Skip to content

"נמלטת": מל גיבסון שוב מציל את משפחתו

מותחן הפעולה של ז'אן-פרנסואה רישה מחזיר את מל גיבסון בן ה-60 לימי האקשן הצעירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חובבי הקולנוע נתקלו לאחרונה בשמו של מל גיבסון כבמאי הסרט החצי רומנטי / חצי מלחמתי: "הסרבן". אולם פעם אחרונה שראינו אותו על המסך הקולנועי היה בתפקיד שולי בסרט "בלתי נשכחים 3" בשנת 2014. שנתיים אחרי אנו פוגשים את גיבסון בסרט הפעולה "נמלטת", כשהוא חוזר שוב לדמות שאינה דורשת הרבה מחשבה או פילוסופיה, כמו בימיו הצעירים בסרטי "נשק קטלני".

"נמלטת": מל גיבסון מזוקן ומאפיר שיער לצד ארין מוריארטי

"נמלטת" הוא מותחן פעולה פשוט כמשמעו, למרות שקו העלילה מנסה בכוח לעסוק בגאולה שבין אב לבתו המתבגרת, שאותה מזמן לא פגש.

גיבסון מגלם את ג'ון לינק, אסיר לשעבר ואלכוהוליסט בדימוס. הוא מתגורר בעמק מדברי שכוח אל ומתפרנס כאמן קעקועים. חייו מתהפכים כאשר בתו בת ה-16, לידיה (ארין מוריארטי, "ג'סיקה ג'ונס") מגיעה ומודיעה שהיא בצרות, פושעים רודפים אחריה, ובראשם האקס שלה – ג'ונה (דייגו לונה, "ואת אמא שלך גם").

התסריט נכתב על ידי פיטר קרייג (בנה של השחקנית סאלי פילד), לאחר שעיבד את ספרו שלו: Blood Father. על שרביט הבימוי מנצח ז'אן פרנסואה-רישה, שיצר את האפוס בן שני החלקים: "אויב הציבור מספר 1", וכן ביים עיבוד מחודש לסרט הקלאסי של ג'ון קרפנטר, "מחלק 13" – המקבל לא מעט אזכורים בסרט "נמלטת".

סגנון הפעולה בסרט מעט מיושן, הרבה מרדפי מכוניות, יריות באוויר, ונראה כאילו התפקיד היה מתאים יותר לליאם ניסן.

עם זאת, לאורך 88 הדקות אפשר לראות את גיבסון אפרורי במיטבו, מעין תזכורת עגומה לימיו הטובים, בתקופה שקריירת המשחק שלו עדיין לא הואפלה מן השערוריות שגרם מחוץ למסך הקולנוע.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן