Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 13 אוגוסט 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה   דיווח: ירדן לא תחזיר את צוות השגרירות הישראלית בלי ערבויות לחקירת המאבטח והעמדתו לדין (מדיני) * בכיר פלסטיני: "כל עוד נתניהו נתון תחת חקירות יש סיכון להיכנס איתו למו"מ" (מדיני) * בכיר פלסטיני: "לא סופרים אותנו, בונים מהלך מדיני בלעדינו" (מדיני) * בכיר פלסטיני: "המבחן של טראמפ – סיום הבנייה בהתנחלויות" (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

 

דיווח: ירדן לא תחזיר את צוות השגרירות הישראלית בלי ערבויות לחקירת המאבטח והעמדתו לדין (מדיני) * בכיר פלסטיני: "כל עוד נתניהו נתון תחת חקירות יש סיכון להיכנס איתו למו"מ" (מדיני) * בכיר פלסטיני: "לא סופרים אותנו, בונים מהלך מדיני בלעדינו" (מדיני) * בכיר פלסטיני: "המבחן של טראמפ – סיום הבנייה בהתנחלויות" (מדיני)

חדשות

 

נתניהו מקדם תקנות לשעת חירום כדי לעצור שביתה של מדעני הכור בדימונה * המדענים החלו בעיצומים על רקע מו"מ על חוזה שאמור לכלול העלאה בשכרם. התקנות יאפשרו לחייב עובדים לבצע עבודות חיוניות (הארץ)

 

 ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה כי הוא מינה את מאיר בן שבת לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי. בן שבת יתחיל בתפקידו החדש בעוד יומיים. מאיר בן שבת יליד 1966, נשוי ואב לארבעה, כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף)

 

 החל מנובמבר הקרוב, עיריית רמת-השרון מגבירה את האכיפה כנגד רכיבה לא חוקית על אופניים חשמליים, קורקינטים וכנגד תופעת האופניים החשמליים על מדרכות העיר, וזאת באמצעות קנסות בטווח של 1000-100 שקלים * האכיפה בשטח תבוצע על-ידי פקחים שהוכשרו למשימה ולהם הוענקו ע"פ חוק סמכויות אכיפה נרחבות

 

פוליטי

 

בנט: הסקרים מראים – אני המועמד המוביל להחלפת רה"מ * שר החינוך אמר בראיון כי ישנה התחזקות בתמיכה בו בקרב מצביעי הימין אך ישנה גם חשיבות להמשך יציבות הממשלה: "החוק אומר שנתניהו לא חייב להתפטר" (מעריב)

 

בהמשך לדיווח על יוזמות להרחקת פעילים מהליכוד המתבטאים נגד רה"מ, הוגשה עתירה להפסיק לאלתר את חברותה של חברת המפלגה המשתתפת בהפגנות בפתח תקווה. "מסייעת למחנה השמאל" (מעריב)

 

עד המדינה מיקי גנור: המדינה תפסה רכוש רב הכולל שתי וילות * עם מעצרו של מי שהיה מתווך בעסקת כלי השייט, החוקרים מצאו בין היתר חשבונות בנק של מיליונים. הכוונה הייתה לחלט את הרכוש. עם החתימה על ההסכם חלק ממנו שוחרר (מעריב)

 

בטחוני

 

חיזבאללה: חשפנו מתקן ריגול ישראלי בשטח לבנון * המתקן התגלה בהר בארוק הרחק מהגבול. * בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדיווח

 

מדיני

 

נתניהו: נקבל בברכה את קושנר וגרינבלט שמעוניינים לקדם את תהליך השלום

 

– השר הנגבי: "תקווה אמריקאית לחדש את המו"מ, מאוד תלוי בפלסטינים"

 

בכיר פלסטיני: "כל עוד נתניהו נתון תחת חקירות יש סיכון להיכנס איתו למו"מ" * על רקע המשלחת האמריקנית הצפויה להגיע לאזור, בכיר פלסטיני הביע חשש מפני חידוש המו"מ המדיני עם ישראל בשל ההתקדמות בחקירות נתניהו. "לא רוצים לחזור על תקדים אולמרט, כשהגענו לסוף ואז הוא התפטר" (א-שארק אל-אווסט)

 

בכיר פלסטיני: "לא סופרים אותנו, בונים מהלך מדיני בלעדינו" * ברשות הפלסטינית פסימיים באשר לתוצאות מסע הדילוגים למזרח התיכון שעליו הכריז הבית הלבן. בכיר פלסטיני: "תהליך השלום מת מזמן. האמריקנים לא אובייקטיביים". לטענתם ארה"ב, ישראל ומדינות ערב בונות מהלך מדיני בלי תקשורת עם רמאללה (nrg)

 

בכיר פלסטיני: "המבחן של טראמפ – סיום הבנייה בהתנחלויות" * מוחמד אשתייה, חבר הוועד הפועל של אש"ף, אמר לקראת הגעת ג'ראד קושנר לארץ כי "האמריקאים צריכים להצהיר על כל שהמו"מ יביא לסיום הכיבוש ולפתרון שתי המדינות" (מעריב)

 

דיווח פלסטיני: הפלסטינים הציגו גמישות במו״מ עם האמריקנים – "גילנו גמישות רבה למען חידוש המשא ומתן והצגנו רצון טוב להעניק לממשל האמריקני מרחב תמרון רב, כרי להזרים דם בעורקים הקפואים של תהליך השלום, בתמורה לכך שארה"ב תכריז כי היא מקבלת אח עקרון שתי המדינות, אך הדבר לא התממש" (אל קודס)

 

דיווח: ירדן לא תחזיר את צוות השגרירות הישראלית בלי ערבויות לחקירת המאבטח והעמדתו לדין * ירדן שיגרה מכתב למשרד החוץ בישראל ובו כתבה כי לא תסכים להחזרת המשלחת. לפני כשבועיים הורתה הפרקליטות למשטרה לפתוח בבדיקת התקרית (אדוסתור)

 

אבו מאזן אישר צו שמאפשר לכלוא כל מי שמבקר ברשת את הרשות * הצו, שנכנס לתוקף בחודש שעבר תחת חוק הפשעים האלקטרוניים הפלסטיני, קובע עונשים של בין שנת מאסר למאסר עולם למי שמפר אותו. * הממשלה בגדה חסמה 30 אתרים על סמך הצו ועצרה חמישה עיתונאים (הארץ)

 

חוץ

 

ארגון רופאים ללא גבולות השעה את פעולות הצלת המהגרים בחופי לוב * הארגון משעה זמנית את פעולות הסיוע למהגרים בעקבות הרחבת פעילות כוחות הביטחון של לוב מעבר לגבולות המים הטריטוריאליים של המדינה. בארגון התריעו כי מדובר בסיכון ממשי לצוותי ההצלה (ניו יורק טיימס)
איראן תגדיל את תוכנית הטילים בשל הסנקציות * הפרלמנט בטהראן החליט להגדיל את תקציב הביטחון, לאחר שהמדינה נענשה ע"י האמריקנים בעקבות ניסוי בשיגור טיל נושא לוויין (חדשות10)

 

– בכיר רוסי: החלטת איראן להגדיל תקציב תכנית הטילים מובנת

 

טייוואן: מטוסים של צבא סין ערכו תמרון אווירי בסמוך לשטחנו

 

אפגניסטן: ארבעה בכירים בדאעש נהרגו בתקיפת צבא ארה"ב
ארה"ב: אירוע הדריסה בווירג'יניה: צעיר כבן 20, נעצר בחשד שהיה מעורב באירוע הדריסה בשרלוטסוויל

 

– דאגה בארה"ב ממסרים אנטי-יהודים בהפגנה בוירג'יניה – "היהודים לא יחליפו אותנו", קראו מפגינים בהפגנת הימין הקיצוני. * בהודעה שמסר הנשיא האמריקאי הוא טען כי "השנאה והדעות הקדומות ברחבי ארה"ב השתרשו הרבה לפני עלייתי למגרש הפוליטי" (nrg)
הודו: שלושה מורדים ושני חיילים נהרגו בחילופי אש בקשמיר
סוריה: 7 מתנדבים בארגון סיוע אזרחי נהרגו בתקיפה על משרדם
עיראק: הכורדים בעיראק: "נקיים משאל עם לעצמאותנו" * מנהיגי החבל האוטונומי כורדיסטן הודיעו כי ב-25 בספטמבר יקיימו משאל עם. מזכיר המדינה האמריקאי ביקש לדחות זאת בשל החשש כי יוצת סכסוך מחודש מול בגדד, אך הכורדים דבקים בתוכניתם (nrg)

 

טכנולוגיה
לחנות את המכונית החשמלית ולהרוויח כסף * בניסוי שערכה ניסאן בדנמרק הצליחו בעלי המכוניות החשמליות להרוויח 1,530 דולר בשנה על ידי החזרת חשמל עודף לרשת החשמל (בלומברג)

 

חרדים
כ-1000 חרדים הפגינו אמש בירושלים בעקבות מעצר חרדית שסירבה להגיע לבלת פטור ללשכת הגיוס * לאחר מעמד המחאה יצאו המפגינים לרחובה של עיר וצירים מרכזיים נחסמו * לפחות 3 עצורים בהפגנות (אידישע פוסט)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן