Skip to content

"קטסטרופה" תערוכה חדשה בגלרית מכללת ספיר

הטבח בסוריה, זירות פשע וסצנות מיניות ברשתות החברתיות: תערוכת "קטסטרופה" תערוכה חדשה של הציירת נטע הררי נבון בבית הספר לאמנות במכללה האקדמית ספיר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדרום האדום והפורח מתקיימת "קטסטרופה". זהו השם שנבחר לתערוכה המוצגת בימים אלה בגלריה של מכללת ספיר בשדרות. יש משהו מאד סימבולי בבחירה של נושא התערוכה, במקום מוכה טילים אך פורח מסביבו באדום לוהט פסטורלי.

האמנית נטע הררי נבון מציגה סדרת ציורים גדולים, המבוססים על צילומי אסונות, זירות פשע וסצנות מיניות, אותם היא אוספת באינטרנט. על גבי בדים גדולים מצופים בצבע בסיס לבן, היא רושמת בעיפרון את הסצנות המורכבות וצובעת. חלקים רבים מהסצנה נשארים לבנים, חלקי גוף נבחרים אחרים, צבועים בדיוק רב וממקדים את מבט הצופה במעברים בין הנסתר והגלוי. הסצנה פתוחה והתחושה היא של ציור לא גמור. האמנית מזמינה אותנו לחשוב על אינסופיות האסון ע"י חלקי הגוף האנונימיים המופיעים קטועים וחשופים ולא גמורים.

התערוכה נאצרה ע"י ד"ר טל בן צבי והינה פרויקט אוצרות במסגרת קורס ללימודי אוצרות של סטודנטיות שנה ד' במגמה לאמנות במכללת ספיר. נושא התערוכה עוסק בביטוי האמנותי למראה האסונות המתרחשים בעולמנו ומבקש מהצופים לא להישאר אדישים לטרגדיות המתרחשות מסביבנו. בכניסה לתערוכה מוצגות שתי רפרודוקציות של דלקרואה שאליהן התייחסה האמנית בעבודותיה: "מות סארדאנפאלוס" ו"הטבח בכיוס" בהם מתוארים אירועים היסטוריים של טבח באזרחים רווי אלימות ושפיכות דמים. סארדאנפאלוס המלך האשורי האחרון הובס בקרב, בכדי להימנע מהשפלת הנפילה בשבי, קציניו שוחטים בסכין את מאהבותיו ומעלים את ביתו באש בסצינה של חזון אימה והרס. בטבח בכיוס חיילים עותמאניים טובחים ביוונים, ובציור נראים אזרחים, פליטים שבויים, נשים וילדים שרועים חשופים ופגיעים כקורבנות של אלימות. על העבודה המשותפת עם האוצרות מספרת האמנית " התערוכה נאצרה מתוך מפגשים שנערכו בסטודיו שלי  עם הסטודנטיות וטל. דיברנו, הן קראו בשיעורים מאמרים וחומר רקע עלי ובאו מוכנות. התחילו עם רעיון אחד ובסוף הגענו להחלטה להציג את גוף העבודות כמו שהוא, שהיה בסטודיו שלי."

נטע הררי נבון היא ציירת ומרצה. למדה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, בוגרת המדרשה לאמנות והחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. הציגה בין השאר בגלריה רוזנפלד, באלון שגב, בעינגע ובמוזיאון תל אביב. השתתפה בתערוכה "דיסמאלנד" של אמן הגרפיטי המחתרתי בנקסי, לונדון 2015. אוצרות: ד"ר טל בן צבי בשיתוף סטודנטיות שנה ד' בקורס אוצרות: מורן אסרף, שני מילגיר, רותם סויסה דיאם, טליה לפיד, באסמה אבו חוטי, מרי קושילביץ , ג'ניפר תורג'מן.
התערוכה תינעל ב:30/3/2017, הגלריה הלימודית, בנין הספריה, המכללה האקדמית ספיר, שדרות

ועוד בדרום, באר שבע: אמני מועדון "שקמה" מציגים בבית האמנים בנגב שבעיר העתיקה באר שבע את תערוכת הציורים "חוכמת הרגש" המביאה לידי ביטוי את עולמם הפנימי והרגשי אותו עברו במשך זמן הכנת היצירות. מועדון "שקמה" בישוב מיתר מיועד לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים מגילאים צעירים ועד גיל בוגר. תערוכת "חוכמת הרגש" של חברי המועדון, שמוצגת בבית האמנים בנגב היא התערוכה השלישית של האמנים. בשונה מפעמים קודמות, בפעם הראשונה התערוכה תוצג מחוץ לישוב מיתר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן