Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 06 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה תיק 1000 (הון&שלטון): מילצ'ן הפך לחשוד בשוחד בגלל המידע שסיפק ארי הרו; הראיות בשלב זה אינן חזקות מספיק (פוליטי) במאמץ לחדש את תהליך השלום: טראמפ ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן בזמן עצרת האו"ם בניו יורק (מדיני) הסופה העצמתית ביותר שנמדדה באוקיאנוס האטלנטי מאז ומעולם: במהירות 295 קמ"ש: ההוריקן "אירמה" פגעה באיי לייוורד בקריביים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

תיק 1000 (הון&שלטון): מילצ'ן הפך לחשוד בשוחד בגלל המידע שסיפק ארי הרו; הראיות בשלב זה אינן חזקות מספיק (פוליטי)

במאמץ לחדש את תהליך השלום: טראמפ ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן בזמן עצרת האו"ם בניו יורק (מדיני)

הסופה העצמתית ביותר שנמדדה באוקיאנוס האטלנטי מאז ומעולם: במהירות 295 קמ"ש: ההוריקן "אירמה" פגעה באיי לייוורד בקריביים בדרכה לפלורידה

– טראמפ הכריז על מצב חירום בפלורידה, פוארטו ריקו ואיי הבתולה

– חשש בארצות הברית: הסופה תפגע בניו יורק ב-11 בספטמבר (חוץ)

אובמה תוקף את טראמפ על ביטול תכנית ההגנה על ילדי מהגרים: "החלטה שגויה ואכזרית" (חוץ)

האם מחירי הלחם המלא יצנחו? (צרכנות)

חדשות

פרשת בזק: הרשות לני"ע: להרחיק את פילבר ממשרד התקשורת לעוד 45 ימים

מירי רגב קיפלה את כחלון – המדינה בוחנת קיצוץ בתקציב תיאטרון יפו בשל "הסתה לטרור"

באופן תקדימי, משרד האוצר מסר למשרד התרבות כי ניתן להפחית את תקציב התיאטרון בגין הפרת חוק הנכבה, בעקבות אירוע התמיכה במשוררת דארין טאטור וההצגה "מחברות הכלא" של עינת ויצמן. החלטה סופית תתקבל בכפוף לשימוע ולאחר אישור שר האוצר (הארץ)

תושב תל אביב (41) הגיב בפוסט בדף הפייסבוק של חבר כנסת וזה התלונן על איומים. התושב נעצר בחשד לאיומים על חבר הכנסת ויובא להארכת מעצר (מגפון ניוז)

ארבעה רבנים נעצרו הבוקר בחשד שהשיגו במרמה תעודה המאפשרת לכהן כרב עיר * על פי החשד, הארבעה זייפו את ציוני מבחן ההסמכה לתעודה ושלחו מתחזים שייבחנו במקומם. שניים מהם מתמודדים כיום לתפקיד רב עיר * הארבעה נעצרו בחשד לביצוע עבירות מרמה, הפרת אמונים, זיוף והתחזות. על פי המשטרה, הארבעה נעצרו בתום חקירה מורכבת בחשד כי השיגו במרמה "תעודת כושר", המקנה להם יכולת להתמודד על תפקיד רב עיר * על פי החשד, הארבעה השיגו במרמה את "תעודת הכושר" מבלי שנכחו בבחינות ההסמכה ובאמצעות שיטות הכוללות זיוף הרישום של ציוני המבחן, שליחת אדם אחר במקומם לבחינה ואף פנייה ישירה לבודק המבחן במטרה "שיקל" בבדיקת המבחן ובמתן הציון (הארץ)

בלשי יאח"ה בלהב 433 עצרו הבוקר את ארבעת החשודים וערכו חיפוש בבתיהם, במטרה לתפוס מסמכים שקושרים אותם לעבירות המיוחסות. במשטרה הדגישו כי החשד הינו כלפי החשודים עצמם ולאורך כל החקירה מראשיתה זכו החוקרים לשיתוף פעולה מקצועי מהרבנות הראשית לישראל.

אחרי 20 שנה: כביש בגין בירושלים הושלם במלואו * עיריית ירושלים הודיעה על סיום הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר שבוצע בעיר. השבוע ייחנך המחלף האחרון, המחבר את בירת ישראל עם שכונותיה הדרומיות ועם גוש עציון.

תושב פ"ת מסר דיווח שווא על פיגוע – ונעצר * בעקבות הדיווח שמסר החשוד הוקפצו כוחות משטרה גדולים, אך הם לא מצאו דבר בזירה. בתוך דקות ספורות עלה החשד כי המודיע בדה את המקרה, ובחקירתו הוא הודה במיוחס לו (nrg)

פוליטי

תיק 1000 (הון&שלטון): מילצ'ן הפך לחשוד בשוחד בגלל המידע שסיפק ארי הרו; הראיות בשלב זה אינן חזקות מספיק

עד המדינה סיפק עדות שטרפה את הקלפים בתיק 1000, לפיה רה"מ נתניהו סייע לכאורה למיליארדר למכור את מניותיו בערוץ 10 ללן בלווטניק. * לפי גורם במשטרה הראיות בשלב זה אינן חזקות מספיק, וחקירתו הבאה של נתניהו תכריע האם יוגש כתב אישום בעבירת שוחד (nrg)

– גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים כי עדות איש העסקים, שנחקר בחשד שנתן שוחד לנתניהו, חיזקה באופן משמעותי חשד למרמה והפרת אמונים מצד נתניהו ואף פתחה פתח לעבירת שוחד. חקירתו נועדה להוכיח שהיה לו אינטרס מובהק באספקה שהעביר למשפחת נתניהו. (חדשות2)

– מקורב לרה"מ: ניסיון לייחס גוון פסול לחברות עם מילצ'ן ייכשל

יו"ר האופוזיציה, ח"כ הרצוג: "קורא לנתניהו להשעות את עצמו מתפקידו"

פרשת הצוללות: מזכיר הממשלה לשעבר האוזר העיד אתמול במשטרה

– שי ברוש, מפקד השייטת לשעבר שנעצר בפרשת הצוללות צפוי להשתחרר לביתו בתנאים מגבילים

בית הדין של מרצ: ועידת המפלגה תצביע החודש על סיום כהונת זהבה גלאון * פעיל המפלגה אבי דבוש הציע לערוך את ההצבעה כדי שהמפלגה תוכל להיערך לבחירות. * על פי ההערכות במפלגה, הסיכויים להדחת היו"ר אינם גבוהים (הארץ)

מדיני

במאמץ לחדש את תהליך השלום: טראמפ ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן בזמן עצרת האו"ם בניו יורק

הפגישה בין טראמפ לנתניהו צפויה לעסוק בעוד שלל סוגיות מדיניות וביטחוניות, כגון הסכם הגרעין עם איראן וההסדרה בסוריה  * לדברי פקידים פלסטינים, קושנר וגרינבלט הבהירו לאבו מאזן כי ייתכן שיוזמת השלום של נשיא ארה"ב תוצג עד סוף השנה (הארץ)

נתניהו: מה שקורה עם מדינות ערב טרם נראה בהיסטוריה (וואלה)

חוץ

הסופה העצמתית ביותר שנמדדה באוקיאנוס האטלנטי מאז ומעולם:

במהירות 295 קמ"ש: ההוריקן "אירמה" פגעה באיי לייוורד בקריביים בדרכה לפלורידה; טראמפ הכריז על מצב חירום בפלורידה, פוארטו ריקו ואיי הבתולה; חשש בארצות הברית: הסופה תפגע בניו יורק ב-11 בספטמבר

האוריקן "אירמה" שהתחזק אתמול לרמה 5 – כזאת שמסוגלת להעיף מבנים שלמים ולגרום לשיטפון הרסני – עושה את דרכו מערבה מהאוקיאנוס האטלנטי. הסופה הוגדר על ידי מרכז ההוריקן האמריקני כ"סופה העצמתית ביותר שנמדדה באוקיאנוס האטלנטי מאז ומעולם"

– ההוריקן פגע לראשונה באיים הקאריביים עם רוחות "מפלצתיות" של כמעט 300 קמ"ש. * תושבים באי ברבודה סיפרו שקווי טלפון נותקו, ובאיי הבהאמה מתרחש הפינוי הגדול בתולדות המדינה

– מושל פורטו ריקו: הוריקן "אירמה" הרבה יותר מסוכן מ"הארווי"

– מושל פלורידה הכריז על מצב חירום בכל 67 המחוזות במדינה, וקרא לתושבים להתכונן ולהתגונן לקראת ההוריקן העוצמתי "אירמה" שמתקרב במהירות אדירה לחופיה המזרחיים של ארצות הברית. * על פי התחזיות הסופה צפויה לפגוע בדרום פלורידה ביום שישי הקרוב

– חשש בארצות הברית: הסופה תפגע בניו יורק ב-11 בספטמבר * בארה"ב דווח כי ייתכן והסופה תפגע בעיר המאוכלסת ביותר בארה"ב בתאריך שחקוק היטב בתודעה הלאומית האמריקנית (ישראל היום)

המלכוד של נפגעי הוריקן הארווי: משלמים דמי שכירות על דירות שאי אפשר לגור בהן

משבר דיור חמור משפיע על אלפי משפחות שנפגעו בשיטפונות בדרום מזרח טקסס, וכמעט 200 אלף בתים ניזוקו באופן קשה. לפי החוק, דייר חייב לשלם שכר דירה גם במקרה שהיא ניזוקה (הארץ)

גורמים בכירים במרכז האו"ם: מגעים חשאיים בין בכירים סעודים ואיראנים

בריאד שינו כיוון ובתקופה האחרונה מסתמנת ראשיתה של הבנה בין ריאד לטהרן. עדיין מוקדם לדבר על שיתוף פעולה ותיאום, ובשלב זה הערוצים בין המדינות סמויים. (מעריב)

– שר החוץ הסעודי: אין התקדמות ביחסים עם איראן

האו"ם: מספר אסונות הטבע בעולם הוכפל כמעט פי 4 מאז 1970 *  24.2 מיליון בני אדם נעקרו מביתם בשנה שעברה בגלל אסונות טבע

אפגניסטן: נאט"ו התנצלה על פרסום עלונים הפוגעים באסלאם

ארה"ב: אובמה תוקף את טראמפ על ביטול תכנית ההגנה על ילדי מהגרים: "החלטה שגויה ואכזרית" * החלטת הנשיא טראמפ לבטל את תוכנית "החולמים", שהגנה על ילדי מהגרים בלתי-חוקיים מגירוש, מעוררת תגובות חריפות – בהן גם מהנשיא אובמה, שהעביר את התכנית בצו נשיאותי. "המעשה היום אינו מחויב חוקית. זו החלטה פוליטית ומוסרית", הדגיש.

– 4 מדינות הודיעו שיערערו על ביטול תוכנית ההגנה על מהגרים

– בעקבות ביטול התוכנית להגנה על ילדי מהגרים, מחאות התפתחו ברחבי המדינה

מיאנמר: מזכ"ל האו"ם: "מיאנמר ניצבת בפני סכנה של טיהור אתני" * 100 אלף מבני המיעוט המוסלמי רוהינגה במערב המדינה נמלטו מהאלימות והמדינה מסרבת להעביר סיוע הומינאטרי לפליטים

ספרד: המשטרה חשפה תא טרור שתכנן פיגועים

קוריאה: הבית הלבן: המשבר בצפון קוריאה בעדיפות עליונה

– סנאטור בכיר: אין סיכוי גבוה שהקונגרס יאשר סנקציות נגד צפון קוריאה

– טראמפ ומיי: על סין לעשות יותר בנוגע לצפון קוריאה

– יפן: לצפון קוריאה לא יהיה עתיד מזהיר אם תמשיך בדרכה

– נשיא דרום קוריאה לפוטין: "הפרובוקציות של הצפון מסבכות את המצב בחצי האי הקוריאני"

– פוטין: ניסויי הטילים של קוריאה הצפונית הם הפרה בוטה של החלטות האו"ם

– פוטין: "סנקציות ולחץ לא יספיקו כדי לפתור את המשבר עם צפון קוריאה"

– רוסיה: נציגים ממשלחות של פיונגיאנג ומוסקבה עשויים להיפגש במזרח המדינה

– שר החוץ הרוסי: "נתעקש שארה"ב לא תפעל צבאית מול קוריאה הצפונית"

צרכנות

האם מחירי הלחם המלא יצנחו?

הלחם המלא הוא מוצר ללא פיקוח בישראל – אולם כעת במשרד הכלכלה מתכוונים לתמרץ מאפיות קטנות ובינוניות במטרה להגביר את התחרות וכך להוריד את המחירים. 30 מיליון שקלים צפויים לעבור החודש לטובת המהלך ששואף להפחית בכ-30 אחוזים את מחיר הלחם (חדשות2)

נדל"ן

תמריץ ליזמי פינוי-בינוי: רמ"י תקצה לקבלנים מגרשים מוזלים * יזמים שיצליחו להוכיח כי פרויקטים להתחדשות עירונית אינם מגיעים לסף הרווחיות המינימלי המקובל במיזמי התחדשות עירונית, יוכלו להתמודד על מכרזים לרכישת קרקע מוזלת להשלמת הפרויקט (הארץ)

כלכלה

בסדנו: הרשות לניירות הערך קנסה את קבוצת 'בסדנו' המשווקת השקעות למגזר החרדי, ואת מנהל החברה מר גרוס, ע"ס 300 אלף שקל, לאחר שהציע למאות חרדים להשקיע בחברות ללא הצגת תשקיף, בניגוד לחוק * ועדת האכיפה המנהלית קבעה כי התשקיף העומד בלב ההפרות הינו מסמך הגילוי הבסיסי בהנפקה שמבצעת החברה, ואשר בלעדיו ימנע מן המשקיע הסביר השוקל השקעתו בה מידע ראשוני, חיוני לגביה ולגבי טיב ניירות הערך שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן