Skip to content

קצין צה"ל ביחידה מובחרת נחשד בהטרדה מינית

גלי צה"ל חשפו הבוקר דבר חקירה פלילית של מצ"ח בה נחקר רב סרן מיחידת תותחנים מובחרת בחשד שהעביר לחיילים תמונה בה הוא נחזה מקיים יחסים עם קצינה ביחידה ועודד חיילים לשלוח אליו תמונות ערום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילוסטרציה (צילום אלביט מערכות)
אילוסטרציה (צילום אלביט מערכות)

המשטרה הצבאית החוקרת מקיימת חקירה בחשד להטרדה מינית מצד קצין בדרגת רב סרן ביחידה מובחרת בחיל התותחנים. כך נחשף היום (רביעי) בתחנת השידור הצבאית גלי צה"ל. על פי המידע שהגיע לגל"צ, החשד שנחקר הוא כי אותו קצין, שאחראי על כל ההכשרות והקורסים ביחידה, הפיץ לחיילים בווטסאפ תמונה שלו מקיים יחסי מין עם קצינה ביחידה. כמו כן, על פי הפרסום, נבדק החשד לפיו אותו קצין שלח לכאורה במספר רב של הזדמנויות הודעות ווטסאפ לחיילים ביחידה, בהם חיילים שתחת פיקודו, ובהן ביקש מהם שישלחו אליו תמונות שלהם בעירום או תמונות של איבר מינם. התחנה לא חשפה מי הקצין אך ציינה כי הקצין, נחשב לקצין מוערך ומשפיע ביחידה שפעילותה מסווגת, הושעה עקב החקירה מתפקידו והוחלף זמנית בקצין אחר. בתקופה האחרונה נקראו חיילים רבים ביחידה למסור את עדותם במשטרה הצבאית החוקרת באשר לחשדות.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בגין האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

בחמישי שעבר נפתח משפטו של מח"ט גולני לשעבר, תא"ל במילואים אופק בוכריס  שהתייצב בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה להקראת כתב האישום נגדו בפני הרכב השופטים- נשיאת בית הדין המיוחד בקריה, תא"ל אורלי מרקמן, השופט בדימוס צבי גורפינקל שיישב בתיק בדרגות תא"ל, וכן תא"ל במיל' יוחאי בן יוסף, איש חיל הים. בוכריס חשוד במעשי אינוס והטרדה מינית של חיילת ששירתה תחת פיקודו וקצינה נוספת. עורך דינו של בוכריס, עודד סבוראי, אמר בפתח הדיון כי "בוכריס כופר במעשיו בצורה מוחלטת". בתוך כך, העיר תא"ל גורפינקל לעורכי דינו של בוכריס ואמר כי כאשר הוא כופר לחלוטין במעשים, תוצאת המשפט תהיה שחור או לבן, משמע זיכוי או הרשעה. "לא נלך בתחום האפור", ציין.

על פי הנתונים משנת 2015 מספר התלונות בצה"ל על רקע פגיעה מינית נמצא בעלייה מתמדת – מ–777 ב–2012 ל–930 ב–2013 (561 בנסיבות צבאיות) ולשיא של 1,073 תלונות ב–2014 – שהן כמעט שלוש תלונות ליום בממוצע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן