Skip to content

ידעתם שנחמה ריבלין פריקית קולנוע?

העיתונאים שהגיעו להקרנת הפריוויו של הסרטים בפסטיבל הקולנוע בירושלים, הופתעו לראות את נחמה ריבלין אשת הנשיא בחברת מנהלת הסינמטק.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נחמה היא אשת קולנוע, אוהבת קולנוע, ובת בית אצלנו בסינמטק ירושלים. נחמה היא הקהל החלומי שלנו"
אמרה לי נועה רגב המנכלית של סינמטק ירושלים בראיון קצרצר שערכתי איתה לקראת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים שייערך בין ה-13-23/7/2017.

"בפסטיבל הקולנוע השנה שהוא ה-34 מאז תחילתו, יוקרנו השנה כ-200 סרטים מ-60 מדינות." הוסיפה רגב.

את הפסטיבל יפתח הסרט הצרפתי "יוצא מן הכלל" , שיוקרן בבריכת הסולטן במעמד הבמאי מישל הזנוויציוס, וינחה ליאור אשכנזי,  ביום חמישי ה-13 ליוני 2017.

סרטו החדש של במאי "הארטיסט", זוכה פרס האוסקר מישל הזנוויציוס, הוקרן השנה בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן והתקבל שם בהתלהבות. הסרט, בכיכובו של לואי גארל, הוא מחווה סגנונית מרתקת לגדול במאי הגל הצרפתי החדש – קומדיה פרועה, שנונה, אינטליגנטית ומרגשת בעת ובעונה אחת.

פריז, 1967. ז'אן-לוק גודאר, הבמאי הצרפתי הבולט בדורו, מצלם את "הסינית" בכיכובה של אהובתו, שחקנית הקולנוע הצעירה אן ויאזמסקי. מאושרים, מאוהבים ומהופנטים, הם נישאים. ואולם, בעקבות מרד הסטודנטים וכשלון הסרט החדש עם יציאתו לאקרנים עובר גודאר משבר שמחולל בו שינוי עמוק – מבמאי כוכב לאמן מאואיסט, אאוטסיידר הפועל מחוץ לזרם המרכזי. מהפכן, פורץ גבולות, הרסני, מבריק, הוא מתמיד בבחירותיו עד שהוא מגיע לנקודת השבירה.

בין הסרטים שהוקרנו לעיתונאים:  הסרט הפיני הצד האחר של התקווה, הסרט האירני אדם של יושרה, האורינתולוג סרטו של ז'ואאו פדרו רודריגז שצולם בפורטוגל, צרפת וברזיל, הסרט האמריקאי מנשה, הסרט הקוריאני אתה ושלך, הסרט הבריטי אש חופשית, הקומדיה אבודה בפריז, הסרט טהראן טאבו של הבמאי עלי סוזאנדה, והסרט הרומני אנה אהובתי.

נחמה ריבלין נצפתה בסינמטק ירושלים בהקרנות לקראת פתיחת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי. בתמונה עם נועה רגב מנכלית הסינמטק. צילום: סיגל גליל
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן