Skip to content

מדהים: הרב הראשי לשעבר שהורשע בעבירות מרמה ב"תיק הרבנים" ישלם 1/4 מיליון ₪ קנס וילך לביתו

שופט בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון עם הפרקליטות בה הודה הרב בחלק מהעובדות, החליט שלא להטיל עליו קלון לבקשת הפרקליטות והחליט גם לא לשלחו לחצי שנת מאסר שיומרו לעבודות שירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי החליט היום (חמישי) לגזור את דינו של הרב בקשי דורון, לשעבר הרב הראשי לישראל שהואשם בקבלת מיליונים בפרשיית תיק הרבנים. הרב שהורשע לפני כשלושה חודשים  בקבלת דבר במרמה במסגרת "תיק הרבנים". ירצה מאסר על תנאי וישלם קנס בן 250 אלף שקלים מבלי שהוטל עליו קלון. דורון נדרש לשלם את הקנס תוך  90 יום. כך גזר היום השופט צבי סגל בבית המשפט המחוזי בירושלים. הרב שהואשם בעבירות מרמה חמורות, אף לא ירצה עבודות שירות לתועלת הציבור.
"נוכח הסדר אליו הגיעו הצדדים; מצבו הרפואי של הנאש; גילו המתקדם; וההנחה כי לא נשקפת ממנו סכנה לשלום הציבור ולהישנות עבירות נוספות; לא מצאתי כי יש מקום להשית על הנאשם עונש הכולל בחובו מרכיב של מאסר בפועל, לא מאחורי סורג ובריח ולא בדר של  עבודת שירות, והחלטתי אפוא לכבד את הסדר הטיעון א’ שהעונש המוסכם חורג במידה ניכרת ממתח הענישה הראוי למעשה", ציין השופט.
באמצע חודש מאי השנה, קבע השופט  שבעת כהונתו כרב הראשי אישר בקשי הענקת תעודות הסמכה לרבנות למאות מאנשי משרד הביטחון, מבלי שהיו ראויים לכך כדי לזכותם בהטבות כספיות. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את בקשי דורון בשורת עבירות, בהחלטה שאורכה 135 עמודים: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים.
על פי כתב האישום לפיו הורשע הרב בקשי דורון, הוא הנחה את מנהל מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית לנפק לאנשי כוחות הביטחון תעודות השכלה תורנית גבוהה, על אף שידע כי מדובר בתלמידים שאינם עומדים – בקריטריונים לקבלת תעודה. הוא הואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים

צילום מסך חדשות 2
צילום מסך חדשות 2

כאמור בקשי דורון הואשם ב-2012 באישורו של היועץ המשפטי לממשלה בפרשייה שנודעה כ "תיק הרבנים". כתב האישום ייחס לדורון בסופו של דבר העלמת עין, בעודו מחזיק בתפקיד הרב הראשי, ואף מעורבות בהוצאת תעודות הסמכה כוזבות לרבנות ליותר מ-1000 אנשי כוחות הביטחון, בהם אנשי קבע ושוטרים, שקיבלו באמצעותן תוספות שכר.
על פי כתב האישום, הכספים התקבלו ב"מרמה ובאורח שיטתי" והצטברו למאות מיליוני שקלים כשלא היה כל בסיס לשלמם.
כתבי האישום הראשונים בפרשה הוגשו כבר בנובמבר 2007, כנגד 10 נאשמים ואלו כבר מרצים בחלקם תקופות מאסר ארוכות ונאלצו לשלם מאות אלפי שקלים כקנסות.
למרות כל זאת, קיבל היום בית המשפט את עסקת הטיעון עם הפרקליטות בה הודה הרב בחלק מהעבירות, הסכים לוותר על תנאי הפנסיה והפרישה שלו המגיעים לו כחוק והחליט שגם מאסר בן חצי שנה שיומר לעבודות שירות,  לא יוטל על בקשי ויוחלף במאסר על תנאי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן