Skip to content

שישי 18 נובמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה בקבוק תבערה הושלך לעבר בית יהודי במזרח ירושלים (ביטחוני) * שני פלסטינים חמושים ברימונים נתפסו בכרם שלום (בטחוני) * יו"ר ועדת הכנסת מקדם ענישה לח"כים שיקראו לחרם על ההתנחלויות (חדשות) רצח בפתח תקווה – צעיר נדקר למוות בדקירות סכין (פלילי) ביטחוני מהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל באיו״ש 2 מבוקשים  * אחד מהם חשוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

בקבוק תבערה הושלך לעבר בית יהודי במזרח ירושלים (ביטחוני) * שני פלסטינים חמושים ברימונים נתפסו בכרם שלום (בטחוני) * יו"ר ועדת הכנסת מקדם ענישה לח"כים שיקראו לחרם על ההתנחלויות (חדשות) רצח בפתח תקווה – צעיר נדקר למוות בדקירות סכין (פלילי)

ביטחוני

מהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל באיו״ש 2 מבוקשים  * אחד מהם חשוד במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט * בשומרון- בקבלן נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס * בעציון- בבית לחם נעצר מבוקש *  המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

ירי בוצע על ידי מחבלים מכוון מהכפר עוריף לעבר היישוב יצהר  שנמצא לא רחוק משכם. בחסדי שמים, אין נפגעים ולא דווח על נזק (mivzaklive)

צעיר פלסטיני תושב שכם בן 21 נעצר עם רובה רובה M-16 ברכבו בצומת תפוח

פלסטינים השליכו בקבוק תבערה על בית משפחה יהודית במעלה זיתים במזרח ירושלים, בחסדי שמים אין נפגעים

נתפסו 2 חשודים מרצועת עזה כשברשותם סכין ורימון רסס כשניסו לחדור את הגדר מרצועת עזה לישראל סמוך למעבר כרם שלום. * השניים הועברו לחקירת שב"כ * גל"צ: הגיעו על מנת להיעצר נוכח מצוקה כלכלית

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני סיכם עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי על נוהלי פינוי תושבים בעת מצב חירום ביטחוני (Ynet)

פלילי
רצח בפתח תקווה: צעיר בן 27 נדקר למוות במהלך קטטה בפאב *  הצעיר נפצע באורח אנוש ופונה בידי מד"א לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. צעיר נוסף, ככ"נ אחיו, בן 19 נפצע באורח קשה בקטטה, שהחלה בפאב ברחוב ז'בוטינסקי בעיר *המשטרה פתחה בחקירה וסורקת אחר הדוקרים

פוליטי

שטייניץ ימלא היום את מקומו של נתניהו בראשות הממשלה לאחר שהאחרון צפוי לעבור מחר בדיקת מעקב תקופתית תחת טשטוש,

חוק ההסדרה: תוקם ועדה להעברת החוק להכשרת מאחזים * בוועדה המשותפת לוועדות חוקה וחוץ וביטחון, יהיה לקואליציה רוב של עשרה חברי כנסת לעומת שישה (חדשות10)

דוח המנהרות: מבקר המדינה החריף את הביקורת על נתניהו ויעלון – טענות כלפי צה"ל ושב"כ רוככו  * גורמים שנחשפו לטיוטה האחרונה ציינו כי עולה ממנה שרה"מ ושר הביטחון לשעבר הסתירו משרי הקבינט מידע על המנהרות, ושהיא כוללת "ביקורת על אחריותו של נתניהו לאי־מוכנות מבצעית"  * במקביל: אמש נפגשו בנט ולפיד לקראת פרסום הטיוטה

מואזין: ראש עיריית רהט: "חוקים לא ישתיקו את המואזין, אשים רמקול על כל בניין"

שרי ממשלה: יאיר נתניהו הוא זה שלוחץ על אביו להעביר את החוק (ערוץ 10)

סערת הצוללות: עסקת רכישת הצוללות מגרמניה מציתה סערה פוליטית, על רקע טענות כי השר לשעבר יעלון התנגד לעסקה ואף התגלע בנושא ויכוח בינו לבין רה"מ נתניהו * מקורבים ליעלון: כשר ביטחון, הוא וצה"ל התנגדו לרכישת 3 צוללות נוספות * יו"ר ועדת חוץ וביטחון: הוועדה הגיעה למסקנה כי הליך רכישת הצוללות התבצע באופן מקצועי

– לשכת ראש הממשלה: עו"ד שומרון מעולם לא שוחח עם נתניהו בנושא הצוללות * נתניהו: שמעתי על הקשר בין שמרון לצוללות – רק כשערוץ 10 פנה לתגובה

שחיתות: המבקר מצא שעו"ד שומרון פרקליטו של נתניהו (שפעל למען מינויו של שפירא) עבד עבור הליכוד בהנחה מופלגת  * לאחר ששוחח עם שמרון, הורה המבקר להסיר את ההתייחסות לעורך הדין מהדו"ח על מימון המפלגות (הארץ)

ניגוד עניינים?: המשנה ליועמ"ש של משרד הבריאות, במכתב ליועמ"ש ולמבקר המדינה: לשר הבריאות יש ניגודי עניינים חמורים עם קופ"ח מאוחדת * הדברים באים בין היתר בעקבות התנגדותו של השר הרב ליצמן לתקנות אותם התקינה שרת הבריאות מטעם יש עתיד ח"כ גרמן בנוגע לשינוי הרכב דירקטוריון הקופה לאחר שקודם לכן, רוב חברי הדירקטוריון הגיעו מהמגזר החרדי. * תגובת משרד הבריאות: הטענות נבחנו לעומק בידי היועץ המשפטי לממשלה ומטעמו הודיעו לנו כי אין כל פסול בהתנהלות השר וכי מדובר בטענות שאינן צודקות בעליל.

מדיני

ארה"ב מבקשת הבהרות על הרחפן שהעניק השר אריאל לר"מ רוסיה

מצרים מגבירה לחץ על הפלסטינים: אחדות תמורת הקלות * בפגישה של אנשי הג'יהאר האסלאמי עם ראש המודיעין הכללי במצרים, נאמר לחברי המשלחת כי מאמץ פלסטיני לכונן אחדות בין הפלגים השונים בעזה יביא להקלות, כמו פתיחת מעבר הגבול ברפיח (nrg)

חוץ

סוריה כימית – מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בבוקר (שעון ישראל) פה אחד על הארכתה בשנה של ועדת החקירה שבדקה את המתקפות הכימיות שבוצעו בסוריה בשנים 2014 ו-2015. ועדת החקירה, המשותפת לאו"ם ולארגון הבינלאומי למניעת שימוש בנשק כימי (OPCW), פעלה בשנה האחרונה להוכחת הקשר של משטר אסד למתקפות אלה.

אובמה לטראמפ: "עמוד מול רוסיה כשהיא חורגת מהנורמות הבינלאומיות" * הקרמלין: ממשל אובמה מנסה למנוע אפשרות של חימום היחסים בין המדינות

ארה"ב: דיווח: דונלד טראמפ ייפגש עם מיט רומני וייתכן שיציע לו תפקיד

– השר לביטחון פנים של בלגיה: "ארה"ב בחרה נשיא בהליך נורמלי ולכן נעבוד איתו" (גל"צ)

– קנצלרית גרמניה: נעשה הכל כדי לעבוד בצורה טובה עם הממשל החדש בארה"ב

– סעודיה מזהירה את טראמפ מפני הפסקת ייבוא הנפט

– אובאמה: אם טראמפ יצליח להעניק ביטוח רפואי ליותר אנשים ממה שאני הצלחתי, אתמוך בכך

– ראש המודיעין האמריקני ג'יימס קלאפר התפטר

מוזמביק: 73 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ משאית דלק

סוריה: הכורדים כבשו עיירת מפתח כ-30 ק"מ מבירת דאעש א-ראקה

– לפחות 25 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת סמוך לחלב

– כוחות כורדים התעמתו עם המורדים והצבא הטורקי סמוך לעיירה קבאסין שבצפון מזרח המדינה

– רוסיה: מקווים שטראמפ ינקוט גישה שונה לפתרון בסוריה

עיראק: 12 הרוגים בפיצוץ מכונית בעיירה ממערב לבגדאד

פקיסטן: נעצרו שמונה חשודים בהשתייכות לדאעש

חדשות

גזענות אנטישמית – יו"ר להב"ה נאם עם סמרטוט ועליו תמונה של לוסי אהריש: "תתכוננו לספונג'ה"

בירושלים נערך כנס לזכר מאיר כהנא. איש הימין הקיצוני בנצי גופשטיין הניף סמרטוט עם תמונתה של העיתונאית הערבייה-ישראלית: "היא השוותה אותי לחמאס, נגשים לה את הסיוט" * אהריש: "האיש לא ראוי לתגובה"

משרד הבריאות פרסם את תזכיר החוק החדש בנוגע לעדשות שיחייב מרשם רופא כדי לרכושן. * הרופאים מתנגדים וטוענים כי מרשם אחד לא יספיק ויש צורך בבדיקות שנתיות (kikar)

היועץ האנטישמי של טראמפ הוזמן לאירוע עם בעל השליטה בישראל היום שלדון אדלסון

אנטי חרם: יו"ר ועדת הכנסת מקדם ענישה לח"כים שיקראו לחרם על ההתנחלויות * ח"כ זנדברג ממרצ הצהירה שהיא מחרימה את תוצרת ההתנחלויות, ונתנה לח"כ קיש רעיון: לקדם יוזמה, לפיה התבטאויות כאלה יגררו השעיה של חודש לפחות (הארץ)

ניווט: סוכנות החלל האירופית שיגרה לחלל ארבעה לווינים במסגרת מיזם "גלילאו" מערכת הניווט העולמית האירופית האמורה להתחרות במערכת GPS האמריקני (רשת ב')

פרסום ושיווק

משרד פרסום מוביל שכר חברת חקירות שתרגל אחרי המתחרים * פובליסיס שכרה חוקרים שירגלו אחר יוניון מדיה (אייס)

5 משרדים מתמודדים על תקציב נת"ע בהיקף 10 מיליון שקל * משרדי הפרסום המתמודדים: גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי וענבר-מרחב G * עד לפני כמה חודשים טופל התקציב במקאן ואלי (גלובס)

תקשורת

"ג'רוזלם פוסט" יקיים ביום רביעי הבא בירושלים את ועידת הדיפלומטים השנתית. הנושא המרכזי יהיה, כמובן, ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיא ארה"ב * בוועידה צפויים להשתתף בין השאר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט וגלעד ארדן. כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים יותר מ-100 מדינות יגיעו לוועידה * בין היתר אישרו הגעתם נציגי תקשורת מ"וושינגטון פוסט", רשת NBC, "ניו-יורק טיימס", בלומברג, BBC ועוד. (גלובס)

כלכלה

ממשלת קונגו העניקה למיליארדר הישראלי דן גרטלר את הזכיון לאחד ממשאבי הטבע העשירים ביותר שלה – כריית נחושת. המהלך בוצע בחודש ינואר האחרון, כך על פי דיווחים זרים. הזכיון הועבר לגרטלר מחברת הכריה גקאמיינס (Gecamines) שבבעלות הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. * ארגון גלובל וויטנס אמר כי "מטריד שקונגו מעבירה בצורה כזו זכויות למה שיכול להנפיק רווח עצום למדינה" (גלובס)

מקומי

בני ברק: תינוק בן שבעה חודשים נחנק מבליעת בלון ואיבד הכרה, מצבו קשה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן