Skip to content

ח"כ ורבין סולקה על ידי שרת התרבות מבמת כבוד אליפות כדורסל נשים. במקרה אחר הותקפה השרה על ידי עו"ד ברק כהן

שתי תקריות לא נעימות עברו אמש על שרת התרבות והספורט מירי רגב. בשעות אחר הצהרים המאוחרות הותקפה השרה מילולית על ידי עו"ד ברק כהן ונמלטה מפניו כשנכנסה למסעדת פירות ים בתל אביב: "את אוכלת שרצים", קרא לעברה כהן. "השרץ היחיד שנדבק אליי באירוע הזה היה האנרכיסט האלים הזה" הגיבה לו רגב. בערב זעמה השרה על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) סולקה אמש (חמישי) על ידי שרת התרבות מירי רגב מבמת הכבוד לחלוקת צלחת האליפות לכדורסל נשים לקבוצת הכדורסל נשים של מכבי אשדוד לאחר שגברה על קבוצת הנשים מכבי רמת גן במשחק הגמר שנערך אתמול.
על פי הפרסום הזמנתה של ורבין נעשתה על ידי מנהלת ליגת הנשים כהוקרה על פעילותה הפרלמנטרית להצלת ענף הכדורסל נשים בישראל.

בכיוון השעון - שרת התרבות מירי רגב, ח"כ נחמיאס ורבין, רו"ח איריס שטרק
בכיוון השעון - שרת התרבות מירי רגב, ח"כ נחמיאס ורבין, רו"ח איריס שטרק

על פי הנודע  רגב כלל לא הייתה מתוכננת להגיע לאירוע, וברגע האחרון שנתה דעתה ואישרה את בואה אלא שאז נודע לה כי נחמיאס ורבין תחלק את הפרס לאלופה ולכך רגב התנגדה.  כשהסתבר  כי רגב מתנגדת לכך שחברת הכנסת נחמיאס ורבין  תעלה לבמה, שונתה ברגע האחרון התוכנית. לדברי הגורמים, רגב זעמה גם על יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, שהסכים בתחילה שנחמיאס ורבין תעלה על הבמה.
בעקבות כך החליטה ורבין לוותר ולעזוב את האולם ומאוחר יותר צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "העדפתי את שמחת השחקניות על פני אגו. הייתי מוותרת על הבמה אם רגב הייתה דואגת לתקציב שוויוני".
את חברת הכנסת נחמיאס הזמינה רו"ח איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לכדורסל נשים שניהלה מאבק לתקצב את ליגת הכדורסל הנשי בישראל.  שטרק טענה ביוני שנה שעברה בוועדה לקידום מעמד האישה כי יש בישראל "חוסר השוויון התקציבי ואפליית כדורסל הנשים… למה בישראל 2016 צריך להיאבק על תקציב בסיסי ולהתנהל באי וודאות?!"?, שאלה שטרק. לצידה של שטרק פעלו חברת הכנסת נחמיאס ורבין וחבר הכנסת זוהיר בהלול (מחנה ציוני – עבודה). "יש לנו פה ספורט קבוצתי מוביל בישראל עם 4000 שחקניות ששואפות להגיע לליגה, שבה יש רק שמונה קבוצות עם מאה שחקניות, בגלל בעיית התקציב", אמרה רו"ח איריס שטרק, יו"ר מנהלת ליגת העל לכדורסל נשים, "חוסר השוויון התקציבי ואפליית כדורסל הנשים, שנבעו כנראה מסיבות היסטוריות, התקבע בקרב הגופים הממסדיים ואינו תואם למציאות של שוויון הזדמנויות לנשים בכל תחום. למה בישראל 2016 צריך להיאבק על תקציב בסיסי ולהתנהל באי וודאות?! כסף מהסכמי שיווק אנחנו לא מקבלות כי אמרו לנו שאנחנו לא שוות את זה, למרות שאין חקר ביצועים מפורסם וציבורי על מה מהמרים ועל מה באמת תורם לשיווק. רוב ההכנסות של הטוטו מגיעות מהימורים ואין להם קשר לשיווק. זכות הקיום היחידה של הטוטו, שניתנה להם הזכות להימורים חוקיים, הוא התמיכה – ואת זה היה ראוי שיחלקו לפי מספר השחקנים".
מלשכת שרת התרבות האשימו היום בתקרית המביכה ותקפו שטרק:  "צר לנו שהובטח לחברת הכנסת להעניק את צלחת האליפות בניגוד לכללי הפרוטוקול, אבל הדבר אינו מפתיע שכן יו"ר המנהלת איריס שטרק מתנהלת לאורך כל השנה וחצי האחרונות בקידום יחסי הציבור האישיים שלה ולא בקידום המנהלת".

ברק כהן: "את אוכלת שרצים" – רגב: " השרץ היחיד שנדבק אליי באירוע הזה היה האנרכיסט האלים הזה"

בתקרית אחרת שאירעה מוקדם יותר צולמה השרה נמלטת עם בני משפחה לתוך מסעדת גוצ'ה פירות ים ברחוב דיזנגוף בתל אביב. קודם לכך הותקפה השרה במילים קשות ובוטות על ידי עורך הדין ברק כהן, מייסד תנועת המחאה "באים לבנקאים". רגב הייתה בדרכה ברחוב דיזינגוף במרכז תל אביב, וכפי שנראה ממצלמות האבטחה, כהן קילל, הטריד והילך אימים על השרה ובני משפחתה. השרה נכנסה למסעדת פירות הים אך שבה ויצאה ממנה לא לפני לא שברק צעק לעברה: "מירי רגב, בגוצ'ה מוכרים שרצים, יה זבל של יהודים את מדברת, אההה?, רק שרצים את אוכלת".
קודם לכך קרא ברק כהן לעבר השרה: "את גיבורה רק על גרבוז?, את גיבורה רק על האשכנזיאדה של מרץ". גורמים במסעדה סיפרו כי השרה ברצונה להימלט מכהן, נכנסה למסעדה עם בעלה ובתה  ולאחר מכך יצאה.

רגב נמלטה לתוכה - מסעדת גוצ'ה פירות ים
רגב נמלטה לתוכה - מסעדת גוצ'ה פירות ים

בדף פייסבוק שלה כתבה רגב: "אכן הותקפנו הערב, אני ובני משפחתי, ברחוב דיזינגוף בתל אביב. אירוע לא נעים, בפרט שהוא קורה עם ילדתי. מסוג המחיר שאיש ציבור וילדיו לא צריכים לשלם בחברה שלנו.  בטוחה שהמשטרה תטפל בתוקף הזה כנדרש. אל תדאגו, אינני מתרגשת מהאנרכיסט הזה ומחבריו. נמשיך לעשות יחד טוב לעם ישראל".
מלשכתה של השרה נמסר כי כל ניסיונות ההתעלמות של השרה לא הועילו, וכי בדיעבד "התברר כי מדובר באנרכיסט אנטי ציוני ושמאלן קיצוני שבעבר הטריד אנשי ציבור". בהמשך לכך הגיש אמש קצין הביטחון של משרד התרבות והספורט תלונה במשטרה.
היום (שישי) העלה כהן את הסרטון בו תקף את רגב וקרא לעברה "רק שרצים את אוכלת", רגב מסרה בתגובה: ""השרץ היחיד שנדבק אליי באירוע הזה היה האנרכיסט האלים הזה. השנאה והאלימות נגדי ביטאו את הניכור והשנאה שלו לישראל ולעם היהודי. האיש מייצג את השוליים המסוכנים ביותר המבקשים להרוס את מדינת ישראל. כל מי שמדינת ישראל יקרה לו, מימין ומשמאל, צריך להתנער מתופעות השוליים של השנאה העצמית האנטי-ציונית האלימה והמסוכנת".

ממשרדה נמסר כי "הלגיטימציה שמקבל אנרכיסט אלים ומטריד סדרתי המוכר לרשויות החוק מעוררת תהיות. פרסום התגובה שלו כאילו השרה רגב נכנסה למסעדה לאכול היא שקר גס שנועד להמשך ההטרדה וההכפשה. כל מי שהיה ברחוב ראה שכדי להימנע מעימות ציבורי ברשות הרבים, השרה רגב נכנסה עם משפחתה למסעדה הראשונה בדרכה כדי להמתין לבואה של המשטרה. משראתה שהתוקף ממשיך לצלם ולהטריד בפתח המסעדה, דבר שגרם המולה בתוך המסעדה, היא יצאה והמשיכה בדרכה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן