Skip to content

מאסר למבריח טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים

מאסר בפועל לתושב הרשות הפלסטינית, שהבריח טלפונים ניידים באמצעות משלוח ירקות לאסירים החברים בארגוני טרור. הירקן הישראלי ואיש השב"ס שסייעו להברחה נידונו לעבודות שירות במסגרת הסדר טיעון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאסר בפועל לתושב הרשות הפלסטינית, שהבריח טלפונים ניידים באמצעות משלוח ירקות לאסירים החברים בארגוני טרור. הירקן הישראלי ואיש השב"ס שסייעו להברחה נידונו לעבודות שירות במסגרת הסדר טיעון

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (ד') על מוראד רבאע, בן 33, תושב הרשות הפלסטינית, עשרים חודשי מאסר בפועל ועוד עשרה על תנאי, על כך שהכניס טלפונים ניידים לכלא קציעות עבור אסירים בטחוניים.

רבאע, תושב דהרייה שברשות הפלסטינית, עסק בסחר בירקות. הוא הודה במסגרת הסדר טיעון, כי חבר לתוכנית להברחת טלפונים ניידים לאסירים החברים בארגוני טרור ושוהים בכלא קציעות. התכנית היתה להבריחם באמצעות משלוח ירקות. במסגרת זו הזמינו האסירים עלי גפן, שאינם מסופקים בדרך כלל, כדי שאלו יסופקו בידי נאשם נוסף בתיק, אלברט אמסלם – ירקן ישראלי ובעזרת איש שב"ס שקיבל שוחד. בד בבד תיאם רבאע עם תושב אחר ברשות הפלסטינית להבריח חמישים טלפונים ניידים, מטענים וסוללות, בתמורה ל-150 אלף שקלים. רבאע קנה את המכשירים והטמינם בארגזים שהיו מיועדים לאסירים. הארגזים נשלחו לחנות של אמסלם, שנסע עם עובדיו לכלא. בכניסה לבית הסוהר התגלו הטלפונים במכשיר השיקוף הביטחוני.

השופט אלון אינפלד ציין בגזר דינו, כי "אין מדובר במעשה מצוי, מעשהו של הנאשם כולל פגיעה בשני ערכים מוגנים: הראשון – במשמעת בתי הסוהר ובהברחת חומר אסור. שמירה על כללי בית הסוהר חיונית לפעולתה התקינה. הערך השני בו פגע – משמעותי הרבה יותר. אין צורך להכביר במילים על הסיכון הנובע מארגוני טרור. כל המסייע לארגוני טרור מסכן את הציבור… מתן שירות לארגון טרור היא עבירה חמורה, ובדרך כלל רק ענישה על דרך של מאסר בפועל תהלום אותה."

הירקן ואיש השב"ס שהיו מעורבים בתיק הגיעו להסדר טיעון עם המדינה, לאחר שנמצאו קשיים בהוכחת מעורבותם וידיעתם על תוכן ההברחה, והם הורשעו בעבירות שוחד ונדונו לעבודות שירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן