Skip to content

בירור סופי מעלה – מטען נפץ הופעל באוטובוס בירושלים

בניגוד להערכת משטרה ראשונית קובע ניצב יורם הלוי מפקד מחווז ירושלים כי בתום הערכת מצב הובהר סופית שמטען צד התפוצץ בחלקו האחורי של האוטובוס. החמאס לקח אחריות על הפיגוע והאשים את ישראל בניסיון להגביר מתיחות בדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיצוץ האוטובוס נבע ממטען חבלה – כך קבע הערב (שני) ניצב יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים שמסר כי מדובר במטען חבלה שהתפוצץ בקו 12 בירושלים. מדברות המשטרה ירושלים נמסר במקביל כי  מבדיקה מקצועית של חבלני המשטרה עולה כי התפוצץ מטען בחלקו האחורי של האוטובוס שגרם לפציעה של נוסעים ושריפה של האוטובוס. בנוסף נפגעו אוטובוס נוסף ורכב פרטי שהיו בסמוך.
מרגע הדיווח על האירוע הוקפצו כוחות רבים לזירה ובצד פעולות הצלה וחילוץ נפגעים מהזירה הוחל בחקירה נמרצת ומשולבת הכוללת -חוקרים, חבלנים וטכנאי מז״פ ביחד עם חוקרי כבוי אש על מנת לנתח ולהבין את טיב ומאפייני האירוע. גם הרקע לאירוע נבחן. תוך כך התבצעה בשטח הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, כמו כן  הוקפצו כוחות ויחידות מקצועיות  לתגבור השטח, להגדלת הנוכחות והבולטות לשם נגישות מהירה לאירועים ולפניות אזרחים.

הקשיבו לדיווח הראשוני למד"א
הקשיבו לדיווח הראשוני למד"א

(צילום: מדברים תקשורת)
(צילום: מדברים תקשורת)

תוך כך הגיב הערב נציג החמאס בדרום הרצועה אחמד אל שווארקי לקח אחריות החמאס על הפיגוע ומסר בהודעת תגובה בפורום החמאס: "גדודי עזאדין אל קאסם לוקחים אחריות על פיצוץ האוטובוס באל קודס", לדבריו "לציונים לא יהיה שקט מעל האדמה ומתחת לאדמה". שווארקי התיחס בעיקר לגילוי מנהרת הטרור ואמר: "גילוי המנהרות הוא מזימה ציונית כדי להתסיס את האזור ולהוביל את עזה למלחמה". לדברי החמאס ה"חמאס על כל גדודיו לא ישחק לידי ישראל. חמאס ערוך להכות בישראל בים באוויר וביבשה. לא יהיה לישראל בטחון בשום מקום באדמת פלשתין הכבושה ומתחתיה" לשון ההודעה.

במכבי האש סכמו את האירוע ומסרו כי בשעה 17:50 לערך הוזנקו שישה צוותי כיבוי וחילוץ  ועשרים לוחמי אש ומתנדבים, לרחוב משה ברעם באזור תלפיות, עקב דיווח על פיצוץ ובעירה של מספר כלי רכב. לוחמי האש בפיקודו של רשף רוני סונינו שהגיעו למקום הבחינו בלהבות ענק המיתמרות משני אוטובוסים ורכב פרטי,  כשעל הכביש שוכבים פצועים המטופלים ע"י כוחות מד"א ירושלים ואנשי הצלה. לוחמי האש החלו מיד בכיבוי הלהבות באמצעות קצף כיבוי וחומרים מדכאי בעירה.

רשף רוני סונינו מפקד כוחות הכיבוי וההצלה באירוע אמר: "למרות החום האדיר והסיכון לפיצוצים נוספים באוטובוסים, חדרו לוחמי האש באומץ רב אל תוך האש והעשן וביצעו סריקות לאיתור לכודים ופעולות כיבוי ומניעת התפשטות הלהבות. לשמחתנו לא איתרנו נפגעים ולכודים נוספים ברכבים הבוערים"

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן