Skip to content

ליזט אלפונסו ולהקתה דאנס קובה במופע FUERZA Y COMPAS+ בביקור ראשון בישראל

זוכת פרס הזרקור הלאומי מטעם וועדת נשיא ארה"ב לאמנויות ומדעי הרוח ומישל אובמה מגיעה לסיבוב הופעות בתל-אביב, אשדוד, ירושלים וחיפה בתאריכים 7-1 בנובמבר 2017 .
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש נובמבר הקרוב צפויה לקהל הישראלי חוויה מיוחדת עם ביקורה ראשון בישראל של להקת המחול המובילה בקובה ליזט אלפונסו דאנס קובה (Lizt Alfonso Dance Cuba ) בניהולה של הכוריאוגרפית הקובנית החשובה ליזט אלפונסו.

מהוואנה לישראל: לראשונה להקת המחול הקובנית של ליזט אלפונסו בסיבוב הופעות בארץ. צילום: יח"צ

  ביקור זה נחשב לאירוע תרבותי מיוחד מאחר ולקובה אין יחסים דיפלומטיים בישראל וזוהי הזדמנות נדירה לחוות פה בישראל את הלהקה המייצגת בווירטואוזיות את האלמנטים והשורשים המרכיבים את הקצב, התנועה והתרבות של קובה עם פרשנות עכשווית.

סגנון המחול הייחודי של אלפונסו כולל: איחוד של פלמנקו, בלט, ריקוד ספרדי וריקוד אפרו-קובאני. שילוב הסגנונות מייצר מופע שבו נקישות נעלי הפלמנקו פוגשות את החן של הבלט הקלאסי והתשוקה הלוהטת של הריקודים האפרו-קובאנים. המופע מבטא את התרבות הקובנית העכשווית. שבע-עשרה רקדניות הלהקה מבצעות במקצועיות צה-צה, רומבה, קונגה ובולרו, ולוקחות את הקהל למסע ריקוד משנות ה-50 של המאה ה-20 ועד היום. הלהקה המורכבת רק מרקדניות מלווה על ידי להקה מוזיקלית שמנגנת את המוסיקה במופע.

החן של הבלט הקלאסי משולב עם התשוקה הלוהטת של הריקודים האפרו-קובאנים. צילום: יח"צ.

כשליזט אלפונסו הייתה קטנה, היא חלמה להקים להקת מחול משלה ולרקוד אתה ברחבי העולם. את מסעה בעולם האמנות והמחול החלה כשהייתה בת 4 בלבד, אז קיבלה את שיעור הבלט הראשון שלה. מאז, התאמנה בבתי ספר יוקרתיים לבלט ולריקוד ספרדי, עד שסיימה את לימודיה במוסד הגבוה ביותר בקובה – והתמחתה בתיאטרון ודרמה.

לאחר מכן, הקימה את להקת המחול האיברית שהובילה את זרם הריקוד העממי הספרדי בקובה. בגיל 23 הקימה את להקת המחול  ליזט אלפונסו דאנס קובה שהפכה להיות אחת מהלהקות היוקרתיות ביותר בקובה הממזגת סגנונות מחול בדרך שלא נעשתה לפני כן.

פרסים רבים הוענקו לאלפונסו על פועלה : הפרס הלאומי הקובני לתרבות, פרס דורה הקנדי בקטגוריית הכוריאוגרפיה הטובה ביותר למחזמר, פרס האגודה הקובנית לאמנות, בניו-יורק בשנת 2001 ועוד. אלפונסו היא היוצרת הקובנית הראשונה שקיבלה את פרס הכוריאוגרפית הטובה ביותר של איגוד האמנים והסופרים (יו.אן.אי.איי.סי) בשנת 2006. ב-2009 קיבלה פרס נוסף מאותו איגוד.

מסירותה הבלתי פוסקת לחינוך ילדים ובני נוער הובילה אותה לייסד אקדמיה לריקוד אליה מגיעים מדי יום מאות ילדים ובני נוער לשיעורי מחול . בנובמבר 2016 הוזמנה אלפונסו לבית הלבן שם הוענק לה על ידי מישל אובמה פרס הזרקור הבינלאומי מטעם ועדת נשיא ארה"ב לאמנויות ומדעי הרוח על מסירותה בהוראת אמנויות הבמה לילדים בהוואנה.

לדבריה בקובה לנגן מוסיקה ולרקוד זו דרך חיים. "כמעט כולם עושים זאת, בין אם בבתים, ברחובות או במועדוני ריקודים. בחיים המודרניים, ריקוד היא דרך מעולה להרחיק ילדים מהרחוב וללמד אותם משמעת אותה הם יכולים ליישם בתחומים אחרים בחייהם ".

אלפונסו ביימה, יצרה ועשתה כוריאוגרפיה להופעות בסדר גודל עולמי ובהן: בין דקלים ושירים בשנת 1992, אנדלוסיית הצוענים והפיות בשנת 1995 ,  מעוף היונה בשנת 1995,  עוצמה וקצב בשנת 1999, אלמנטים בשנת 2000, כנפיים בשנת 2006, ווידה בשנת 2007.

בהנהגתה היתה זו להקת המחול הקובנית הראשונה שהופיעה בברודווי עם המופע פוורזה אי קומפס בשנת 2003. עם המופע הזה סיירה הלהקה במקומות שונים ברחבי העולם והופיעה בין היתר בספרד, ארצות הברית, ונצואלה, קולומביה, צרפת, קנדה, ניו זילנד, הולנד, מצרים מקסיקו וקטאר.

סגנון המחול הייחודי של אלפונסו: איחוד של פלמנקו, בלט קלאסי, ריקוד ספרדי וריקוד אפרו-קובאני צילום: יח"צ

לינקים להתרשמות :

תאריכי המופעים של הלהקה בארץ:

1.11.17 ,  יום רביעי , שעה 20:00 – בית האופרה – המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב

2.11.17,  יום חמישי , שעה 20:00 – בית האופרה – המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב

3.11.17 ,  יום שישי , שעה 13:00 – בית האופרה – המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב

4.11.17 ,  מוצ"ש שעה 20:00 – בית האופרה – המשכן לאמניות הבמה, תל-אביב

5.11.17 ,  יום ראשון , שעה 20:00 – המשכן לאמנויות אשדוד

6.11.17,  יום שני , שעה 20:00 – תיאטרון ירושלים

7.11.17,  יום שלישי , שעה 20:30 – אודיטוריום חיפה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן