Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 28 ספטמבר 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     דיווח: אבו מאזן הציב תנאים חדשים לממשלת פיוס עם חמאס (מדיני)     מתווה הגז: מכה למונופול הגז בישראל; בג"ץ קבע: התביעה היצוגית נגד מונופול הגז לא תידחה על הסף (חדשות)     נציגי ההסתדרות, הנכים והממשלה ייפגשו היום בניסיון לפתור את משבר הקצבאות (חדשות)     שני תושבי אום אל פאחם תכננו לבצע פיגוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: אבו מאזן הציב תנאים חדשים לממשלת פיוס עם חמאס (מדיני)

    מתווה הגז: מכה למונופול הגז בישראל; בג"ץ קבע: התביעה היצוגית נגד מונופול הגז לא תידחה על הסף (חדשות)

    נציגי ההסתדרות, הנכים והממשלה ייפגשו היום בניסיון לפתור את משבר הקצבאות (חדשות)

    שני תושבי אום אל פאחם תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית (בטחוני)

    בעקבות משאל העם: כל הטיסות אל בירת המחוז הכורדי בעיראק יופסקו (חוץ)

    סין הורתה לסגור את כל החברות הצפון הקוריאניות הפועלות בשטחה במסגרת סנקציות האו"ם (חוץ)

    לידיעת הנהגים: מחיר הדלק בתחנות מתייקר במוצ"ש (צרכנות)

חדשות

מתווה הגז:

מכה למונופול הגז בישראל; בג"ץ קבע: התביעה היצוגית נגד מונופול הגז לא תידחה על הסף

השופטים דחו ערעור של החברות השותפות במאגר תמר, שביקשו למחוק תביעה ייצוגית שהוגשה נגדן ובה נטען כי המחיר שהן גובות מחברת החשמל מופרז; מניות הגז בירידה

– אבי גבאי שהתפטר בזמנו מהממשלה על רקע התנגדותו למתווה הגז: "מתווה הגז המושחת מתפרק. החלטת העליון להתיר לתבוע את חברות הגז על מחיר מופרז היא החלטה חשובה מאין כמוה".

– יחימוביץ': מברכת את ביהמ"ש העליון שאפשר תביעות ייצוגיות נגד מחיר הגז הטבעי

– בעלי המונופול: "החלטת בית המשפט העליון לאפשר דיון בלבד בעצם הבקשה לתובענה ייצוגית כנגד שותפות תמר אינה משנה את ביטחוננו המוחלט בכך שמדובר בבקשת סרק שדינה להידחות על הסף. הטענות המופיעות בבקשה מופרכות מיסודן, אינן עולות בקנה אחד עם העובדות ומנותקות לחלוטין מהפרקטיקות הנהוגות בעולם לקביעת מחירים ועריכת חוזים של גז טבעי"

נציגי ההסתדרות, הנכים והממשלה ייפגשו היום בניסיון לפתור את משבר הקצבאות

נציגים של ארגוני הנכים ייפגשו בצהריים עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הקואליציה דוד ביטן במטרה לדון בפתרון למשבר. בפגישה צפוי להשתתף גם ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון.

מחאת הנכים: כביש 70 נחסם לתנועה לדרום במשך כשעה סמוך למחלף אליקים; צומת פוריידיס נחסם לתנועה למשך כחצי שעה; גם הכניסה הדרומית לחיפה וגשר הקריות בכביש 4 לכיוון צפון נחסמו על ידי מפגינים

    מנדלבליט הורה לשרים: אפשרו לעובדיכם להשתתף באירועים של ארגוני זכויות אדם * האגודה לזכויות האזרח התלוננה בפני מנדלבליט על איסור ההשתתפות בכנסים שהטילו שרים על עובדיהם מסיבות פוליטיות. מנדלבליט בתגובה: רואה חשיבות רבה בפעילותם של ארגונים אלו (הארץ)

    כאוס בנמלי תעופה רבים בעולם בשל קריסת תוכנת "צ'ק-אין" * קריסת התוכנה שאחראית לרישום נוסעים בלפחות 125 חברות תעופה בעולם גרמה לעיכוב גדול בטיסות בנמלי תעופה בלונדון, בפריז, בארה"ב ועוד. * הנוסעים מדווחים על עיכובים ארוכים בדלפקים * נוסעים דיווחו שלא הצליחו לברר את מועדי הטיסות

    חקלאי הגליל: קיצוץ מכסות המים תגדע את פרנסתנו * רשות המים צפויה לקצץ ב-2018 את כמות המים לחקלאות בגליל העליון ב-54 אחוז. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: "קיצוץ בסדר גודל כה רחב עלול לגרום לנטישה ועקירה של עשרות אלפי דונמים של מטעים" (nrg)

    המדינה הכירה בפלסטיני שנפצע מכדור ספוג ואיבד את עינו כנפגע פעולות איבה * השוטרים שירו בלואי עביד התעמתו עם צעירים פלסטינים במזרח ירושלים, אך הוא לא נחשד בהשתתפות באירוע. ההחלטה של ביטוח לאומי עשויה לאפשר לעשרות תושבים לבקש הכרה (הארץ)

    "די להטעות את העולם. הפת"ח אשמים בסבל הפלסטינים" * פעיל חמאס לשעבר, שהפך לסייען של השב"כ, התייצב בפני חברי מועצת הביטחון ותקף בחריפות את הרשות. "הזכויות של הפלסטינים – הדבר האחרון שמעניין אתכם". הוא האשים: "מנצלים את הבמה הזו כדי להטעות את הקהילה הבינלאומית" (nrg)

 שוב תקיפת צוות רפואי ומאבטחים:

3 מאבטחים הותקפו באיכילוב *   מטופלת הת 19 ואביה (46) היגיעו למיון, היא התלוננה על טיפול לקוי, חטפה טלפון מידי הופאה והתקשרה לבן זוגה * הוא הגיע עם 4 מכרים ובצוותא תקפו את המאבטחים וברחו (מגפון ניוז)

בטחוני

שני תושבי אום אל פאחם תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית

כתב אישום הוגש נגד בן 21 וקטין בן 16 מאום אל-פחם, בגין ניסיונם לחבור לארגון הטרור דאעש בסוריה. משלא הצליחו, השניים יזמו פיגוע ירי נגד יהודים בהר הבית, שסוכל בחסדי שמים * כוחות הביטחון איתרו אקדחים ותת מקלע שנועדו לשמש לפיגוע

  סוכל פיגוע דקירה בת"א: שב"ח שנעצר באתר בנייה בתל אביב. הודה בחקירתו כי תכנן לבצע פיגוע וכי תכנן לקנות סכין ולדקור יהודים.

מדיני

דיווח: אבו מאזן הציב תנאים חדשים לממשלת פיוס עם חמאס

תנאיו של יו"ר הרשות לפיוס: שום מעורבות קטארית, שליטה ממשית על הרצועה וששום סיוע לא יגיע לעזה מבלי שיעבור קודם דרך הממשלה (חדשות10)

ישראל מחתה בפני רוסיה על אירוח בכיר בזרוע הצבאית של חמאס במוסקבה

סאלח ערורי, שתיאם מחו"ל את פעילות הטרור של הארגון בגדה, היה חלק ממשלחת חמאס למוסקבה. השר זאב אלקין מחה על כך בפני שר החוץ לברוב, אשר לדבריו הופתע והורה לבדוק את הנושא (הארץ)

    מנהיג חמאס בעזה: "לא ניתן לאף צד לחבל בפיוס עם פתח"

חוץ

בעקבות משאל העם: כל הטיסות אל בירת המחוז הכורדי בעיראק יופסקו

יממה לאחר ההכרזה על ניצחון תומכי העצמאות במשאל העם, הורתה הממשלה בבגדאד להשעות את הטיסות הבינלאומיות לאזור * לבקשת העיראקים: "קטאר איירווייז" תפסיק את טיסותיה לשטחי כורדיסטן * מינהלת שדה התעופה: ההחלטה פוגעת בקהילה הבינלאומית

סין הורתה לסגור את כל החברות הצפון הקוריאניות הפועלות בשטחה במסגרת סנקציות האו"ם

משרד המסחר בבייג'ינג הנחה על סגירת כלל החברות של הדיקטטורה הקוריאנית הפועלות בשטח מדינתו, ייסגרו תוך ארבעה חודשים, זאת במסגרת הסנקציות שהוטלו על פיונגיאנג ע"י האו"ם * ע"פ ההודעה גם מיזמים משותפים עם סין, כולל כאלה הפועלים במדינה השכנה ומעבר לים ייפסקו

    אינדונזיה: כ-120 אלף תושבים נמלטו מבתיהם מחשש להתפרצות הר געש

    אפגניסטן: מספר אזרחים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר האמריקני

    ארה"ב: טראמפ הציג: רפורמת מיסוי חדשה – "הורדה היסטרית במיסים לעם האמריקני" * טראמפ הציג את הבסיס לרפורמת המס המדוברת שלו: הורדת מס החברות, הורדת המיסוי הישיר והפיכת מס ההכנסה למנגנון פשוט ומובן הרבה יותר. * הנשיא האמריקני התעקש שמהתכנית החדשה לא ייהנו רק עשירים. "אני מחכה לזה הרבה זמן"

    – בעולם תוהים למה נכללה צ'אד בצו ההגירה של טראמפ * הכללת המדינה האפריקאית הענייה ברשימת המדינות שעל אזרחיהן נאסרה כניסה לארה"ב מעוררת בעיקר מבוכה ובלבול. מומחים לטרור מצביעים על העובדה שאף מזימת טרור בינלאומית לא נרקמה בצ'אד (הארץ)

    בריטניה: הממשלה הוציאה מחוץ לחוק שני ארגונים ניאו-נאציים

    דנמרק: ראש ממשלת דנמרק: יש אזורים מוסלמים שאנחנו לא נכנסים אליהם

    סוריה: דיווח: 50 חיילים נהרגו במארב של כוח מורדים בפרברי דמשק

    עיראק: 13 לוחמים כורדים בתקיפה של חיל האוויר הטורקי בצפון בעיראק

    צכיה: השקיעו מיליארדים בצבא, אבל אין במי להילחם * שר הביטחון של צ'כיה החליט להשקיע 5 מיליארד דולר בתקציב הצבא, והעולם לא מצליח להבין – למה? (חדשות2)

    קוריאה: סיאול: מעריכים שצפון קוריאה תערוך שיגור נוסף ביום הקמת מפלגת השלטון באוקטובר

    קטאר: "חום קטלני" מסכן את הפועלים בקטר * תחקיר של ה"גארדיאן" הבריטי חושף הערכות מדאיגות של ארגון זכויות האדם Human Rights Watch, לפיהן אם לא תשתנה התנהלות הרשויות הקטריות, אלפי פועלים עלולים למות. עוד נטען בתחקיר כי הרשויות מסתירות מידע על פועלים שנהרגו בעבר (חדשות2)

צרכנות

    לידיעת הנהגים: מחיר הדלק בתחנות מתייקר במוצ"ש * מחיר הדלק בתחנות ממשיך להתייקר. משרד האנרגיה מעדכן כעת כי בלילה שבין שבת לראשון יטפס מחיר הדלק ב-6 אגורות ויעמוד על 6.06 שקלים לליטר בתדלוק עצמי. (bizportal)

    בישראל סימון המזון המזיק מתעכב – בצ'ילה מכירות החטיפים כבר ירדו ב-10% * המודל של סימון מוצרי מזון מזיקים בישראל מסתמך על הרפורמה שנעשתה בצ'ילה * בניגוד לטענות היבואנים ומשרד הכלכלה, שלפיהן אימוץ מודל הסימון הצ'יליאני בישראל יביא לעליית מחירים – מחירי החטיפים והממתקים בצ'ילה כמעט לא עלו בעקבות סימון המוצרים (דה מרקר)

נדל"ן

    דו"ח ממשלתי מזהיר: "אנו צועדים למחסור חמור בקרקע לבנייה" (כלכליסט)

כלכלה

    שערים יציגים (28/09/17): דולר = 3.529 ; ליש"ט = 4.7357 ; אירו = 4.1569 ; פרנק שוויצרי = 3.6273

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן