Skip to content

כתב אישום כנגד אלאור עזריה החייל שהרג מחבל פצוע – הריגה בלי הצדקה

מכתב אישום כנגד החייל שהרג את המחבל אל שריף בהיותו פצוע קשה עולה כי החייל פעל בקור רוח ובניגוד פקודות פתיחה באש ובלי שום הצדקה מבצעית כשהמחבל לא היווה סכנה לאזרחים ולחיילים באזור. בעקבות סערה ציבורית - אומנים ביטלו את השתתפותם בעצרת תמיכה הקוראת לשחרור החייל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום המאשים את החייל אלאור עזריה שירה למוות במחבל הפצוע בחברון בהריגה בחודש שעבר הוגש היום (שני) בית הדין הצבאי ביפו בידי הפרקליטות הצבאית. הפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט להחזירו למעצר מלא עד תום הליכים.  פרקליטו של החייל עו"ד איל בסרגליק אמר היום בדיון כי התביעה צריכה להוכיח את הצורך בהמשך המעצר. "יש ראיות נוספות שהתגלו לנו שרק מחזקות את טענות החייל. החייל כבר לא בתפקיד לחימה והנשק לא נתון בידו. אין פה שום חשש לשלום הציבורי או סיכון צבאי", אמר הפרקליט. אם יורשע החיל בהריגה הוא  צפוי לעונש מאסר שיכול להגיע עד 20 שנות מאסר. תוך כך התיר היום בית המשפט את פרסום שם החייל.

הותר שמו לפרסום - אלאור עזריה
הותר שמו לפרסום - אלאור עזריה
כתב האישום
כתב האישום

מעובדות כתב האישום עולה כי החייל הגיע כחלק מחפ"ק מ"פ לאחר שהאירוע הסתיים, מחבל אחד נהרג מאש כוחות צה"ל ואילו המחבל עבד אל פתח אל שריף, שכב פצוע אנושות על הכביש לאחר שנפגע משישה קליעים שנורו בידי צה"ל. "בשלב מסוים ניגש הנאשם ואסף את קסדתו אשר הונחה על הארץ והחל לנוע לכיוון המחבל אל שריף. הנאשם ניגש אל רב"ט ת.מ אשר עמד במקום, מסר לו את קסדתו וביקש ממנו להחזיקה. לאחר מכן דרך את נשקו ((M-4 התקרב מספר צעדים לעבר המחבל וירה בו כדור אחד מטווח קצר, תוך שהוא מכוון לעבר ראשו של המחבל", מתואר בכתב האישום.  ועוד: "כל זאת ביצע הנאשם בניגוד לנהלי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית, שעה  שהמחבל אלשריף היה שכוב פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מיידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיילים שהיו במקום. במעשיו גרם הנאשם למותו של המחבל אלשריף שלא כדין".

אמש הודיע השדרן שרון גל על קיומה של הפגנת תמיכה בחייל ביום שלישי הקרוב בתל אביב. בפוסט שפרסם גל בעמוד הפייסבוק שלו, הוא קרא לציבור להגיע כדי "לדרוש את שחרורו של הלוחם". ההפגנה כך כתב, תתארגן תחת הכותרת "לא מפקירים לוחם, נותנים גיבוי לצה"ל". "יוצאים לדרוש את שחרורו של הלוחם – באים עם דגלי ישראל, באים עם אהבת ישראל, למפגן ענק של תמיכה. אסור להישאר בבית, אסור להישאר אדישים", כתב גל. בפרסום ציין השדרן כי האומנים דוד ד'אור ואיל גולן אמורים להופיע בעצרת הזו.  אך בעקבות כך התעוררה סערה ציבורית שהאשימה את האומנים בנקיטת עמדה כנגד מערכת המשפט, הרמטכ"ל, שר הביטחון וצמרת צה"ל בכללה.
ד'אור הודיע מיד כי הוא מבטל את השתתפותו באירוע וכי איננו תומך במעשי החייל אלא שהוטעה לחשוב כי מדובר בעצרת התומכת בחיזוק משפחת החייל בלבד. מאוחר יותר הודיע גולן כי גם הוא מבטל את השתתפותו וכי בניגוד לשמועות הוא מעריך ומוקיר את צה"ל ומפקדיו.

1 Comment

  1. דברים שרואים משם
    20 באפריל 2016 @ 14:22

    אני חושב שהחיל הבין שמאחורי הפקודה הגלויה (שנתנת מתוך כניעה לדעת הקהל העולמית, בי.די.ס. וכיו"ב) ישנה פקודה אחרת, סמויה, שמבטאת את הרצון האמתי של המטכ"ל ושל הממשלה הנבחרת, והיא להרוג את המחבל.
    למסקנה זאת אפשר להגיע גם מתוך מה שנראה לחייל כשכל ישר (החיל ראה דגל שחור של אי חוקיות מתנפנף מעל גרימה עקיפה של הרג יהודים ע"י הותרת המחבל בחיים לעסקת גלעד שליט מס' 2) וגם מספורים שהוא שמע (נכונים או לא) על תקדימים רבים של הרג, שהמערכת נתנה להם הסכמה שבשתיקה, לכאורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן