Skip to content

ספיר ניסני הואשמה בהריגת אמה ברשלנות

העיתונאית ששפכה על אמה שמן רותח והביאה למותה, הואשמה בהריגה ברשלנות היות ולדעת התביעה לא היה די ראיות שיחזיקו כתב אישום על רצח. מכיוון שכך, אמצה התביעה את גרסתה של ניסני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום כנגד ספיר ניסני בגין גרימת מוות ברשלנות. בפרקליטות אמרו  כי ההחלטה להאשים את הנאשמת בגרימת מוות ברשלנות התקבלה לאחר שבחינה מעמיקה של הראיות בתיק העלתה כי אין תשתית ראייתית מספקת להוכחת פגיעה מכוונת מצד הנאשמת באמהּ, כפי שנחשד תחילה.

ספיר ניסני (צילום מדף הפייסבוק)
ספיר ניסני (צילום מדף הפייסבוק)

מכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, עולה כי בין ספיר שהתגוררה עם אמה מרים בכפר סבא, היו ויכוחים חוזרים בנושא ניקיון הבית, ובין היתר טענה האם כי ספיר מותירה את אזור המטבח מלוכלך לאחר שבישלה, לרבות בתבלינים שונים.
על רקע זה הרחיקה האם מהנאשמת את כל התבלינים ונעלה אותם בחדר הארונות שבחדר השינה שלה. בשעות הלילה נהגה האם למקם את המפתח לחדר הארונות מתחת לכרית עליה הניחה ראשה.
ספיר טענה כי בתקופה ההיא היא החלה להתעניין בתחום הנטורופתיה והתזונה, ובכלל זאת, נהגה לעתים לרקוח תבשילים ניסיוניים שונים, לעתים בשעות הלילה המאוחרות בהן המטבח היה פנוי.
ביום 21.4.16, בסביבות השעה 01:10 נשכבה האם לישון בחדר השינה. במקביל, ניגשה ספיר למטבח וביקשה להכין תבשיל. היא שפכה כליטר שמן לתוך סיר, אותו חיממה לטמפרטורה גבוהה ובחשה ברציפות. בהמשך היא ביקשה להוסיף לתבשיל מלח ולצורך כך החליטה להתגנב לחדר השינה, ליטול את המפתח לחדר הארונות ולקחת את המלח.

לקחה שמן רותח לחדר השינה כדי להוסיף לו מלח
על פי הבנתה של הנאשמת, כך טענה לפני חוקריה,  ערבוב מתמיד של השמן היה חיוני לשמירת ערכו התזונתי של התבשיל ולפיכך החליטה לקחת עמה את הסיר לעבר חדר הארונות שבתוך חדר השינה, כדי להמשיך תוך כדי ההליכה בערבוב. בכך הסבירה את העובדה התמוהה שנכנסה לחדרה של אמה עם ליטר שמן רותח ומבעבע בחשכה מוחלטת.

מרים ניסני ז"ל
מרים ניסני ז"ל

היא הסבירה כי בטרם צאתה לחדר השינה היא התלבטה אם אכן לעשות כן, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר. אך בשלב זה התקשר אליה בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים של נתק בין השניים, והיא לא השיבה לשיחה. התרחשות זו, כך טענה ספיר, גרמה לה לסערת רגשות, ודעתה הוסחה.
ספיר צעדה אל חדר השינה בעודה מחזיקה באחת מידיות הפלסטיק של סיר השמן הרותח באופן רעוע ובלתי יציב. כדי שאמה לא תתעורר, היא לא הדליקה את האור בחדר והסתפקה באלומת אור חלשה שהגיעה מן המטבח. "הנאשמת נכנסה אל חדר השינה מבלי להתבונן היטב לעבר מכשולים אפשריים, ועם כניסתה נתקלה בשואב האבק אשר היה מונח אותה עת על הרצפה. היא מעדה לפנים לכיוון המיטה ואיבדה אחיזה בסיר, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך ישירות על פלג גופה העליון האם. כתוצאה מכך, נגרמו לאמה כוויות קשות", נכתב בכתב האישום. מיד לאחר מכך ספיר הדליקה את האור, נבהלה והבהילה את אמה לחדר המקלחת, שם ניסתה לטפל בה בכך שהתיזה עליה מים קרים ובתוך כך הזעיקה את שירותי מגן דוד אדום אשר פינו את האם לבית החולים. האם שהורדמה והונשמה, נפטרה מפצעיה ביום 19.6.16.
פרקליטה של ספיר מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד גיא עין צבי הגיב הבוקר לכתב האישום ואמר: "למרות כל הדיווחים על חשדות חמורים כלפי ספיר, לאחר שהפרקליטות בחנה את כל חומרי החקירה, השתכנעה בנכונות גרסתה של ספיר, כי מדובר באירוע טרגי שהוא תולדה של תאונה מצערת וכי לספיר לא הייתה כל כוונה לפגוע באמה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן