Skip to content

עיקר החדשות – יום שבת 27 מאי 2017 (מהדורת חצות)

  כותרות המהדורה סקרים: הליכוד חוזר להוביל על יש עתיד (פוליטי) * אלפים בעצרת השמאל בת"א לציון '50 שנים לכיבוש', אבו מאזן שלח דברי ברכה ; הרצוג התקבל בקריאות בוז (חדשות) * הרצוג בהפגנת השמאל: קורא להקמת גוש פוליטי של מחנה המרכז-שמאל "לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול" (פוליטי) * מאות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

סקרים: הליכוד חוזר להוביל על יש עתיד (פוליטי) * אלפים בעצרת השמאל בת"א לציון '50 שנים לכיבוש', אבו מאזן שלח דברי ברכה ; הרצוג התקבל בקריאות בוז (חדשות) * הרצוג בהפגנת השמאל: קורא להקמת גוש פוליטי של מחנה המרכז-שמאל "לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול" (פוליטי) * מאות הפגינו נגד היועמ"ש על פגיעתו בחופש הביטוי (חדשות) * אחרי 40 יום: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים ; יוכפלו מספר הביקורים (חדשות)
20 איש נעצרו בהפגנה השבועית כנגד היועה"מ * צלם מגפון ניוז נעצר בהפגנה ושוחרר

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

הלילה: בהיר בדרך כלל.

ראשון: נאה. צפויה ירידה ניכרת בטמפ' ועליה בלחות.

שני: בהיר. הטמפ' יעלו והלחות תרד. יהיה חם מהרגיל לעונה.

שלישי: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול ירידה בטמפרטורות.

רביעי: נאה. בהרים צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

פוליטי

סקר מכון מדגם: הליכוד מוביל עם 30 מנדטים, יש עתיד 22. הרשימה המשותפת 13. המחנה הציוני 12. הבית היהודי 9. כולנו, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה 7 מנדטים כל אחת. מפלגתו של יעלון לא עוברת את אחוז החסימה. * כמו כן הסקר חשף כי במידה ואהוד ברק היה מחליט לרוץ לבחירות בראשות המחנה הציוני היה זוכה ל-15 מנדטים, זאת לעומת 12 במצב הנוכחי בראשות הרצוג * בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה צובר נתניהו פער גדול יותר על לפיד עם 35% לעומת לפיד עם 14% בלבד, אהוד ברק במקום השלישי עם 9%, יעלון  6%, בנט 5% והרצוג עם 4%. (חדשות2)

סקר גיאוקרטוגרפיה: הליכוד מוביל עם 26 מנדטים, יש עתיד 24. הרשימה המשותפת 13. הבית היהודי והמחנה הציוני 11 מנדטים כל אחד *  עם זאת בסיס התומכים של הליכוד יציב יותר – 63% השיבו כי הם בטוחים שיצביעו לבנימין נתניהו בעוד ליאיר לפיד רק 45% בטוחים שיצביעו.  (News1)

ח"כ הרצוג: "אין משא ומתן על כניסת העבודה לממשלה" * סיבוב נוסף של חילוקי דעות במפלגה על אפשרות של כניסה לממשלה כדי לתמוך במהלך מדיני. – "הרצוג מנסה לדחות את הפריימריז כדי להיכנס לממשלת נתניהו" * הרצוג: "אין מהלך כרגע, אם יהיה – נדבר על תמיכה מהאופוזיציה, לא מהממשלה"

– הרצוג, שהתקבל בקריאות בוז כשעלה לנאום בהפגנת השמאל, קרא להקמת גוש פוליטי של מחנה המרכז-שמאל: "החמצנו הזדמנות היסטורית, המנהיגות מונעת מפחד" – הציע "לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול"

– ח"כ עמיר פרץ: "שום ממשלת אחדות או כניסה לממשלה לא עומדות על הפרק"

הבחירות לראשות העבודה: אבי גבאי: "המפלגה איבדה את זהותה ולכן הבוחרים עזבו אותה" ;  "אסור לדחות את מועד הפריימריז בעבודה" ; "האזרחים שרוצים שלום בישראל הם הרוב"

– ח"כ פרץ: "אני היחיד שיכול לנצח את נתניהו"

הבחירות להסתדרות: תוצאות סופיות בבחירות להסתדרות: ניסנקורן זכה ב-62% וניצח את יחימוביץ' * אחרי ארבעה ימים מתישים מגיעות התוצאות הסופיות: ניצחון ליו"ר המכהן שיזכה לחמש שנים נוספות * ח"כ יחימוביץ' הודיעה כי תערער על התוצאות: "הייתה פה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית"

משרד התקשורת: מסתמן – הנגבי ימונה לשר התקשורת באופן קבוע * השר שמילא את מקומו של נתניהו במשרד התקשורת ל-3 חודשים צפוי להתמנות לתפקיד באופן קבוע – זאת לאחר שרה"מ הציע את התיק ליריב לוין, שסירב להתמנות לתפקיד. * הנגבי עצמו אמר כי לא בטוח שייענה להצעה לקחת את התיק, אולם ההערכות הן שייענה לבקשת נתניהו (חדשות2)

שר הפנים ורעייתו צפויים להיחקר ביחידת להב 433 ביום שני בבוקר בשני חדרים נפרדים ועל ידי חוקרים שונים – זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר את אופן החקירה הזה. (חדשות2)

בטחוני

דיווח בסוריה: 3 חיילים נהרגו בתקיפה ישראלית בקוניטרה * "אל מיאדין": "מקורותינו מכחישים שחיילים סורים נהרגו בתקיפה ישראלית"

דיווח בסוריה: צבא אסד הפיל מל"ט ישראלי * לפי הדיווח, שלא אומת, כוחות הגנה אווירית הפילו מל"ט צה"ל מדגם שבעבר תקף באזור הרמה הסורית. * בחודשים האחרונים נרשמה מתיחות מול סוריה סביב דיווחים על תקיפות דומות (מעריב)

מדיני

טראמפ: "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו לי שהם מוכנים להתקדם לשלום"

ממשל טראמפ מעוניין בתחילת שיחות בין ישראל לפלסטינים תוך חודשיים * לפי גורמים הבקיאים במגעים בין ישראל לארה"ב, הממשל האמריקני מעוניין ששיחות מקדימות למו"מ המדיני יתחילו בוושינגטון בתוך פרק זמן של חודש עד חודשיים (חדשות10)

סקר חדשות 2: רוב בעד הסכם שלום המבוסס על חילופי שטחים: על השאלה בסקר "האם אתה בעד הסכם שלום המבוסס על פתרון שתי מדינות על בסיס קווי 67'?" (עם חילופי שטחים ושמירה על גושי התנחלות גדולים), ענו 47% מהנשאלים כי הם בעד, בעוד 39% ענו כי הם נגד, ו-14% לא יודעים.

זעם בנורבגיה: כספי הסיוע הושקעו במרכז ע"ש מחבלת * לנורבגים נודע כי הרשות הפלסטינית החליטה לקרוא למרכז שהוקם בסיועם על שם מחבלת שהשתתפה בפיגוע "אוטובוס הדמים" ב-1978, שבו נרצחו 35 ישראלים. הם דורשים להסיר את הלוגו הנורבגי מהבניין ולקבל בחזרה את כספי הסיוע * משרד החוץ: "נורבגיה נקטה בצעד הנכון (ynet)

חוץ

רוסיה וסין נגד פריסת מערכות הגנה מטילים ליד צפון קוריאה

טראמפ: בנות ברית נאט"ו הסכימו להעלות את תרומתן הכספית לארגון

נשיא מצרים א-סיסי: "מבקש מטראמפ לעמוד בראש המאבק בטרור העולמי"

רוסיה: המשבר עם נאט"ו – החמור ביותר מאז המלחמה הקרה

יועץ בכיר לטראמפ: הוא תומך בעקרון ההגנה ההדדית בנאט"ו

רוחאני: "עלינו לשפר את היחסים בין מדינות המפרץ לאיראן"

טראמפ: בשבוע הבא אחליט על הישארות או עזיבת הסכם האקלים * מנהיגי העולם הפצירו בנשיא ארה"ב, המשתתף בפסגת ה-G7 באיטליה, לא להוציא את ארצו מההסכם שנחתם בפריז ב-2015 ושעליו חתומות 195 מדינות. הקנצלרית מרקל: השיחות היום על ההתחממות הגלובלית היו מאוד לא משביעות רצון * מקרון: "מקווה שארה"ב לא תפרוש מהסכם פריז"

שני מטוסי קרב סיניים הסיטו ממסלול מטוס איסוף מודיעין אמריקני שטס בשטח אווירי בינלאומי באזור הונג קונג. * גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי המטוסים הסיניים הגיעו למרחק של כ-200 מטרים מהמטוס האמריקני. (רויטרס)

אפגניסטן: 18 הרוגים בפיגוע התאבדות במזרח המדינה

ארה"ב:CNN: הצהרת ראש ה-FBI שחיבלה בקמפיין של קלינטון התבססה על מידע רוסי מזויף * ברשת דווח שקומי ידע שהמידע לא אמין, אך נשען עליו מחשש שפרסומו יפגע באמון הציבור. על בסיסו הוא הודיע על סגירת תיק פרשת המיילים ואמר שקלינטון פעלה ברשלנות קיצונית

– וושינגטון פוסט: חתנו ויועצו של טראמפ הציע לשגריר רוסיה בארה"ב לפתוח בערוץ קשר סודי והציע להשתמש במתקנים דיפלומטיים רוסיים בארה"ב כדי להימנע ממעקב של הרשויות בארצות הברית * לפי דו"ח מודיעין בנושא, בפגישה בעניין הקשר הסודי נכח גם היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין * אותו מפגש שנערך לפני כניסתו שלטרמאפ לתפקיד הוסוותה ודווחה רק חודשים אחר כך

– היועץ לביטחון לאומי בארה"ב: לא מודאג מהדיווחים על הקשרים בין קושנר לרוסיה

– בכירים בממשל ארה"ב: "טראמפ יקים 'חדר מלחמה' שיעסוק בחקירות רוסיה

– וושינגטון פוסט: ועדת המודיעין בסנאט דורשת את כל מסמכי קמפיין טראמפ

– דיווח: אוליגרך המקורב למטה טראמפ יעיד בתמורה לחסינות

– קלינטון רמזה: טראמפ עלול להיות מודח כמו ניקסון: "בעבר כבר זעמנו על הבחירה באדם שנשיאותו הסתיימה בבושה – הדחתו בשל פגיעה בצדק"

בריטניה: שני חשודים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע במנצ'סטר

– דיווחים: המחבל המתאבד השתמש בהלוואת סטודנט כדי לממן את המתקפה

– מעבדה לייצור פצצות נמצא בבית המחבל ממנצ'סטר וייתכן שהוא הכין עוד מטען (טלגרף)

– לאחר פשיטות ומעצרים: הורדה רמת הכוננות בבריטניה * הכוננות, שהועלתה לרמה הגבוהה ביותר לאחר הפיגוע במנצ'סטר, הורדה ל"חמורה" – שמשמעותה היא שאין צפי מיידי לתקיפה נוספת * 11 חשודים נעצרו עד כה

– מזכיר המדינה האמריקני: "לוקחים אחריות מלאה על הדלפת המידע מבריטניה" – "אנחנו מגנים את הפצת המידע באופן לא ראוי"

מצרים: דעא"ש קיבלו אחריות על הפיגוע ביום ו' * א-סיסי על הפיגוע במצרים: נכה בדאעש בכל מקום שיהיה

– טראמפ על הפיגוע במצרים: "עומד לצד העם המצרי במאבק נגד הטרור"

– דיווח: חיל האוויר המצרי תקף מטרות של אל-קעידה במזרח לוב בעקבות הפיגוע במדינה

– כוחות במזרח לוב: "מצרים מתכננת פעולה קרקעית בשטחנו נגד אל-קאעידה"

– ממשלת הפיוס הלאומי בלוב גינתה את המתקפה המצרית במזרח המדינה

סוריה: הצבא השתלט על הכביש המחבר בין דמשק לתדמור

–  ארה"ב: חיסלנו 3 בכירי דאעש בעיראק ובסוריה

– 80 בני משפחה של לוחמי דאעש נהרגו בתקיפת הקואליציה

סרי לנקה: 100 הרוגים בשטפונות ומפולות בוץ * 40 בני אדם נוספים נפצעו ועשרות אחרים מוגדרים כנעדרים בשיטפונות ומפולות שפקדו את דרומה ומערבה של המדינה. * נזק נגרם למעל מ-800 בתים

עיראק: בכיר איראני נהרג בפיצוץ כחלק מהעימותים עם דאעש במוסול

– צבא עיראק פתח במבצע לכיבוש המאחז האחרון של דאע"ש במוסול

– בצבא ארה"ב מזהירים: סיום כיבוש מוסול יהיה אלים במיוחד * בצבא העיראקי טוענים שהלחימה על המעוז האחרון של דאעש תושלם בקרוב, אך אחד מבכירי הצבא האמריקאי המייעצים לעיראקים סירב להתחייב ללוח זמנים מדויק (וושינגטון פוסט)

חדשות

ההפגנה השבועית מול בית היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה – 20 איש נעצרו בטענה כי מחו ללא רישיון * צלם מגפון, רפי מיכאלי נעצר ושוחרר בהתערבות העיתון (מגפון ניוז)

הפגנת השמאל: תחת הכותרת "שתי מדינות, תקווה אחת" השתתפו אלפי בני אדם בעצרת השמאל ביוזמת "שלום עכשיו" בכיכר רבין שנועדה לציין 50 שנים לכיבוש, כלשונם. * המארגנים הקריאו ברכה מיו"ר הרשות "הגיע הזמן לחיות בשלום ובביטחון" – "נעשה שלום של אמיצים" * הרצוג, התקבל בקריאות בוז כשעלה לנאום בהפגנת השמאל * גלאון: "נתניהו משקר ומפחד לקחת סיכונים"

– ח"כ זנדברג: "יש רוב מתון ולא קיצוני שרוצה שלום והממשלה היא זאת שמייצגת מיעוט קיצוני

– ח"כ עודה: "את הכיבוש יש לסיים למען הפלסטינים והאזרחים"

חופש הביטוי: מאות הפגינו בפתח תקוה נגד האיסור למחות ליד בית היועמ"ש; המשטרה עצרה כ-20 בני אדם * המפגינים התאספו במרחק של כ-400 מטרים מהבית והחלו לצעוד לכיוונו. * המשטרה חסמה את דרכם של המפגינים ברחובות הסמוכים לביתו של מנדלבליט. * השבוע אסרה המשטרה באופן גורף להפגין במרחק מאות מטרים מביתו של של היועמ"ש * ח"כ מרגלית: "פרטיות היועמ"ש לא חשובה יותר מהדמוקרטיה"

שביתת האסירים: אחרי 40 יום: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים * שירות בתי הסוהר ונציגי האסירים, בהם מרואן ברגותי, הסכימו על הכפלת מספר הביקורים בכל חודש, מביקור יחיד לשניים, התקנת טלפונים ציבוריים במחלקות הילדים והנשים, ובהמשך בכלל המחלקות, ומתן אישורים לביקור נכדים והקלות ביטחוניות לקרובי המשפחה של האסירים המגיעים לביקורים בבתי הכלא * כחלק מהסיכום שהושג בין שב"ס למנהיגי השביתה, הוחלט שהרשות הפלסטינית תממן את הביקור החודשי השני של משפחות האסירים * בשבועיים האחרונים התקיימו פגישות בין בכירים בשב"כ לבכירים פלסטינים על מנת לקדם את סיום השביתה * שב"ס: לא נוהל מו"מ עם האסירים הפלסטינים * גורמים ביטחוניים: לשובתי הרעב לא הובטח דבר ממסמך הדרישות של ברגותי * חמאס בירך על סיום שביתת הרעב: "האסירים אילצו את ישראל להיכנע" * השר ארדן: "הדרישות של האסירים לא התקבלו ולא יתקבלו, הם התרסקו" – "בגלל לחץ האסירים, שמצאו סולם לעץ בדמות עניין הביקור השני". הוא הדגיש כי אין הבנות לגבי הטבות נוספות בעתיד

תעופה: בעקבות תקלת מחשבים: בריטיש איירווייז משותקת * תקלה עולמית משתקת את אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, בריטיש איירוייז – כל טיסות החברה מלונדון בוטלו וטיסות רבות מיעדים נוספים סובלות מעיכובים. * בחברה מדגישים כי לא מדובר במתקפת סייבר – "הסיבה להשבתת מערכת המחשבים שלנו – תקלת חשמל"

בריאות

על רקע המשבר בהדסה: קריאות בירושלים, להחרים את הדסה * ביממה האחרונה נתלו מודעות בשכונות החרדיות בירושלים נגד בית החולים, בטענה שההנהלה מחזיקה את הילדים חולי הסרטן כבני ערובה * קריאה גם לציבור היולדות לעבור לביה"ח שערי צדק (חדשות2)

תחבורה

כמו פולקסווגן: גם ג'נרל מוטורס מואשמת בזיוף נתוני פליטות זיהום בדגמי דיזל * תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה טוענת כי ביותר מ-700 אלף דגמי טנדרים נעשתה הטייה מכוונת של נתוני הפליטות כך שיעמדו בדרישות הרגולטור (ניו יורק טיימס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן