Skip to content

שנה טובה עם תערוכות חדשות

ספטמבר הוא חודש מלא בפתיחות של תערוכות חדשות. שתי תערוכות בהרצליה ושתי תערוכות בירושלים יאתחלו את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות, הרצליה "פרישֹה""SPREADING OUT"

תערוכת קבוצתית חדשה מציגים: אורית אדר בכר, עדן בנט, דוריאן גוטליב, מיכאל דרוקס, מיכל טוביאס, אורלי סבר, דורון פישביין, יערה צח, עמי רביב, בוקי שורץ, אסתר שניידר

בתערוכה הקבוצתית "פרישֹה" בגלריה בסיס, יוצגו עבודות פיסול, ציור, וידאו ומיצבים תלויי מקום שפרשנותן למושג פרישֹה נעה בין התייחסות פורמליסטית לצורות גאומטריות לבין העיסוק בתכנים חברתיים – פוליטיים ואידאולוגיים.

 אוצרת: שלומית ברויר

פתיחה: 8.9, יום שישי, בשעה 12:00 נעילה: 11.11.2017

שעות פעילות הגלריה: שלישי, 20:00-12:00, רביעי-חמישי: 18:00-12:00, שישי: 14:00-10:00

בית ספר בסיס לאמנות רחוב המדע 14, הרצליה *3184

הכניסה חופשית

מיכל טוביאס, סביל אבו נבוט (לקראת שימור), אקריליק על נייר ארכיבי 2017. קרדיט יחצ
זפת, דבק פלסטי, צבע אקריליLBD אורלי סבר-2017 קרדיט יחצ ,

גלריה דואק, משכנות שאננים, ירושלים : אורית חופשי "רמז"

תערוכת יחיד של אמנית ההדפס והרישום, אורית חופשי בגלריה דואק, משכנות שאננים,ירושלים. בתערוכה מוצגים הדפסי עץ על נייר העשוי באופן ידני וגלופות עץ אורן. ההדפסים המונומנטאליים והידניים, עוסקים בעיקר בטבע אך גם באדם. כותרת התערוכה "רמז", היא על שם העבודה המרכזית בתערוכה הנוכחית. צבעה כחול כהה ושחור והיא "מפורקת", בהתאם לקיר המרכזי של הגלריה ויוצרת פס רוחב גדול ודומיננטי. כל חלק מהיצירה המורכבת מ 4 הדפסים גדולים, הוא חלק מסיפור של יחסי אדם וטבע. יחסים אלו, נרמזים לעיתים באופן ישיר ולעיתים מרומזים. הטבע נתפש בעבודות של חופשי, הן כפלטפורמה משל עצמו והן כדרמה שבה ניתנים תפקידים למקטעים מופלאים של מרקם צמחייה, אוויר, מים ואדמה.

הפתיחה: יום שישי –  15.9.2017 – בשעה 11:30 נעילה: 30.12.17

שיח גלריה עם האמנית והאוצרת: יום שישי 3/11/17 בשעה 11:30

גלריה דואק – משכנות שאננים – ימין משה, ירושלים

התערוכה פתוחה ללא תשלום לציבור – כל ימות השבוע בין השעות 10.00 – 20.00

www.mishkenot.org.il

כרוניקה-Chronicle
Rumor-שמועה

בית האמנים ירושלים- תערוכות סתיו 2017

חברים חדשים 2017 / יעקב ישראל, מיטל קובו, יונתן רון (צילום, מדיה וציור)

אוצרת: נוגה דוידסון

כחלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים מצרף בכל שנה חברים חדשים לאגודת אמני ירושלים ובכך פותח את עונת התערוכות השנתית.

מפגשי גלריה:

שלישי, 26.9.17 בשעה 18:00 בהשתתפות האמנים מיטל קובו, יונתן רון והאוצרת נוגה דוידסון
שבת, 4.11.17 בשעה 12:00 בהשתתפות האמנים יעקב ישראל, מיטל קובו ויונתן רון

יונתן צופי / תערוכה לזוכה הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2017 (ציור)

ליווי אוצרותי: אירית הדר

הצייר יונתן צופי, זוכה פרס מוזס 2017, הרשים את שופטי הפרס (ודגנית ברסט, יצחק לבנה ונטעלי שלוסר) שכתבו בנימוקיהם: "הייחודיות והמורכבות ברישומיו של יונתן צופי, חרף מראיתם הפשוטה, באות לידי ביטוי ביכולתו למזג תפישות והיבטים סותרים-לכאורה של רישום לכלל שלמות מהודקת. רישומיו – רישומי עיפרון וגרפיט בשילוב חומרים נוספים, כגון שמן קנולה – מצטיינים בנוכחות דחוסה, מרוכזת ומדויקת. הזיקה לאמנים שהעמידו במרכז יצירתם את הממד הפיסי והחומרי, בולטת בעבודתו ומתבטאת בנוכחות האינטנסיבית והאוטונומית של הגרפיט ובחיתוכי הנייר. עבודותיו של צופי מסתוריות. שוב ושוב הן מצליחות להצפין את אופן עשייתן, מה שהופך אותן לכתבי חידה, המזמינים את הצופה לבחון אותן מקרוב. על כל אלו מוענק ליונתן צופי הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לשנת 2017."

מפגש גלריה: שלישי, 19.9.17 בשעה 18:00 עם האמן והאוצרת

טקס הענקת הפרס: שני, 23.10.17 בשעה 19:00

אברהם אופק / כלים שלובים: הצלחות והזכוכיות של אברהם אופק

אוצר: רון ברטוש

תערוכה המוקדשת לציור על צלחות ולוחות זכוכית שיצר אברהם אופק(1935–1990). פלח יצירה פחות מוכר ושביר במיוחד. מראשית שנות ה-60 ועד לשנות ה-80, תקופת יצירתו האחרונה, שלח אופק את ידו ביצירת שני גופי עבודה אלו. המשותף להם הוא האופי העממי, השפה המסוגננת, הדגמים העיטוריים, תבונת הכפיים, המידות המינוריות, הזיקה למקורות היהודיים והפוטנציאל השימושי (הצלחת כמו הקמע) – תכונות שאפיינו, בחלקן, גם את גוף יצירתו המאז'ורי. רוחו של אופק נמזגה במלואה  לגופי יצירה אלו. ניכרים בהם אותות אמנותו מאז ראשית דרכו בקיבוץ; השפעת היחסים בין האדם לטבע ולתרבות זיקה לעבודותיו המושגיות שילובם של טקסטים ושל מוטיבים בעלי מטען יהודי והשפעת האומנות העממית.

שלישי, 17.10.17 בשעה 19:30 – גדעון עפרת בהרצאה לרגל השקת הספר 'אברהם אופק: הבית והמשכן'

מפגש גלריה: שבת, 11.11.17 בשעה 12:00 עם האוצר 

חפציבה איטה שועלי / החייאה: תערוכה שביעית בסדרת נדבך 20 (מיצב/מיצג)

אוצרים: קבוצת סלה-מנקה

התערוכה מתייחסת לחלל התצוגה בבית האמנים ובו בזמן למקום בו אמנית יוצרת וחיה ביומיום שלה.  בהגיעה לחלל נתון מבטה של שועלי, תר אחר המקומות שבהם החלל פורץ את עצמו ואליהם היא מכוונת. היא מייצרת חיבורים בין החלל לבין העולם הנמצא מחוצה לו, המייצרים תערוכה שהיא מצב מעבדתי ומשתנה.

מפגש גלריה: שלישי, 17.10.17 בשעה 18:00 בהשתתפות האמנית והאוצרים

הפתיחה: שבת 16.9.17 –  בשעה 12:00 נעילה: 11.11.17

 הכניסה חופשית

www.art.org.il בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. טל' 02-6253653

שעות פתיחה חדשות: ב, ד, ה 18:00-10:00; ג' 20:00-14:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00; א'- סגור

חפציבה איטה שועלי, עם הגב לים, 2017 . תיעוד של פרפורמנס.
יונתן צופי, נייר שבור, 2014

מוזיאון הרצליה לאמנות חופשית קו לקו: דיוקן המוזיאון

Trait pour trait: Portrait of the Museum

 המילה הלועזית "פורטרט", השגורה בשפות רבות, מקורה במילה הצרפתית portret, שם העצם של צורת הפועל portraire, שמשמעה לצייר או לתאר והשתלשלות של הביטוי "trait pour trait", המתאר רישום "קו לקו" של דימוי דיוקן. מקבץ התערוכות הנוכחי במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מבקש לשרטט את דיוקנו של המוזיאון עצמו, באמצעות תצוגות ששפתן כוללת סוגים שונים של העתקים ושכפולים. התערוכות מציעות שאלות מאתגרות וטעונות על הדרכים שבהן מתכונן המוסד המוזיאלי, על המנגנון שלו ועל משמעותו. התערוכות בוחנות את המוסד מנקודות מבט שונות ורכיבים שונים במנגנון התצוגה המוזיאלי משמשים בהן כאובייקטים שעל משמעותם הן מנסות לעמוד. התערוכות מקיימות מערך יחסים מורכב עם המוזיאון, המשמש הן כאובייקט שאת דמותו מתווה האמן, קו לקו, והן כמצע שעליו מתוות התערוכות את נושא מחקרן.

 הדס עפרת: לה רוֹטוֹנדה ואני – רמיקס

אסף עברון: רחוב בזל 54

גיא גולדשטיין: Freigedank (החופשי במחשבותיו) / זוכה פרס קשת

דנה יואלי: אולימפיה

אוזיאש הופשטטר: דו-פרצופין

נועה גור: דרכי נראות

יעל בורשטיין: מוֹטוֹת

יאיר ברק: לאחר מעשה

טל סלוצקר: עכשיו

עפרי כנעני: התערבות שימושיות במוזיאון

הפתיחה:  מוצאי שבת, 16 בספטמבר 2017, בשעה 20:00

נעילה: 3 בפברואר 2018

גיא גולדשטיין, החופשי במחשבותיו, צילום טל ניסים
דנה יואלי, מתוך אולימפיה, 2017

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן