Skip to content

שלוש שנים על הכביש ו-18 עבירות תנועה שונות

העבירה האחרונה, נהיגה במהירות כפולה מהמותר, הכניסה אותו לכלא לארבעה חודשים. במשטרת התנועה סבורים שמדובר בפסיקה תקדימית שיש בה כדי ליצור נורמות ענישה חדשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העבירה האחרונה, נהיגה במהירות כפולה מהמותר, הכניסה את הנהג הצעיר לכלא ל-4 חודשים. במשטרת התנועה סבורים שמדובר בפסיקה תקדימית שיש בה כדי ליצור נורמות ענישה חדשות

מאת אביב סלע

נהג שנסע במהירות של 195 קמ"ש, במקום בו מותרת נסיעה עד 90 קמ"ש, נשפט לארבעה חודשי מאסר, במה שהוגדר על ידי משטרת התנועה כפסיקה תקדימית של בית המשפט.

הנהג נתפס לפני כחצי שנה בעודו נוהג בכביש 25 המוביל לבאר שבע, לפנות בוקר, במהירות כפולה מהמותר ויותר. בפחות משלוש השנים שהיה על הכביש הצליח הנהג, מוחמד אבו גוידר, לבצע לא פחות מ-18 עבירות תנועה שונות. את העבירה האחרונה כנראה לא ישכח לעולם – הפעם ישלם עליה במאסר בפועל.

גזר הדין התקדימי שניתן על ידי בית המשפט היה ככל הנראה גם תוצאה של הנסיבות המיוחדות במקרה זה. מגזר הדין עולה, כי גם התובע, עו"ד אשר לואיס, לא הצליח לאתר מקרים בהם נהג שנוהג זמן כה קצר, יבצע מספר כה גדול של עבירות תנועה כשהעבירות הנוספות היו בהפרשי זמן של שבועות ספורים מעבירת המהירות.

בהחלטתו צייו השופט אלון אופיר, מבית משפט השלום בבאר שבע, כי לדעתו מדובר בבריונות לשמה, שבמקרים מסוימים מחייבת ענישה קשה ובלתי מתפשרת, שתייצר הרתעה מתאימה. לדברי משטרת התנועה, ללא ספק מדובר בפסיקה תקדימית, שיש בה כדי ליצור נורמות ענישה חדשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן