Skip to content

אחרי אום אל-פחם, יפו ורהט, הימין הקיצוני יפגין נגד חנין זועבי בנצרת

באישור המחוז הצפוני של המשטרה תתקיים ההפגנה בעוד שבועיים. ח"כ מיכאל בן ארי: "הגעתנו לנצרת היא אמירה חד משמעית: אסור להשלים עם נוכחות טרורסטים בכנסת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באישור המחוז הצפוני של המשטרה תתקיים ההפגנה בעוד שבועיים. ח"כ מיכאל בן ארי: "הגעתנו לנצרת היא אמירה חד משמעית: אסור להשלים עם נוכחות טרורסטים בכנסת ישראל"

מאת צבי זינגר

משטרת המחוז הצפוני אישרה לפעילי "ארץ ישראל שלנו" להגיע לנצרת ולקיים הפגנה כנגד חנין זועבי ומפלגת בל"ד.

פעילי הימין ובראשם ח"כ מיכאל בן ארי, יו"ר ארץ ישראל שלנו, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר יגיעו לנצרת בעוד שבועיים, ב-11.3, ויקיימו מחאה נגד מה שהם מגדירים: "אוזלת היד של הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק בטיפול בטרוריסטים ודרישה להעיף את זועבי מהכנסת ולהוציא את בל"ד מחוץ לחוק".

מיכאל בן ארי: "לא נשלים עם טרוריסטים בכנסת". תצלום - אתר הכנסת
מיכאל בן ארי: חופש ביטוי או פרובוקציה (צילום : אתר הכנסת)

במשטרה קיימו מספר הערכות מצב ולפיהן יש  צפי להתפרעויות אלימות של  פעילי בל"ד נגד הביקור, אך מצד אחר הם מודעים לפסיקת בג"ץ בעניינם של פעילי הימין, שדרשו וקבלו אישור לצעוד גם באום אל פחם, יפו ורהט. לנוכח כל אלה נערכים במשטרה עם כוחות מוגברים ועל מסלול המחאה הוטל איפול, כדי למנוע הפרות סדר.

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה לביקור בנצרת: "הגעתנו לעיר היא עם אמירה חד משמעית: אסור להשלים עם נוכחות טרורסטים בכנסת ישראל. רק בישראל יכול להיות מצב שבו חברת פרלמנט, שמקבלת תקציבים ממדינת ישראל, קוראת למחוק את המדינה שנותנת לה את המימון ומפלגה שעוסקת בריגול ומסייעת לאויב בזמן מלחמה, מתמודדת בבחירות".

לדברי בן ארי: "הבעיה היא לא רק חנין זועבי ומפלגת בל"ד אלא קודם כל השר לביטחון פנים אהרנוביץ ושר המשפטים נאמן, שהמשרדים שהם עומדים בראשם מגלים חולשה מדהימה בטיפול בתופעה שנקראת חנין זועבי ומפלגת בל"ד".

מוקפים בטבעת שוטרים הדוקה. הימין הקיצוני מפגין ביפו (צילום: עמית קרטס)
מוקפים בטבעת שוטרים הדוקה. הימין הקיצוני מפגין ביפו (צילום: עמית קרטס)

בתגובה לשאלה, האם הביקור לא מהווה פרובוקציה, אומר מרזל: "רק בשבוע האחרון בחברון זכינו לקבל ביקורים גם של זועבי וגם של אנשי מרצ. מוזר מדוע כאשר הם מגיעים לחברון זה חופש ביטוי וזכות אלמנטרית ואילו כשאנו מגיעים לנצרת זו פרובוקציה".

אתמול (יום א') לפני הצהריים התעמתו פעילי ימין בחברון עם חברי תנועת מרצ, בראשות חברי הכנסת זהבה גלאון, אילן גילאון וניצן הורוביץ, שהגיעו לסיור בעיר. חברי מרצ מחו על הסיורים שעורך משרד החינוך לתלמידים בעיר, במסגרת תכנית לימודים חדשה, בהוראת שר החינוך.

את סיורם של אנשי מרצ אבטחו כוחות גדולים של משטרה וצבא, אבל זה לא מנע מאנשי הימין, בראשות ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, ללוות את אנשי מרצ בצעקות רמות. בין השאר קראו אנשי הימין לעבר אנשי מרצ, "ללכת לחיפה להזדהות עם החיילים שהותקפו בלינץ'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן