנת לסכל
טרור ובתוך כך, להביא למיצוי הדין מול התארגנות זו, הגורסת כי למדינת ישראל אין זכות קיום, חזונם העיקרי הוא הפלת השלטון בישראל, תוך שימוש באמצעים אלימים (עד כדי מעשה רצח בפלסטינים), פתיחה במרד על מנת למנות מלך, ערעור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות, גירוש הגויים ופגיעה במיעוטים (לקוח מתוך מסמכי ההתארגנות)".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן