Skip to content

"קונג: אי הגולגולת": הקוף חוזר ובגדול

הסרט שווה את מחיר הכרטיס לאולם עם מסך גדול ומערכת סראונד רצינית: זהו שובר קופות ענק, מפלצתי, מטופש, אך מרשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "גודזילה" משנת 2014 של הבמאי גארת' אדוארדס איתחל את המיתוס אודות המפלצת היפנית, בדיוק כמו שהבמאי ג'ורדן ווט-רוברטס ("מלכי הקיץ") ממציא מחדש את האגדה אודות קינג קונג, בקנה מידה קולנועי, רב משמעית. "קונג: אי הגולגולת" מצטייר כהתחלה למה שעומד להיות סדרת סרטים על מפלצות ענקיות, אם כי הוא עומד בפני עצמו, ובהחלט שווה את מחיר הכרטיס לאולם עם מסך גדול ומערכת סראונד רצינית: זהו שובר קופות ענק, מפלצתי, מטופש, אך מרשים.

"קונג: אי הגולגלת": הקוף הוא גיבור הסרט

"קונג: אי הגולגולת" מספק סיפור מקורי ומעניין על הקוף עצום המימדים. צוות התסריטאים המכובד של הסרט, מקס בורנשטיין ("גודזילה"), דרק קונולי ("עולם היורה"), דן גילרוי ("חיית הלילה") ו-ג'ון גטינס ("פלדה אמיתית"), צובע את האלמנטים הקלאסיים במיתוס של קונג במנעד רעיונות מקוריים, החל מהעובדה שהקוף הוא גיבור ועד העובדה שהוא שומר על האיזון בטבע. כאמור, הסרט בנוי על אותם מוטיבים שהופיעו בסרט "גודזילה", ועוד יתכן כי שתי מפלצות אלו תלחמנה האחת באחרת באיזה סרט המשך בסדרה. כמו בשני סרטים אלו, לא רק שהמפלצת היא הגיבור, אלא בני האדם הם שמנסים להזיק ולהרוס את כדור הארץ.

בעוד רוב הדמויות ב-"קונג: אי הגולגולת" לא ממש מתפתחות מעבר להיותם ארכיטיפים דו-מימדיים, השחקנים המגלמים אותם מוכשרים וכריזמטיים. מי שבולט במיוחד בסרט הוא ג'ון ס. ריילי ("שומרי הגלקסיה") המגלם את האנק מרלו, טייס קרב ממלחמת העולם השנייה שנתקע על האי במשך עשרות שנים, בטרם שאר הדמויות הגיעו לשם. האיש המוזר, המצחיק ובעל רוח טובה מספק את הצד הטוב במשוואה ביחס לקצין האחר על האי, סגן אלוף פקארד (סמואל ל. ג'קסון, "האגדה של טרזן"). פקארד נכנס לטירוף (כנראה פוסט-טראומה בעקבות שירותו בוויטנאם, או קריצה לדמות קולונל וולטר אי. קורץ, הלוא הוא מרלון ברנדו בסרט "אפוקליפסה עכשיו"), אבל אינו משכנע בסיבותיו או במניעיו.

שחקנים נוספים בסרט הם טום הידלסטון ("קרימזון פיק") וכן ברי לארסון ("חדר") אמורים להיות גיבורי הסרט, אך המשחק שלהם הפעם די קונבנציונאלי ופשוט למדי. כך גם דמויותיהם של ג'ון גודמן ("דרך קלוברפילד 10") וקורי הוקינס ("24: מורשת") – שני שחקני אופי מצויינים, שנבלעים בתוך שלל אפקטים ולאו דווקא בתפקידים בלתי נשכחים.

אחד הצדדים המרשימים בסרט מגיע מהצילום המבריק של לארי פונג ("באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"). צילומים אלו וכן אפקטים עוצרי נשימה גורמים לסרט הארוך מעט (118 דקות) לנוע במהירות וביעילות.

בסופו של דבר, אלו שלא היו אוהדים גדולים של הסרט "גודזילה" – שבו האתחול היה איטי, עד שלומדים על סגולותיה של המפלצת, עשויים להיות מופתעים לטובה מהסרט "קונג: אי הגולגולת" – מעין אנטיתיזה, כיוון שאנו לומדים על הקוף המגודל כבר בשניות הראשונות לתחילת הסרט. אין זה משנה אם הוליווד מתכוונת ליצור סדרת המשך לקינג קונג, סרט זה הוא בהחלט שעתיים צרופות של בידור. צפוי, אבל כיפי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן