Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 25 ספטמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

‏‏כותרות המהדורה     שגריר ארה"ב בישראל לשעבר יזומן למתן עדות בפרשה 1000 (פוליטי)     דיווח: התכנית של טראמפ – מדינה פלסטינית תקום, אך לא בגבולות 67' (מדיני)     גורם מדיני מאשר – לבקשת טראמפ: הבנייה ביו"ש נדחתה שוב; המינהל האזרחי צפוי לאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובנייה של כ-2,000 יחידות דיור בהתנחלויות (מדיני)     הבחירות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

‏‏כותרות המהדורה

    שגריר ארה"ב בישראל לשעבר יזומן למתן עדות בפרשה 1000 (פוליטי)

    דיווח: התכנית של טראמפ – מדינה פלסטינית תקום, אך לא בגבולות 67' (מדיני)

    גורם מדיני מאשר – לבקשת טראמפ: הבנייה ביו"ש נדחתה שוב; המינהל האזרחי צפוי לאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובנייה של כ-2,000 יחידות דיור בהתנחלויות (מדיני)

    הבחירות בגרמניה: לראשונה ממלחמת העולם השניה מפלגת הימין הקיצוני עברה את אחוז החסימה והגיעה למקום השלישי; הפגנות מחאה בברלין: "נאצים החוצה"; 6 מפלגות בפרלמנט (חוץ)

    טראמפ חתם על צו הגירה חדש המגביל כניסת אזרחים משמונה מדינות, בהן צפון קוריאה ואיראן (חוץ)

    דיווח: קושנר שוחח עם בכירים הבית הלבן תוך שימוש בחשבון אימייל פרטי (חוץ)

    היום, משאל העם על הכרזת עצמאות בחבל הכורדים בצפון עירק (חוץ)

    צרפת: מפלה אלקטורלית למפלגתו של מקרון (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית בעננות בגובה רב, הטמפרטורות יעלו במקצת. הלילה: מעונן חלקית

    שלישי: מעונן חלקית, הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

    רביעי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

    חמישי: ללא שינוי של ממש במזג האויר.

חדשות

בני ברק – שיכור פגע בשלושה רכבים שחנו בצד הכביש ונמלט * לאחר מספר שעות הוא אותר באמצעות מצלמות אבטחה ונעצר (מגפון ניוז)

  מאבק הנכים: המשטרה הודיעה כי תעצור מפגינים שחוסמים את הכבישים * הנכים מתלבטים: "הסלמת המאבק" או "חלופות לחסימות"

    – למרות חסימות הכבישים: תמיכה מובהקת של 85% מהציבור במאבק הנכים * סקר מעריב ו"חסדי נעמי" מראה תמיכה גורפת בכל שכבות ומגזרי הציבור בדרישה לקצבת קיום בגובה שכר מינימום. * "המסר חלחל למרות עמדת רה"מ", אמרו בארגוני הנכים (מעריב) * לאחר הכרזת המשטרה על שינוי במדיניות הטיפול בהפגנות הנכים, הארגונים המוחים שוקלים את צעדיהם. לצד קולות שמדברים על "מחאות בהסכמה, עם הודעה מראש", ישנם הקוראים להחריף את הצעדים: "החסימות יימשכו והעימותים יהיו כואבים. אין לנו מה להפסיד" (Yנט)

    המדינה לבג"ץ: הכפר הבדואי חאן אל-אחמר יפונה עד אמצע השנה הבאה * בתשובה לעתירות מצד מתנחלים ותושבי הכפר, נכתב כי לאחרונים הוצעה חלופה – אותה דחו כיוון שאינה מתאימה לאורח חייהם. הכפר, שממוקם בין מעלה אדומים לכפר אדומים, מקשה על הרחבת ההתנחלויות (הארץ)

    המשרד להגנת הסביבה: התקלה בתמר לא השפיעה על זיהום האוויר * אנשי המשרד להגנת הסביבה הודיעו כי למרות המעבר לחומרי דלק נוזליים לא נרשמה עלייה משמעותית בנתוני זיהום האוויר. עדיין לא ברור מתי תתוקן התקלה בהעברת הגז מאסדת תמר, כשבינתיים מתעורר חשש לעליית מחירי החשמל

    צ'כיה התעניינה בנגמ"ש הנמ"ר * פרסום בתקשורת זרה מגלה כי צ'כיה פנתה בשנה שעברה לישראל כדי לקבל הצעת מחיר על נגמ"ש הנמ"ר. לפי הפרסום, מדינת ישראל לא השיבה עד למועד סיום הבקשה (nrg)

בטחוני

אמש, בסמוך לחצות, חיילת צה"ל העצורה בבסיס כליאה 394 בצריפין איבדה את הכרתה באופן פתאומי * החיילת פונתה באורח אנוש לקבלת טיפול רפואי בבית חולים וכעת מצבה מוגדר כקשה * הודעה נמסרה למשפחתה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש 20 מבוקשים * 17 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט * המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

פוליטי

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר יזומן למתן עדות בפרשה 1000

שפירו יתבקש להתייחס לטענה שרה"מ היה מעורב בבקשה להארכת ויזת השהייה של ארנון מילצ'ן בארצות הברית. * הרשויות בוושינגטון צריכות לאשר את הבקשה לגביית עדות (חדשות10)

    מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "הממשלה לא מתפקדת"

    ביהמ"ש העליון דחה עתירה לחייב את המשטרה לחקור את נתניהו באזהרה בפרשת הצוללות * בג"ץ נזף בעותר, ממובילי מחאת פתח תקווה: "בית המשפט לא מחליף את רשויות החקירה ואינו פועל כשופט חוקר"

מדיני

דיווח: התכנית של טראמפ – מדינה פלסטינית תקום, אך לא בגבולות 67'

גורמים ערבים חושפים כי וושינגטון מגבשת תוכנית זמנית שמקובלת על מצרים, ירדן וסעודיה. בתוכנית: פיוס פנים פלסטיני, דיון על הקמת מדינה פלסטינית שלא בגבולות 67' וועידת פסגה* ע"פ התוכנית המתפרסם ב"אל ערבי אל ג'דיד", היוזמה מציעה לייסד את פלסטין בגבולות הדרגתיים שיכללו בתחילה רק את עזה והשטחים בשליטת הרשות * גורם פלשתיני ל'ישראל היום': "נתנגד לכל פתרון זמני"

– הבית הלבן: יועצו של טראמפ ג'ייסון גרינבלט יגיע לביקור בישראל לדיונים לקידום תהליך שלום

 גורם מדיני מאשר – לבקשת טראמפ: הבנייה ביו"ש נדחתה שוב; המינהל האזרחי צפוי לאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובנייה של כ-2,000 יחידות דיור בהתנחלויות

ישיבת ועדת התכנון של המנהל האזרחי היתה אמורה להתכנס בתחילת החודש, אולם הכינוס נדחה כמה פעמים לבקשת הבית הלבן. רוב התוכניות שיובאו לאישור הן בשלבי תכנון. פקיד בכיר: הוועדה תתכנס בשבוע הבא או מיד אחרי סוכות * לדברי גורם בכיר ביו"ש, בשל הסכם מדיני עם ארה"ב תימשך ההקפאה בגושי ההתיישבות הגדולים עד לסוף 2017, ולכן הדיון במנהל האזרחי שנדחה ממילא אינו רלוונטי. גורם מדיני דוחה את הדברים: "פעימת הבנייה השלישית תידחה, אך תבוצע" (nrg | הארץ)

סנדרס: ארה"ב "מעורבת בכיבוש הישראלי" * המתמודד בבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הדמוקרטית יצא עוד נגד התמיכה האמריקאית בערב הסעודית, ואמר כי מדובר במדינה תומכת טרור שאינה דמוקרטית (nrg)

    שר ההגנה הרוסי יבקר בישראל בחודש הבא * סרגיי שויגו יבקר בישראל באמצע אוקטובר כאורח של שר הביטחון ליברמן. השניים צפויים לדון בהמשך התיאום בין הצבאות בסוריה (חדשות10)

חוץ

הבחירות בגרמניה: לראשונה ממלחמת העולם השניה מפלגת הימין הקיצוני עברה את אחוז החסימה והגיעה למקום השלישי; הפגנות מחאה בברלין: "נאצים החוצה"; 6 מפלגות בפרלמנט

על פי תוצאות הבחירות בגרמניה, מפלגתה של מרקל זכתה ב-33% מהקולות. במקום השני הסוציאל דמוקרטיים עם 20.5% ומפלגת הימין הקיצוני AFD תשוב לבונדסטג בפעם הראשונה זה חמישים שנה כשהיא במקום השלישי עם 12.6% * המפלגה החופשית הדמוקרטית FDP עם 10.5%; הירוקים 9.5%; מפלגת השמאל 'די לינקה' 9% * לראשונה ממלחמת העולם השניה יכנסו לפרלמנט הגרמני 6 מפלגות, כאשר אחוז החסימה במדינה עומד על 5%.

– מועמד הסוציאל-דמוקרטים הודה בתבוסה למרקל * מרקל: "ארכיב ממשלה יציבה" * מנהיג מפלגת הימין הקיצוני: נרדוף את מרקל, נשנה את המדינה

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הכריזה: "לא ייתכן שהיא תנהיג את האופוזיציה, ולכן אנחנו נשב בה – זה תפקידנו".

– הפגנות מחאה בברלין: "נאצים החוצה" * מחאות פרצו במספר מוקדים ברחבי גרמניה, לאחר שמפלגת הימין הקיצוני עברה את אחוז החסימה לראשונה מזה חמישים שנה

– מקרון בירך את מרקל על ניצחונה – היחסים בין צרפת וגרמניה חיוניים לאירופה

טראמפ חתם על צו הגירה חדש המגביל כניסת אזרחים משמונה מדינות, בהן צפון קוריאה ואיראן

ההגבלות החדשות, שייכנסו לתוקף ב-18 באוקטובר, יכללו גם את אזרחי צפון קוריאה, צ'אד וונצואלה, לצד המדינות הקיימות: סומליה, תימן, סוריה, לוב ואיראן.

– טראמפ: "לשמור על אמריקה בטוחה נמצא בראש סדר העדיפויות שלי"

    סוף עידן סוריה: המדינה החדשה שדאע"ש מתבצר בה * אחרי שהמפלה של ארגון הטרור בסוריה הוכרזה ברחבי העולם, דאע"ש מחשב מסלול מחדש ומחליט על היעד הבא – הפיליפינים (חדשות2)

    ראש העיר לונדון: תהיה טעות לארח את טראמפ

    טקסס: המכלים המסוכנים שפונו בעקבות "הארווי" לא היו מאתרי פסולת רעילה

    ארה"ב: דיווח: קושנר שוחח עם בכירים הבית הלבן תוך שימוש בחשבון אימייל פרטי * לפי האתר פוליטיקו, יועצו הבכיר וחתנו של טראמפ התכתב בין השאר עם הבכירים לשעבר סטיב בנון וריינס פריבוס. * עוד דווח כי אנשי ממשל נוספים השתמשו בחשבונות פרטיים בנושאים רשמיים

    לוב: 17 לוחמי דאעש נהרגו בהפצצה אמריקנית

    מאלי: שלושה אנשי או"ם נהרגו בפיצוץ בצפון המדינה

    מקסיקו: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-318

    סוריה: גנרל רוסי בכיר נהרג בהפגזה של דאעש באזור דיר א-זר

    ספרד: משטרת ספרד עצרה איש מפתח בהברחת טכנולוגיה לדאעש * התושב שנעצר ממוצא בנגלדשי התיישב בספרד ב-2015 והקים חברות קש בבנגלדש ובריטניה דרכן היה מבריח כסף ומוצרי טכנולוגיה דו שימושית לדאעש (nrg)

    עיראק: היום, משאל העם על הכרזת עצמאות בחבל הכורדים בצפון עירק; מנהיג הכורדים מסעוד ברזאני שב ודחה את הלחצים לדחות את ההצבעה * מנהיג הכורדים בעיראק: עיראק של היום היא אינה דמוקרטית * באיראן ובטורקיה חוששים שעצמאות כורדית תעורר התקוממות של הכורדים בארצותיהן

    – ממשלת עיראק ביקשה ממדינות זרות להפסיק את סחר הנפט עם הכורדים * צבא עירק קידם כוחות צפונה

    – אירן סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות אל הכורדים * כוחות איראניים החלו בתמרונים צבאיים בגבול.

    – טורקיה החלה תמרון צבאי גדול על הגבול * הפציצה מטרות של ה-PKK בצפון עיראק

    – עיראק לכורדים: העבירו את השליטה בגבולות ובנמלי התעופה

    – ארדואן ורוחאני: אי ביטול משאל העם הכורדי יוביל לכאוס

    צרפת: מפלה אלקטורלית למפלגתו של מקרון * התנועה החדשה שהקים הנשיא לפני חודשים ספורים קיבלה לפי המדגמים רק כ-23 מושבים בסנאט, בעוד שהשמרנים שמרו על הרוב שלהם ואף זכו במושבים נוספים (nrg)

    קוריאה: קוריאה הצפונית בקמפיין תעמולה חדש: "נשלח את המפציצים האמריקנים אל הקבר" * על רקע מלחמת המילים בין וושינגטון לפיונגיאנג המדינה המסוגרת פתחה בקמפיין נוסף, במסגרתו הפיצה מצגת שבו מותקפים המפציצים האמריקאים שעות לאחר טיסתם סמוך לחופיה. את המצגת חתם הכיתוב: "אם ה- B-18 ו-F35 יובילו את ההתקפה של ארה"ב – הם יגיעו אל הקבר"

צרכנות

    בוטלה ההטבה ברכבת לתושבי עוטף עזה ושדרות * תושבים בעוטף עזה נדהמו לגלות כי ההנחה בנסיעה משדרות למרכז ובחזרה בוטלה במפתיע, כשלושה חודשים לפני הזמן הצפוי. * הנוסעים כועסים: "לא רוצים שניסע בתחבורה ציבורית, הבטיחו לנו סיוע ועכשיו מתברר שהכל היה הבטחות סרק" (חדשות2)

תחבורה

    אכיפה בנתיב שמאלי: 900 כבר נקנסו * שבוע וחצי בלבד מאז שהמשטרה הודיעה על הגברת האכיפה נגד עבירת אי שמירה על נסיעה בנתיב הימני, וכבר חולקו מאות דוחות לנהגים. * במשטרה מדגישים: העבירה גוררת קנס של 250 שקלים ו-6 נקודות לחובתו של הנהג (חדשות2)

חרדים

    בבני ברק זועמים:  לטענת החרדים רכבת ישראל שוב ביצעה עבודות תשתית באישור הממשלה תוך חילול חמור של ימי הדין; חברות מטעם 'מוריה' בירושלים, ביצעו עבודות במהלך השבת בשכונת רמות בירושלים; על פי הודעת העירייה – חברת נת"ע מתכננת לבצע עבודות בשבתות וביום הכיפורים ולכך הם מתנגדים ולכן פרנסי העיר יעצרו את העבודה בשטח העירייה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן