Skip to content

אימפריה בריביירה האיטלקית

אימפריה היא בעצם קומבינציה של שתי ערים שחוברו להן יחדיו על ידי מוסוליני כדי להפסיק את קרבות הדמים בינהן. אונליה בחלק המזרחי של העיר ופורטו מאוריציו בחלק המערבי. שתי ערים שונות מכל הבחינות: אונליה בנויה על קו החוף בעוד שפורטו מאוריציו בנויה מקו החוף כלפי מעלה על הגבעה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לחיות בדרום צרפת פירושו גישה קלה ונוחה לאיטליה, שלא לדבר על זולה (יחסית) אז לקחנו לנו חופש ובחרנו בעיר אימפריה לא רחוק מגבול צרפת על קו החוף או במה שנקרא הרביירה האיטלקית.

פורטו מאוריציו - מבט מהים - צילום: עמית מנדלזון

אימפריה היא בעצם קומבינציה של שתי ערים שחוברו להן יחדיו על ידי מוסוליני כדי להפסיק את קרבות הדמים בינהן. אונליה בחלק המזרחי של העיר ופורטו מאוריציו בחלק המערבי. שתי ערים שונות מכל הבחינות: אונליה בנויה על קו החוף בעוד שפורטו מאוריציו בנויה מקו החוף כלפי מעלה על הגבעה.

כיכר איטלקית טיפוסית - צילום: עמית מנדלזון

פורטו מאוריציו בה שהינו היא עיר ציורית כמו שרק כפר איטלקי יכול להיות מטופחת להפליא, נקיה ומלאה צמחיה ועציצים מטופחים בכל פינה תרומתם של התושבים לאיכות חייהם. הבעיה עם פורטו מאוריציו היא הרגליים… אחרי יום של טיולים בין המעברונים והמנהרות וגרמי המדרגות התלולים הרגליים באמת הופכות לבעיה.

מעברון אחד מרבים - לא עושה טוב לרגליים - צילום: עמית מנדלזון

שלא כמו רוב ערי החוף בריביירה האיטלקית אימפריה עדיין לא הותקפה בתיירים בעונה הבוערת אם כי התיירים הגרמנים כבר גילו אותה אדומי פנים וצרובי שמש הם מסתובבים בעיר ובסביבותיה ונהנים מהאוכל והנוף. בינתיים עבודות בניה נמשכות לאורך החוף כדי להכשירו לעונת הקיץ. קו החוף מסביב פורטו מאוריציו רק בחלקו מיועד לרחצה והשאר הוא טיילת יפהפיה מעל לצוקים ונמל קטן.

רוצה לחם בבוקר שם למטה יש מאפיה אבל אחר כך צריך לחזור - צילום: עמית מנדלזון

פורטו מאוריציו מלאה הפתעות. קשה מאוד ללכת ולחזור באותה דרך ובכל פינה תמצאו מסדרון או מעברון או גרם מדרגות שיפתיע אתכם. הבתים צבועים בצבעי אדמה חזקים ומתוחזקים היטב. בתים רבים מעוטרים בציורי קיר ודקורציה קלאסית.

בית מרקחת ברחוב הראשי של אונליה - צילום: עמית מנדלזון

בצידה השני של אימפריה שוכנת אונליה עיר דייגים במקור עם נמל דייג ורחבת חוף מלאה מסעדות. אונליה היא עיר איטלקית עם אופי של עיר ועומס תחבורה לא מבוטל ביחס לעיר קטנה כל כך (איפריה כולה מאוכלסת על ידי 50 אלף תושבים). קניות ? רק באונליה. והרחוב הראשי של העיר הוא בעצם גלריה יפהפיה מלאה חנויות.

פורטו מאוריציו מבט לים - צילום: עמית מנדלזון

אונליה מרוחקת מרחק הליכה של 30 דקות מפורטו מאוריציו וממוקמת בצידו השני של נהר האימפריו (מיותר לציין שממנו נגזר השם אימפריה).. אבל למי שאין חשק ללכת יש מערכת תחבורה ציבורית כמו גם אוטובוס בין  בין סן רמו במערב לאנדורה במזרח (אנדורה האיטלקית כמובן) שמחירה יורו וחצי לנסיעה.

הצבעים אוי הצבעים - צילום: עמית מנדלזון

היות ומדובר בחבל ליגוריה האוכל נהדר (בעצם קשה לציין חבל באיטליה ללא אוכל נהדר) בעיקר, ולא במפתיע,  מאכלי ים ודגים. הכל טרי מהים. המחיר כמו בכל מקום באיטליה הוא בעיה. אם אתה תייר ומנסה להיות נחמד … "ידפקו" אותך כהוגן אבל לא בכל מקום… הלכה למעשה, אם תבדקו היטב את התפריטים ותבררו את כל המחירים סיכוי סביר שתאכלו בחצי מחיר מבכל מקום אחר.

הקתדרלה של פורטו מאוריציו - צילום: עמית מנדלזון

תחנת הרכבת של אימפריה ממוקמת על הקו בין ונטימיליה לג'נובה וממנה תוכלו לא רק ל"קפץ" קלות לא רק לכל עיר או עיירה לאורך קו החוף אלא גם לג'נובה, מילאנו, ונציה ורומא ואפילו נאפולי. אבל המחירים הרלוונטיים הם לאורך הרביירה והרכבת האיטלקית יעילה (לא תמיד מדוייקת) וזולה בהרבה מזו שבצרפת וכמובן הס מלהזכיר גם הריביירה הצרפתית איננה רחוקה.

מעל גגות בתי העיר - פורטו מאוריציו - צילום: עמית מנדלזון

ואם מאסתם באימפריה תמיד תוכלו לטייל בכפרי וערי הסביבה. מומלץ מאוד.

גלשני רוח בחוף פורטו מאוריציו - צילום: עמית מנדלזון

איטליה תמיד היתה המדינה המועדפת עלי לביקורים וטיולים, מעין "שריטה" בלתי נגמרת. ואימפריה פתחה לי את התאבון מחדש.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן