Skip to content

משלחת סנטורים בכירים מרוסיה בוועדת החוץ והביטחון: רוסיה לא רוצה שכנה גרעינית

משלחת הסנטורים מוועדות החוץ וההגנה של רוסיה נפגשה עם יו"ר הכנסת והזמינה אותו לביקור בפרלמנט הרוסי. ראש המשלחת, הסנטור מיכאיל מרגלוב, הסביר כי אין אף אדם רציני בממשל הרוסי, שיתמוך ברעיון של איראן גרעינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת הסנטורים מוועדות החוץ וההגנה של רוסיה נפגשה עם יו"ר הכנסת והזמינה אותו לביקור בפרלמנט הרוסי. ראש המשלחת, הסנטור מיכאיל מרגלוב, הסביר כי אין אף אדם רציני בממשל הרוסי, שיתמוך ברעיון של איראן גרעינית

מאת צבי זינגר

רוסיה אינה מעוניינת בשכנה גרעינית. זה היה המסר בפיה של משלחת סנטורים, מוועדות החוץ וההגנה של רוסיה, בראשות יו"ר ועדת החוץ של מועצת הפדרציה הרוסית, הסנטור מיכאיל מרגלוב – שנפגשה היום עם יו"ר הכנסת וקיימה דיון משותף עם חברי ועדת החוץ והביטחון. במהלך הפגישה עם רבלין מסר לו הסנטור מרגלוב הזמנה לביקור בפרלמנט הרוסי.

משלחת הסנטורים מרוסיה בפגישה עם יו"ר הכנסת ריבלין. תצלום - מלשכת יו"ר הכנסת
משלחת הסנטורים מרוסיה בפגישה עם יו"ר הכנסת ריבלין. (צילום: מלשכת יו"ר הכנסת)

"עבור איראן, ישראל היא סמל הרוע, סמל למלחמת האסלאם במערב", אמר ריבלין לחברי המשלחת הרוסית. "לפעמים צריך לקחת איומים ברצינות. כאשר איראן מייצרת נשק בלתי קונבנציונלי, הדבר מהווה סכנה לא רק לישראל, אלא לעולם החופשי כולו. אין לי ספק, שבכוחה של רוסיה להפסיק את ההתחמשות הגרעינית האיראנית".

ריבלין פנה ליו"ר ועדת החוץ של רוסיה, מרגלוב: "אין שריף אחד היום לעולם, יש שניים: ארה"ב ורוסיה. האחריות לעולם החופשי מונחת לפתחכם. גם במחיר תועלת כלכלית אסור לתת יד לפונדמנטליזם אסלאמי, המצהיר על רצונו למחוק את מדינת ישראל מהמפה. אם האיראנים היו יודעים שרוסיה לא נותנת להם גיבוי, העולם יכול היה לישון טוב יותר. כשמדובר בפונדמנטליזם שבידו נשק גרעיני, אתה יודע איפה זה מתחיל, אתה לא יודע איפה זה נגמר".

רוסיה, לצד סין, מנעה עד כה ממועצת הביטחון של האו"ם לקבל החלטה נגד משטר אסד. הווטו הרוסי-סיני שהטילו השתיים במועצת הביטחון גרר ביקורת חריפה מצד גורמים בקהילה הבינלאומית ובראשם ארה"ב. מרגלוב התייחס למתחולל בעולם הערבי ובסוריה ואמר, כי רוסיה עוקבת בשבע עיניים אחר המדינות בהן מתרחשת מהפכת ה"אביב הערבי".

משלחת הסנטורים קיימה, כאמור, גם דיון משותף עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מרגלוב ויו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, עומדים בראש פורום משותף בין-פרלמנטרי, המתכנס מדי חצי שנה.

מופז אמר לחברי המשלחת הרוסית: "הדבר הבולט ביותר באזור שלנו הוא שינוי במדינות ערב. אני לא מקבל את האמירה שמדובר באביב ערבי, אלא בחורף אסלאמי הצופן סכנות בעתיד. מדובר באירועים בסדר גודל שלא ידענו כמותם עשרות שנים. האינטרס העליון שלנו הוא שמירה על הסכמי השלום עם מצרים וירדן, ובד בבד, ניסיונותינו לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים לא צלחו, מסיבות מורכבות אשר תלויות בשני הצדדים. אני חושב שישראל חייבת לקדם את תהליך השלום וההידברות מול הפלסטינים".

מופז ציין, כי קיימים שלושה סימני שאלה גדולים בישראל – ביחס למשטר החדש שקם במצרים ומידת אהדתו כלפי ישראל; לאיום האיראני ולהתרחשויות בסוריה: "אנחנו לא שבעי רצון ממדיניותה של רוסיה ביחס לתוכנית הגרעין האיראנית. המסר שלי לשלטונות ולמנהיגות ברוסיה הוא, שרוסיה חייבת לשנות את מדיניותה ביחס לתוכנית הגרעין האיראנית.

הנושא השלישי והלא פחות חשוב – משטרו של בשאר אל אסד שטובח באזרחיו מידי יום, העומד לפני סיום דרכו. אני מביע את דאגתי בפני המשלחת מרוסיה על כך שמשלוחים של נשק מרוסיה לסוריה ממשיכים לזרום, כולל משלוחי נשק מפירי איזון. יש בכך פגיעה בביטחונה של מדינת ישראל. בתקופה זו אי אפשר לדעת לידי מי יגיע הנשק לאחר נפילתו של אסד. אנו מצפים לראות במעצמה הרוסית, מעצמה ששומרת על האיזון והשלום בעולם".

ראש המשלחת הרוסית, הסנטור מיכאיל מרגלוב, הסביר בתגובה, כי ברור לרוסיה מהן הסכנות הטמונות בטרור ובפונדמנטליזם וכי עבור רוסיה – ש-30% מאוכלוסייתה הם מוסלמים – יש לתהליכים שקורים במזרח התיכון משמעות רבה.

מרגלוב הדגיש עוד, כי אין אף אדם רציני בממשל הרוסי, שיתמוך ברעיון של איראן גרעינית וכי רוסיה,שיש לה גבול משותף עם איראן במימי הים הכספי – אינה רוצה בשכנותה מדינה שהתחמשה בנשק גרעיני. עם זאת, אמר ראש המשלחת הרוסית, כי משחק השחמט המזרחי שרוסיה משחקת מול איראן חשוב לא פחות מהאגרוף המערבי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן