Skip to content

חדש בטלוויזיה: שני, 25 ביולי, 2016

אקספלורר: המאבק על וירונגה, מאהבות 4, 9.79
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20:00 אקספלורר: המאבק על וירונגה Battle for Virunga, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק 

הפארק הלאומי וירונגה נמצא בלבו של אחד האזורים הנפיצים על פני כדור הארץ. קבוצות מורדים ומיליציות משוטטים בג'ונגלים שלו; המינים המוגנים של הפרק נטבחו במלחמה עקובה מדם; ענקיות נפט מערביות מבקשות למצות את המשאבים העצומים של הפארק; ושומרי הפארק נרצחים על משמרתם. בפארק הלאומי הוותיק ביותר באפריקה הקונפליקט בין הרצון לשמר את הסביבה לבין הצורך בניצול המשאבים מאיים להרוס אנשים, בעלי חיים ואפילו את האדמה עצמה. במונחים של משאבים טבעיים, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם. יחד עם זאת, למעלה משבעים אחוז מאוכלוסיית המדינה חיים בעוני. עבור ארבעת מיליוני התושבים העניים מרודים החיים בתוך ומסביב לוירונגה, גבולות של הפארק שרירותיים, ושימור הוא פשוט מונח של העשירים ובעלי הכוח שלוקחים ממנו את הטוב ביותר עבור עצמם. האם צרכי העם יכולים להיות מתואמים עם השמירה על הקרקע שעליה הם חיים?

22:00 מאהבות 4 Mistresses 4, ערוץ Yes דרמה 

עונה חדשה. לאחר עזיבתה של ג'ניפר אספוזיטו את הסדרה, יחד עם דמותה המסתורית קליסטה, נשארו שלוש מאהבות אהובות. ספוילר – העונה החדשה נפתחת שנה לאחר הלילה הקשה בו ג'וס נתקלה בוילסון המסוכן בביתה של קליסטה, וכעת נאלצת לחוות מחדש את כל הזכרונות הכואבים מאותו אירוע בעודה מעידה במשפט הרצח שלו. היא והארי מעוניינים להתקדם במערכת היחסים שלהם, אך חווים קשיים כשנראה שג'וס עדיין לא החלימה לחלוטין. למרות שעברו לגור יחד, מארק עדיין לא מצא עבודה קבועה, ואפריל מודאגת מכך שלוסי מתבגרת מהר מדי. קרן מסתגלת לאימהות החדשה, בזמן שהמטפל של הילד שלה (ג'רי אוקונל) מנסה להתחיל איתה.

22:00 ן9.79, ערוץ 8 

בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים מעולם לא הייתה מחלוקת, כמו זו שעלתה בריצת 100 מטר בסיאול ב-1988, כאשר בן ג'ונסון, המנצח הגדול נכשל בבדיקת הסמים והתואר הועבר ליריבו הגדות ביותר – קארל לואיס. המשחק הפגיש את לואיס (ארה"ב) ואת ג'ונסון (קנדה), שהיו מתחרים יריבים. לואיס היה ידוע בתור קרייריסט שהפך לגיבור אמריקני באולימפיאדת לוס אנג'לס הקודמת. ג'ונסון היה יריבו העיקרי, נחשב לאנדרדוג בשל החלמתו מפציעה בברך. בתוך פחות מ-10 שניות, ג'ונסון גבר על לואיס וניצח את המרוץ, אבל זה לא היה הסוף. שלושה ימים לאחר מכן, הוועד האולימפי הודיע, כי ג'ונסון נכשל בבדיקת הסמים ובכך מאבד את המדליה שלו ללואיס. מאותם הימים התעלומה עדיין לא שככה. שמם של שישה מתוך שמונת המועמדים הסופיים במרוץ נקשר מאז בשימוש בסמים ובתרופות למרות שחלקם עדיין מכחישים זאת בכל תוקף. באמצעות ראיונות נרחבים עם לואיס, ג'ונסון ומתחריהם ושיחות עם המאמן ומקורות יודעי דבר, הסרט חושף את התככים והסיפורים שמאחורי התחרות ההיסטורית. ארה"ב, 2012.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן